Jump to content
Sign in to follow this  
Indica fan

white rhino 12/12 fra frø i en xs homebox

Recommended Posts

Indica fan

lurer på om det går an å plante white rhino fra frø med 12/12 lysregime, og hva kan jeg forvente av gr. pr. plante.

og hva slags potte str. er best? har bare 250w cfl og xs homebox. og hva slags kullfilter str. er best?

Indica fan

eg tenkte 1literspotter

HeyJoe

Ja, det ska gå bra med alla strains tror jag.

rumpetrollet

Det går bra med alle varianter, men du burde gå for en variant som viser førblomster tidlig. Det er meningsløst å kjøre 12/12 fra frø hvis varianten viser førblomster sent (pga. tapt avkasting ifht. normal vekstperiode).

Itillegg bør du velge en variant som er strekker seg mye - det tror jeg White Rhino gjør. Cinderella 99 (Mosca) og Shark Shock (Mr. Nice) er typiske varianter som fungerer bra med 12/12 fra frø.

Når du gjelder potter, så bør du bestille potter som er høye. Som regel er det ikke mye som skiller små potter med tanke på arealbruk. Se f.eks: http://www.hydrogarden.se/fyrkantiga-krukor-1 I dette tilfelle ville jeg ha gått for krukkene på 6,5L. Personlig har jeg brukt 6L krukker når jeg har kjørt 12/12 fra frø, og det har vært høy tetthet av røtter.

Det er mangel på plass som er årsaken til at du kjører 12/12 fra frø, sant?

Edited by rumpetrollet

rumpetrollet

Ang. avkasting - gram per plante er avhengig av plantens størrelse. Mange små epletrer kan gi flere epler enn et stort epletre. G per W er mye brukt, men resultatet er helt avhengig av miljø og genetikk. Alt over 0,5g per W regnes som en vellykket grow. Med White Rhino/Medicine Man skal det være mulig å ligge rundt 1g per W i jord, og enda høyere ved hydroponisk dyrking.

Hvis jeg hadde vært deg ville ha kjørt 2-3 uker med 24/0 eller 18/6 før 12/12. Ved 12/12 fra frø bruker plantene 2-3++ uker før de går i blomst uansett. Også ville jeg ha gått for den orginale White Rhino'en, Medicine Man - Mr. Nice.

Med kloner kan du derimot kjøre plantene rett i blomst i 1L potter.

Edited by rumpetrollet

MagicDragon

Tilbud på firkanta selvvanningspotter på Plantasjen- feks har de 18x18 som er hele 28 cm høy. Med hempymix (perlite og vermiculit) tror jeg du kan få bra planter i en slik. På tilbud til kun 40 kr akkurat nå :)

De tar ikke så stor plass, kan ha mye vann i om du fjerner ene innlegget og dermed god plass til røtter.

12/12 gjør jo at du kan høste oftere, selv om plantene gir noe mindre. Og hvis du ikke har så stor plass, så må det jo være helt kjempe å prøve noe sånt :)

Lykke til :)

rumpetrollet

"Gjør at du kan høste oftere" - dette gjelder ikke hvis du kjører kloner eller har et eget vekstrom. Man sparer ikke sååå mye tid på å kjøre 12/12 fra frø. Med tanke på den tapte veksten, så tror jeg det går opp i opp.

Indica fan

hei rumpetrollet. ja jeg har dårlig plass. 1,80 høyt og 80cm bredt. har en 250w cfl lampe og gro og vekst pærer. har mylar som skal dekke veggene inni. en uke vekst og rett på blomstring? 8 femenized wr

Indica fan

hvor lang tid tar det, hvist jeg gror frem 1 morplante, og så tar stiklinger fra hun, og fyller teltet med 1l potter ? det er femeniserte frø

vil 250w cfl være nok til cloner? hvor mye pr plante?

bare lurte på hva som tok lengst tid :) eller kjører 12/12 fra frø, og så ta avleggere av de?

Edited by Indica fan

rumpetrollet

Det tar ca. en og halv måned med White Rhino vil jeg tro.

Hadde jeg vært deg så ville jeg ha satt alle i vekst - valgt den planten som ser best ut til moderplante - kjørt de resterende i blomst i 6-10L krukker (avhengig av hva du får plass til). Stiklingene fra moderplanten kan du kjøre i 1L potter (SOG-style) når de andre er ferdige.

Optimalt sett burde man sette en stikling fra hvert individ i blomst, for deretter å velge moderplante. Men man må inngå kompromisser av og til

Hvis du ikke har plass eller mulighet til å ha en moderplante - ville jeg ha satt plantene i par uker under 24/0 før du switcher til 12/12

Jeg har troa på Medicine Man/White Rhino. Sjekk lulu's growlog. Tips: Jeg tror LST fungerer svært godt på WR - pass på at høyden er lik over hele planten + symmetrien

Edited by rumpetrollet

Indica fan

takk for tipset :) det var seedsman white rhino

Edited by Indica fan

Indica fan

kan eg ta avleggere av feminized planter? kan jo bare ha en hun plante som eg tar avleggere av? er det bra og toppe feminiserte planter?

Edited by Indica fan

rumpetrollet

Jaja, feminiserte frø trenger ingen særbehandling. Se opp for hermier - feminserte frø har en høyere hermierate (ca. 1% elns.) enn regulære, ellers er det ingen forskjell :-) Seedsman har mange gode varianter ;)

Les masse før du setter i gang - styr unna pseudovitenskap (i cannabis-verdenen finner du masse av det). Det vil du få igjen for når du setter i gang.

Ed Rosenthal's Marijuana Grower's Handbook anbefales, selv om den er litt rotete og gjennomsyret av reklame (hjernevask). Den er vitenskaplig basert og up to date.

Error

kan eg ta avleggere av feminized planter? kan jo bare ha en hun plante som eg tar avleggere av? er det bra og toppe feminiserte planter?

Ja, det kan du...

(Topping har ikke noe med å gjøre om de er feminisert eller ikke...det går på strainen, visse strains egner seg bedre til topping enn andre)

MagicDragon

Sorry for det, du sparer litt tid da, selv om utbytte er mindre. Kan jo sette frø til spiring på ulike tidspunkt og alltid ha noe høsteklart om lyset går kontinuerlig på 12/12 :) Og jeg antok at plassen var mindre- my bad :p Med en høyde på 1,80 så har du da litt plass :)

Har ikke bestemt meg helt for hva jeg skal gjøre selv, så burde kanskje ikke skrevet det helt sånn bombastisk at du sparer tid. Alt til sitt formål.

Kommer nok til å kjøre scrog på en femi plante- og når den går i 12/12 sette inn noen frø, eller kanskje jeg ombestemmer meg før den tid :p