Jump to content
crome

første grow. sweeth tooth & grapefruite cush

Recommended Posts

crome

Hei. Akkurat mottat mine første frø. sweet tooth & grapefruite cush fra barneys farm.

Dette har jeg handlet:

* enviro grow KUHL WEISS CFL 150w

* 600 w hps med ballast osv.

* 50L coco professional+ (CANNA)

* 20 x rooth it

* 2x 5.5 L potter

* Biogrow og bio bloom (Organic grow/bloom fertilizer) 500 ml hver

frøene ligger til spiring nå. Når de har "spirt" 1-2 cm tenkte jeg å legge frøet i en rooth it beholder, for så å flytte den over til 5.5 L.

Hvordan skal vi gå fram med tanke på lys/vann/næring?

Skal de rett under CFL lyset så fort vi har lagt spirene i root it beholderen?

Er vedig åpen for tips og trix :) første gangs forsøk.

Sweet tooth frøet er forresten autoflower seed.

Bilder kan legges ut også etterhvert :)

• Like 3

crome

Høres bra ut! Mye kostet oppsettet?

Hey,

Det har vel blitt er par tusen nå hehe, men ikke så ille som forventet :)

Eneste jeg ikke har fått investert så mye i er vifter/utlufting.

Skal sette inn vanlige vifter tenkte jeg, da lukt ikke er så stort problem.

Bruker ikke telt bare en bod. Så får vi se hvordan detta går ;) hehe

Sjultidentitet

Hei, jeg er i samme situasjon som deg og har nettopp satt i gang. Se gjerne på tråden min der finner du mye nybegynner spørsmål og svar fra forumets brukere.

Frøa dine kan du egentlig ha lys på 18\6 eller rett å slett kjøre 24/7 med lys på de.

Er det feminiserte eller vanlige frø? Jeg har vanlige frø og har satt 6 stk under 65 eller 75 w CFL pære 24/7. Håper jo at jeg får frem noen jenter her, for så å velge ut den beste jenta for å ta stiklinger av å sette rett i hydro oppsett. Gleder meg som et barn til jeg kan definere kjønn :santa:

Sjultidentitet ~

crome

Hei, jeg er i samme situasjon som deg og har nettopp satt i gang. Se gjerne på tråden min der finner du mye nybegynner spørsmål og svar fra forumets brukere.

Frøa dine kan du egentlig ha lys på 18\6 eller rett å slett kjøre 24/7 med lys på de.

Er det feminiserte eller vanlige frø? Jeg har vanlige frø og har satt 6 stk under 65 eller 75 w CFL pære 24/7. Håper jo at jeg får frem noen jenter her, for så å velge ut den beste jenta for å ta stiklinger av å sette rett i hydro oppsett. Gleder meg som et barn til jeg kan definere kjønn :santa:

Sjultidentitet ~

hola,

Sweet tooth er autoflower å feminisert. Grapefruit kush er ikke auto, men er feminisert :)

Jeg har en 150W Cfl jeg skal kjøre frøene under, med en sånn powerplant reflektor hehe.

Skal sjekke tråden din også, gleder meg som liten unge selv! :D Skal prøve å unngå altfor mye noob spørsmål, men er av den oppfatning at "everything worth doin', is worth doing right" hehe. Vil jo som de fleste prøve å få et knall resultat ;)

crome

j9xzv.jpg

Bilde av oppsettet. akkurat satt frøene i root it beholderen og under 150 w CFL lampa.

Ser det greit ut? (a)

rebelroy

j9xzv.jpg

Bilde av oppsettet. akkurat satt frøene i root it beholderen og under 150 w CFL lampa.

Ser det greit ut? (a)

ser helt ok ut detta =D Om det er en CFL lampe burde den være noe nærmere til det har dukket noe opp. 4 inches = ca 10 cm om jeg ikke tar helt feil? ser det er anbefalt de fleste steder, fram til 2 sett med blader dukker opp.. da skal den noe nærmere igjen.

http://www.growweedeasy.com/easiest-grow-method-cfl-coco-coir

Her står det veldig bra og enkelt forklart i forhold til måten du vil utføre "oppdraget" på :) ser fram til bilder som kommer ut ;)

rebelroy

j9xzv.jpg

Ser det greit ut? (a)

Hei. Akkurat mottat mine første frø. sweet tooth & grapefruite cush fra barneys farm.

Dette har jeg handlet:

* enviro grow KUHL WEISS CFL 150w

* 600 w hps med ballast osv.

* 50L coco professional+ (CANNA)

* 20 x rooth it

* 2x 5.5 L potter

* Biogrow og bio bloom (Organic grow/bloom fertilizer) 500 ml hver

frøene ligger til spiring nå. Når de har "spirt" 1-2 cm tenkte jeg å legge frøet i en rooth it beholder, for så å flytte den over til 5.5 L.

Hvordan skal vi gå fram med tanke på lys/vann/næring?

Skal de rett under CFL lyset så fort vi har lagt spirene i root it beholderen?

Er vedig åpen for tips og trix :) første gangs forsøk.

Sweet tooth frøet er forresten autoflower seed.

Bilder kan legges ut også etterhvert :)

Du har feil næring kompis. Den du har er for jord. det du trenger er CANNA COCO A+B :)

crome

5v8ak.jpg

grapefruit har såvidt sniki seg opp xD ikke noe skjedd med sweet tooth enda, updater så fort de blir mere livlig ;)

takk for nærings tipset, allerede ordna ny ;)

Sjultidentitet

Sånn ser ikke mine frø ut, det ser ut som det har kommet frem et blad eller noe som ihvertfall minner om plante.
Mine har kommet opp av jorda for flere dager siden men bare en god forlengelse av "halen" som kommer ut av frøe når de er spiret.

Godt du får det til, gleder meg til å følge med :-)

Sjultidentitet ~

Ingo

Sånn ser ikke mine frø ut, det ser ut som det har kommet frem et blad eller noe som ihvertfall minner om plante.

Mine har kommet opp av jorda for flere dager siden men bare en god forlengelse av "halen" som kommer ut av frøe når de er spiret.

Sjultidentitet ~

Ta de forsiktig opp og sett de med rota ned. De står på hodet.

• Like 2

crome

Hehe ja som ingo sa står nok dine opp ned ^^ ja nå har sweeth tooth også kommi seg opp litt. En glad nyhet er at jeg brått fikk 7 nye frø fra zenseeds da de tydeligvis har sendt dobbelt så blir mere å se her framover ;)

crome

Håper du får dine opp også :) skal følge med på updates, kult at det er flere som prøver å få litt grønne fingre ;)

Sjultidentitet ~

Sjultidentitet

Ha ha, så latterlig at jeg har klart det. Mente det stod i tråden min at man skulle sette de med halen pekende oppover så gjorde det.
Har klart å ødelegge frø før, og da puttet jeg med halen ned men fikk til beskjed om at jeg hadde tatt feil vei og skulle ta opp og da knakk den.

OM jeg har så mye problemer allerede nå så haha, hva skjer etterhvert da ....

Har dratt opp alle 6, 4 døde og 2 tror jeg lever. Har satt de riktig "vei" og får vel bare vente noen dager før man kan se om det hjalp.

Hvis ikke må jeg klinke opp helt nye frø.. igjen.. BAH..

Sjultidentitet ~

rebelroy

de skal legges med spira oppover etter som jeg har skjønt det værtfal. men spira skal ikke stikke opp av jorda når du legger den nedi..må ligge noen mm under... håper det "retter" seg :) mere bilder etterhvert (y) dette liker vi ^^

Mr.Chalice

Spirer skal plantes med spiren (hovedrota) NED!

Edited by Mr.Chalice
  • Like 2

crome

6h94d.jpg

forrk.jpg

tleyn.jpg

liten uppdate :) alle er oppe å stråler. btw: alle disse er lagt med "halen" oppover...

Mr.Chalice

Goody. Men spiren skal helst med hovedrota ned. Slik det fungerer i naturen. Rot under jord, plante over ;).

crome

b6cnf.jpg

gnku4.jpg

10 dager gamle nå. Begynner de å bli klare for næring og ompotting? synes grapefruiten ser litt små merkelig ut? xP eller? ^^

Mr.Chalice

Gir du mye vann? Synes det ser ut som algevekst på kanten av kubben til den nederste planten på øverste bilde.

• Like 1

crome

Gir du mye vann? Synes det ser ut som algevekst på kanten av kubben til den nederste planten på øverste bilde.

ai =/

Ja har prøvd å holde dem fuktige hele tiden egentlig. hva gjør jeg med dette? :shock:

Mr.Chalice

Ikke gi så mye vann ;)

Edited by Mr.Chalice

crome

Ikke gi så mye vann ;)

haha xD! joa forsåvidt skjønte jeg den. Skal legge ut noe bilder senere idag av røttene osv.

Kanskje du har noen inspill på om de ser bra ut osv. De har trengt seg gjennom hele root it kubben.

Så nå står de i coco'n å koser seg ;D

crome

b513t.jpg

Var litt tegn som du sa til algevekst, men det er kun synlig på bilde.. man ser det ikke ellers.

Skal vanne mindre, men syntes root it tørka alt for fort under CFL.

Ser ting greit ut?

qxmyn.jpg

Har forresten kjørt på ca 1/3 av vanlig næring nå i vannet. Noen som har noen tips angående vanning å næring? xD

Edited by crome

crome

1g4kv.jpg

1 dag etter ompoting og at den har blitt vanna med næring :) 2 uker gamle idag

Edited by crome