Jump to content
Guest Prof. Baltazar

Narkotikaspaning på Internett

Recommended Posts

lulu

SSL bør være en rimelig investering for Norcan. Kryptering av innlogging hadde vært fint

lulu
Et program for de som vil skjule ip'n sin og bruker firefox: JonDo

Jeg kan lite om slikt og vet vel egentlig ikke om det er en god løsning, det får de med greie på sakene avgjøre.

Takker for tips!

Jondo ser ut til å virke perfekt hos meg. anbefales hvis man ønsker å skjule ip adresse

zokrates
Takker for tips!

Jondo ser ut til å virke perfekt hos meg. anbefales hvis man ønsker å skjule ip adresse

funker ikke "hidemyass" etc. like bra hvis man ønsker å skjule ip adresse?

lulu

Sikkert flere veier til Rom hvis en ønsker å skule IP

DubBud

Det funker fint med proxy. Men kan du stole på proxyleverandøren? Gratis VPN-tjenester som f.eks.HotspotShield holder jeg meg unna. There is no such thing as a free lunch, og jeg vil ikke at webtraffiken min skal gå gjennom et selskap som driver med data mining.

Putin

Men ifølge norsk personvern lov så har ikke politiet lov til dette og om noen skulle lekke informasjonen så er du nesten garantert frifinnelse fordi beviset er samlet på ulovlig vis. En god advokat er jo en selvfølge skal man stå imot staten.

Svenskene har ikke så streng personvern lov som oss.

Heisann

gammel tråd, men skulle gjerne ha vist hvor jeg kan finne ut mer om dette. Personlig trodde jeg at bevis ikke ble ugyldig bare fordi det var samlet på ulovlig vis i Norge.

vin&grønt

Heisann

gammel tråd, men skulle gjerne ha vist hvor jeg kan finne ut mer om dette. Personlig trodde jeg at bevis ikke ble ugyldig bare fordi det var samlet på ulovlig vis i Norge.

Slike bevis blir godtatt i narkosaker i Norge.

størtebecker

:P

Last ned og les!

http://norcan.org/aktivisten/downloads/svensk_spaning.pdf

Dette er en svensk politrapport om narkotikaspaning på internett. Politiet i Sverige hadde storaksjon mot nettsider for noen måneder siden og vi kan ikke utelukke at norsk politi kommer til å gjøre det samme. Et par av våre dyrkende brødre på Swecan har hatt razzia, men det betyr ikke at det var gjennom forumet politiet fikk vite om dette. -Selv om en av de som ble tatt antar dette.

Jeg lar denne saken ligge her i sikkerhetsforumet og ønsker at dere leser den nøye for å se om det er noe du kan gjøre for å forbedre din egen og andres sikkerhet, og kommer med forslag til hva Norcan kan gjøre systemmessig for å forbedre sikkerheten her. Jeg kunne tenkt meg å skrive en liten artikkel etterhvert.

Kjør debatt!

etter alt dette jeg har lest, og med det helvete som kjette i oslo og utøya kommer de sikkert snart på bahne med internet overvaking in the name of pease

BlueCheese

off ja dette kan bli skummelt fremover.. Heldigvis bruker jeg en betalt vpn tjeneste som gjør det noe mer sikkert for meg å surfe rundt :P Men overvåkning på interett har det vel alltid vært på en eller annen måte, så jeg tror mange har mye å tjene på å sikkre seg bedre. Selv bruker jeg ett program til å kryptere alt jeg lagrer som er ulovlig på dataen, som jeg legger inn på usb brikke. På den måten vil ikke snuten finne noe fallende bevis på min masking hvertfall :P Usb- brikken er gravd ned ute, så dem skal leite lenge får å finne den:) Å må jo seff ikke ha kryperings programmet lagret på maskinen slik at snuten ser hvilket man bruker hehe :smokey: