Jump to content
hobbytassen

Hvor lang tid fra frø til blomst?

Recommended Posts

Weedy Weedpecker

Nice one ,Kirby :D

De raskeste photoperiodiske bruker ca 3 uker på å vise blomster, hvis man går 12-12 fra frø.

Da må det være noe rart med den hermiestrainen min, den begynte nemlig å blomstre nærmest umiddelbart da jeg kjørte 12/12 fra frø og ble bare en ca. 10 cm høy stilk med en minibud på toppen.

Jeg røsket den ut fordi den ble hermie, så den blomstret aldri ferdig.

bjartmar
men om lag 8 uker er over så jeg blomstre min borekaks så snart de har røtter, og det er rom. Snarere en vanskelig cola enn mange popcorn.

Google translate..? :)

Edited by bjartmar
  • Like 1

Ganjalf

Her er noen av grunnene til at jeg dyrker autostrains innendørs.

1. Jeg får plass til 4 planter der jeg med photostrains hadde fått plass til 2. Så mindre yield blir det faktisk ikke, om man ser helheten i det.

2. Jeg synes det er digg og slippe å vegge plantene for så og sette de i blomst, setter frøet i jorda og ferdig med det.

3. De tåler mere juling. Med tanke på overvanning, undervanning, nuteburns, deficiencys osv. Påvirker ikke yielden merkbart.

4. De påvirkes ikke av lyslekkasjer, så jeg trenger ikke vente på at lyset slår seg på. Full tilgang til growen min 24/7.

5. Og som du sier selv, jeg kan produsere frø. Som jeg også kan dyrke ute.

Hva mener du med at avlsarbeid foregår i blinde? Gjerne utdyp dette litt.

Jeg sier ikke at det ikke er minus sider med og dyrke autostrains. Men jeg lar meg heller ikke dømmes pga at jeg dyrker dem. Og jeg synes det er genialt for nybegynnere, og en fin måte og lære cannabis planten og kjenne. Uten så liten margin for fuck ups som med photostrains. Og etter min mening, om man velger gode autostrains så er ikke dårlig potens et tema. Om man ikke er ute etter det weed med veldig høyt thc prosent. Som nybegynnere ofte er lite opptatt av.

Hvordan autostrains har du dyrket Ganjalf? Eller er du bare en "trendnisse" som det står i tittelen din, som har slengt seg på trenden her på Norcan om at autoer er bare søppel? :g:

La oss ta for eks. Exil. En av moderatorene her på Norcan, i dyrkeloggen hans har det stort sett gått i autostrains. Hvorfor har du ikke vært der inne og halshugd han?

Om en moderator føler at jeg ødelegger tråden her. Så vennligst slett, så vi kan starte ny tråd eller flytt denne diskusjonen til en annen tråd.

Og forresten, jeg har timer til 120kr som går på 18/6. Som jeg mener er den beste syklusen for autoer. :wink1:

Hvorfor i all verden skulle jeg bruke en jævla kalori på å lære deg noe om avl? Du mener kanskje at jeg skylder deg såpass?

• Like 2

Lazaruslong

Google translate..? :)

Hehe sorry ot, inte google men någon annan app. Tänkte det skulle bli tokigt, och det blev det! Morsamt?

Ps: Börjar inte tonen bli lite tråkig här, och lite OT? Ds.

Edited by Lazaruslong
  • Like 3

Kirby

@ganjalf; Du nevner at avlsarbeidet foregår i blinde, men greier ikke å utdype hvorfor? Du minner meg kraftig om norsk politikk når du oppfører deg slik.........

Yep, beklager OT, OP, tråden var jo ferdig forrige side egentlig..

Lykke til :)

exil

Tänk på tonen, vi är bland "vänner". Vad som är rätt och fel frö, metod osv osv kan debatteras i evigheter.

Resultatet brukar bli ingenting utom dålig stämning.

Ut och scouta nya fina spots till årets uteodlingar istället, betydligt mer roligt och givande.

• Like 1

exil

Diverse OT och tråkig stil. Tråd låst skit raderat.

Edited by exil
  • Like 5

Guest
This topic is now closed to further replies.