Gå til innhold
Øko

Starte norsk hamp klesbutikk?

Recommended Posts

Øko
Hallo!

I min leten etter miljøvennlige klær (f.eks. av hamp, bambus og lin) fant jeg at det ikke var et eneste norsk alternativ.

Jeg synes det er på en tide med hamputsalg i Norge, men jeg må gjøre litt research først.

I første omgang tenkte jeg å starte en nettbutikk slik at jeg kan ha en biintekt mens jeg ser hvordan salget går. Hvis markedet ser bra ut, blir det kanskje startet en fysisk butikk, noe som selvfølgelig hadde vært veldig gøy. På sikt hadde det vært ekstremt gøy å kunne ha en Cannabis College avdeling Norge som en del av butikken.

Av personlige årsaker kan nettbutikken tidligst startes opp om halvannet års tid, men jeg fikk et lite kick til å gjøre litt research. Butikken blir ikke new-age aktig eller kombi headshop, men mer som en vanlig klesbutikk. (F.eks. som Eco-Ego i København eller Hemp Works i Amsterdam, for de som har vært der.) Jeg ønsker å rette meg mot alle og vil ikke at kunder skal bli stemplet ved å handle der.

For å forhøre meg litt rundt, starter jeg i et miljø som ikke er fordomsfullt mot Cannabis Sativa. Kjenner folk her mange som kunne tenke seg å kjøpe klær og produkter laget av hamp og andre miljøvennlige fiber, selv om produktene er dyrere? Til gjengjeld så har man klær som produsert nesten kjemikaliefritt og som er mer slitesterkt og varer lengre :)

Er det mange her som bestiller klær fra utlandet eller som er innom Hemp Works/Hempshopper i Amsterdam når de er der?
  • Like 6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Enignem

Jeg har aldri kjøpt noe. Men har letet lenge etter en slik butikk i oslo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Weedar^^

Øko, go for it! Dette vet jeg mange har lett etter. Myself included, så lenge det er hippie-priser på varene.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Sjultidentitet

Dette er svært spennende! Selv har jeg hatt og har flere hemp produkter og det er de beste kles kjøp noen sinne.
Har handlet på Hemp House da dette fremdeles var et alternativ, og jakken som ble kjøpt i 2005 lever fremdeles og ser nærmest ny ut den dag i dag.
Matrialene er utrolig sterke og av utrolig god kvalitet.

Om du kunne trengt en samarbeidspartner / sparringspartner / investor så ta gjerne kontakt, dette er meget interessant.

Sjultidentitet ~

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Chalice

Har handlet hampklær på scorpius back in the day, husker det sto på vaskeseddelen "må ikke røykes" !

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
tHeHerb

Sier bare mine Adidas Hemp Edition.. Ohlala..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Øko

Så kjekt å se at det er litt interesse for det :)

Litt usikker på hva "hippie-priser" vil si men hvis det vil si lave priser må jeg nok skuffe deg. Tviler på at det er mulig å selge hamp klær til en billig pris i Norge, Da må man nesten gå for bomull eller noe lignende. Har ikke forhørt meg om hva wholesale prisene er på hos de forskjellige leverandørene enda. Det jeg håper folk vil sette pris på er at det er bedre kvalitet og bedre for miljøet å bruke klær laget av hamp/lin/bambus enn det er å bruke bomull.

Var innom Scorpius for en stund siden og hørte om de hadde hamp-klær men det hadde de ikke inne lenger :(

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse303
13 timer siden, HampJohnny skrev:

Sjekk Hampmannen.no!:D

må du og alle de andre lurekontoene dine brenne i ett evig hælvete :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå