Jump to content
Guest Prof. Baltazar

Narkotikaspaning på Internett

Recommended Posts

Apothic

webserveren jeg hadde shell på ble beslaglagt av DEA, og som norwegian blue sa, de tokk med hele shiten :smokey:

Mølla, Vi har jo også ip telefon, og skype, etter det jeg har hørt skal disse være nermest umulig å avlytte..

Edited by Apothic

Mølla
webserveren jeg hadde shell på ble beslaglagt av DEA, og som norwegian blue sa, de tokk med hele shiten :smokey:

Mølla, Vi har jo også ip telefon, og skype, etter det jeg har hørt skal disse være nermest umulig å avlytte..

Jeg har ingen erfaring med IP Telefoner personlig, men utifra det jeg har lest er dette ikke helt tilfellet. Phil Zimmermann (skaperen av PGP, kjent email kryptering) mente iallefall at VoIP var usikkert og valgte derfor å engasjere seg i saken og arbeider nå med noe han kaller zfone, som tar tak i problemet.

Jeg kan ikke uttale meg om dette med noen autoritet, men jeg tror ikke Skype har denne nye funksjonaliteten da prosjektet forsatt bare er i beta-stadiet.

Jeg foreslår at de som er interessert i kryptering, eller i det minste ønsker å sikkre sitt privatliv i sammenheng med ip telefoni og e-post, leser litt om Phil Zimmermann og PGP/Zfone. Tror ikke folk flest er interesserte i dette og har gjerne ikke en så paranoid holdning til ivaretakelsen av sitt privatliv som er de som er interesserte.

For de med en slappere holdning burde det holde lenge å slå av logging (på MSN) og være smarte når de bruker mobiltelefoner. :smokey:

Edited by Mølla

vixx

Som den kronisk nyskjerrige personen jeg er, og datainteressert så syns jeg sånne spørsmål er interessante å høre svaret på - av noen som kan dette, jobber med dette el som rekker å lese om det... Jeg prøver å lese litt, men syns ikke jeg finner noe info..

Du, det handler ikke om noia.. for skulle onkel ha lyst å se på min msn, da har de for lite å gjøre.. Det eneste lovbruddet jeg gjør i dette landet er stort sett at det kan gå litt for fort når jeg kjører bil...

Men hva som er mulig å gjøre av snut, hakkere osv kommer jeg alltid til å følge med på, fordi det er interessant å vite hvor mye er faktisk mulig å plukke opp og hvor lang tid etterpå...

Hadde det ikke vært for all video-overvåkingen i England, hadde det tatt lengre tid å finne ut av hvem og hvordan, når bombene gikk av og sprengte blant annet Kings Cross stasjon...

Men hvor sporbare skal man være i denne verdenen og for hvor lang tid..

Sikkerhet kontra personvern... (igjen, nei jeg mener ikke meg...)

Vixx

Edited by vixx

Mølla

For min del handler det litt om noia, jeg synes det er ekkelt å tenke på at man kan spores og at livet mitt kan blottlegges. Og det er ingenting galt i det, jeg gjør nok enda mindre lovbrudd enn deg! Jeg har ikke orka å ta lappen engang! :)

Vi har kamerarer plassert rundt omkring i Norge også forresten. At man kan se hvor og hvem som var på hvilket offentlig sted til en hver tid, eller at de kan se hva slags biler som kjørte inn og ut av hvilke byer til hvilken tid synes jeg ikke er så utrolig farlig. Men hva har noen som helst med hva som skjer i mitt eget hus å gjøre?

Om det er noe du lurer på som du tror jeg kan svare på så er det bare å spørre. Men om du blir for needy så slår jeg opp... HAHAAHA! GET IT?! :)

Demonslayer

Privoxy er et gratis program som visstnok fungerer på noenlunde samme måte som en proxyserver.

Ja, jeg har så noia (selv om jeg ikke gjør noe alvorlig) at jeg bruker privoxy og et krypteringsprogram.

Edited by Demonslayer

Frostvarriar

Finnes det program som krypterer msnen din :P? Det kunne ha vært greit å ha for sånne noia mennesker som meg hehe

CannaBisken
Tusen takk Cannabisken <_<

no problemo, beste er imidlertidig å finne ett en god erstatter for msn med innebygget støtte for kryptering. :wacko:

band1t
Finnes det program som krypterer msnen din :P? Det kunne ha vært greit å ha for sånne noia mennesker som meg hehe

For dere som lurer på om det er trygt å kommunisere med msn, kryptert eller ikke, les denne saken som nylig ble opprullet :smokey:

Link---> sendte piller med posten

Har og nylig lest at public proxy servere er ofte honningkrukker som er satt opp og overvåket av myndigheter... skal ikke vere lett å ha litt privatliv på nett!

Edited by band1t

public image

jeg bruker et program som på en enkel måte hacker seg i WEP krypterte trådløse nettverk jeg får inn her i oslo.

Det burde blir vanskelig å spore noe som helst da.

Men trenger ikke på bli så paranoid tror jeg. De fleste av oss er vel små-fisk antar jeg... Men man vet vel egentlig aldri heller...

---------------------

keep a public image and fool everyone.. :)

Stoned Raider

Vil bare benytte muligheten til å bemerke noen av de siste dagers hendelser i media, som at Norge nå er i ferd med å utvide sin utleverings avtale ang informasjon med USA.

Tidligere utga vi kun informasjon om utreise og innreise men nå vil regjeringen gå så langt som å utgi kreditt opplysninger, person opplysninger og personlige internet vaner.

Så som de fleste sir her, det er tiden for å være paranoid nå :S

Men en ting er sikkert, har du ikke dyrk hjemme og evnen til å holde kjøp og bruk gjemt og trygt så kan du gå med hodet høyt, for skal de ta deg må de først ha skjellig grunn til mistanke... den ene tingen som fortsatt har (litt) betydning i Norge.

Kjør det i boxern og ikke lukt pot er mottoet mitt :)

crackrocker

hva med å flytte serveren til iran eller russland eller no slikt? de kritiserer deg aldri!

usa er the devil... jævla hollywood... de har kjempa lenge for å få Pastor David av The Sacred Mushroom Church of Switzerland i sinne klamme klør.... bare for at han hadde amerikanse medlemmer i kirken sin.

hvis det kommer et amerikansk medlem her skal de sikkert ha sine klamme terrorklør i han som driver dette flotte nettstedet også....

jeg blir overvåka jeg også... tasta 08 på telefonen og fikk et annet signal enn alle de andre som gjorde det. men avslører de seg blir det ballespark og judohugg :rolleyes:

jeg sitter tydeligvis og svarer på eldgamle tråder fra krypten som jeg så nu nettop... hehe...

Smokad
hva med å flytte serveren til iran eller russland eller no slikt? de kritiserer deg aldri!

usa er the devil... jævla hollywood... de har kjempa lenge for å få Pastor David av The Sacred Mushroom Church of Switzerland i sinne klamme klør.... bare for at han hadde amerikanse medlemmer i kirken sin.

hvis det kommer et amerikansk medlem her skal de sikkert ha sine klamme terrorklør i han som driver dette flotte nettstedet også....

jeg blir overvåka jeg også... tasta 08 på telefonen og fikk et annet signal enn alle de andre som gjorde det. men avslører de seg blir det ballespark og judohugg :P

jeg sitter tydeligvis og svarer på eldgamle tråder fra krypten som jeg så nu nettop... hehe...

Telefonkryptering fungerer neppe på den måten, dette var kanskje tilfelle i gamle dager da nettkomandoer var drevet av DTMF men idag benytter man mest sansynlig nye switcher i nettet som er digitale. Feks phranking osv..

http://no.wikipedia.org/wiki/DTMF

highflow

Hei,

Veit at denne tråden er "død", men jeg leste om en som hadde noe spørsmål om MSN og dens sikkerhet. Det er riktig at samtalene går ukryptert og at noen andre på ditt LAN med letthet kan lese det. Når det kommer til ISP så har ikke de noe utstyr som er koblet på for å kunne med letthet lese det. Men, om de får pålegg av politiet om å gjøre det tar det ikke lang tid før de er oppe. Jeg har drevet en del med data og datasikkerhet og har derfor fått litt sunn noia gjennom årene selv. Men det finnes en veldig fin løsning på msn til dette, nemmelig Simp. http://www.secway.fr/us/products/all.php . Men man er avhengi av at begge parter bruker det og har delt public key'n til hverandre. Sånn her ser en chat med simp ut.

LfEreLhXkvcjmd3izgioiIbDXGAtippPF/pZ1+fwb7224NhuBopwuNpbVx/83b1tUGPN5E6KOp79nkgs+6sFXKgsmjitsbvRffFEKbuVroACK

Som dere ser, står det ikke mye fornufitg her.

Til Norcan admins. Hva med ssl kyrptering til websiden i tilegg? Forced https..

Jojo!

Tror https har vært under planlegging, og muligens skulle komme nå til høsten, om jeg ikke er på jorde.

BK

Jupp-jupp! Det er et økonomisk spørsmål som må svares først, men det står først på prioriteringslisten vår :smokey:

Takk forøvrig for en fin post, HighFlow!

Cultum

Noen skulle laget en guide om full sikkerhet på nett og telefoni.

Som f.eks:

MSN - Bruk det sammen med SimpPro eller Hush Messenger

Pidgin - Bruk det sammen med Off-The-Record Messaging

Firefox - FoxyProxy, LastPass/Hush Secure Forms og BetterPrivacy

E-Mail - HushMail eller Pretty Good Privacy

Harddisk - TrueCrypt eller PGP Whole Disk Encryption

Og mye, mye mer.

Edit:

Jeg har ingen erfaring med IP Telefoner personlig, men utifra det jeg har lest er dette ikke helt tilfellet. Phil Zimmermann (skaperen av PGP, kjent email kryptering) mente iallefall at VoIP var usikkert og valgte derfor å engasjere seg i saken og arbeider nå med noe han kaller zfone, som tar tak i problemet.

Takker så mye for dette vidunderlige programmet, Mølla! :)

Synd at det ikke funker på vanlige VoIP telefoner, men det kommer vel etterhvert.

Men foreløpig så funker det perfekt å bruke Gizmo eller Google Talk sammen med Zfone.

//Cult~

Edited by Cultum

Herr Statsminister

Et program for de som vil skjule ip'n sin og bruker firefox: JonDo

Jeg kan lite om slikt og vet vel egentlig ikke om det er en god løsning, det får de med greie på sakene avgjøre.

Edited by Herr Statsminister

Urt-Ulf

Men ifølge norsk personvern lov så har ikke politiet lov til dette og om noen skulle lekke informasjonen så er du nesten garantert frifinnelse fordi beviset er samlet på ulovlig vis. En god advokat er jo en selvfølge skal man stå imot staten.

Svenskene har ikke så streng personvern lov som oss.

Smokad
Jupp-jupp! Det er et økonomisk spørsmål som må svares først, men det står først på prioriteringslisten vår :)

Takk forøvrig for en fin post, HighFlow!

Heisann,

Utifra det jeg vet så er ikke https så veldig dyrt, ett sertifikat som skal fornyes hvert år er litt dyrere, men uansett så er jo det viktigste at trafikken er kryptert (tviler på at politiet benytter seg av pinshing i Norge). Domeneshop gir for eks ssl på alle webhotell over 500 mb/ 40 kr mnd, enthrust gir deg ett sertifikat for ett år for ca 189$.

Keep up the good work!

https://buy.entrust.net/buy/index.cfm?csrty...amp;certlife1=1

esp

Jeg vil gjerne ha SSL på norcan:) Det hadde vært ålreit. Og hvis dere ikke vil bruke penger, går det jo an å lage en alternativ innlogging over ssl med selvlagd sertifikat.