Jump to content
Steadyeddy

Fimming? Har noe erfaringer med denne metoden?

Recommended Posts

Steadyeddy

Hei

Jeg får høre av noen kamerater at det finnes en metode som heter Fimming. Ved søk her på forumet gir det ingen resultater.

Heter det noe annet på norsk?

Og kan noen eventuelt fortelle meg hvordan det gjøres og hva en oppnår med det?

På forhånd takk!

playya

https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=104379

Jätte bra läsning :)

Själv fim/toppar jag mina blommor även andra plantor som jag vill behålla höjden på toppas :)

Plantan blir buskigare och lägre samt att nya toppar skapas i bladveck.

Edited by playya
  • Like 1

Hulken

Var en på youtube som mente at F.I.M (fuck i missed) kan gi flere enn 2 toppskudd, som man får med topping? Altså 2-4 topper.. Er dette mulig?

Vore

Ja, en riktig fim gir 4 topper.

Lur løsning på høyde problem også.

Hulken

Hvordan skjer dette at det blir 4 topper? :P Blir toppskuddet du tar bort 70-80% av, til to toppskudd, i tillegg til de sideskudda?

Hulken

Holder på med min første grow nå, og prøvde "fimming" på en plante, bare for å teste. Det viste seg seinere at jeg "fimma" toppskuddet + begge sideskuddene :g: Så da vokste både toppskuddet og sideskuddene ut igjen, og toppskuddet ble toppet. (liker å knekke den av fremfor å klippe)

Og det har gitt resultater til skuddene under! Tror jeg aldri har sett en så liten og buskete plante før. Ser ut som en krans med sideskudd under toppskudda..
Mulig jeg får lasta opp bilder etterhvert.

5ern

Skal man toppe eller fimme i veg elr blomst?

Edited by 5ern

Raggam

Helst i veg. Topping i blomst kan stresse planta. Du kan også risikere at ingen av toppene vokser ut igjen! :p

5ern

Herlig, skal snart sette i blomst så da skal jeg prøve å toppe eller fimme. Hva er å anbefale til førstegangsdyrker? Hva er størst sjanse for å lykkes med?

Mandagsmannen

Jeg prøvde meg på FIM, endte opp med topping! Andre gang jeg prøvde det, klippet jeg for lite - bare bladene som ble klipt!

Tror det er like greit å prøve på FIM :)

5ern

Ja er jo ikke uten grunn det heter Fuck I missed.

exil

Om man vill ha en riktigt buskig planta kan man plocka bort nästan alla blad på plantan när den är runt tredje noden. Sen plockar man översta toppen en gång till efter 5-7dagar. Då hinner de lägre grenarna ikapp och man får en ruskigt buskig planta. Jag föredrar det framför FIM/toppning.

Pröva på en planta ni som är sugna. Det blir skitbra och plantan stannar inte alls upp på samma sätt som när man klipper i den.

5ern

Med "plocka", mener du da å rive bort blader? Og rive av toppen?

exil

Ta alla blad utom de som ej skuggar något annat. Alla noder ska få ljus.

• Like 1

5ern

Prøvde meg på fimming så blir morro å se. Fjerna også noen blar.

pollen

Ta alla blad utom de som ej skuggar något annat. Alla noder ska få ljus.

Beste maaten for aa la alle skudda faa lys. Har tatt minst en berepose av mine, og naa er alle skudda under lys. Skjoenner ikke at folk lar store , 'utkjoerte ' fanleaves henge over skudda som troette parasoller. Og saa blir du saa mye bedre kjent med jentene dine mens du har dem i live, lol

JohnDeFoe

Har alltid toppet og manipulert jentene mine som jeg vil, men ble litt inspirert igår kveld etter å lese denne tråden, så jeg måtte prøve. Har brukt saks og prøvd å FIMe et par av toppskuddene som alikevell skulle toppes. blir spennede å se om det kommer mer enn 2 topper

MIW

Istedenfor FIM fungerer vanlig topping akkurat likt hvis du går ned en ekstra node ved topping. Får alltid 4+ topper når jeg topper,

• Like 1

Rufus

Istedenfor FIM fungerer vanlig topping akkurat likt hvis du går ned en ekstra node ved topping. Får alltid 4+ topper når jeg topper,

Den var interessant og nyttig, takk.

Det skal jeg gjøre med mine på neste grow. Da slipper man vel å toppe flere ganger.

Glimrende tips :thumbsup:

JohnDeFoe

Etter å ha prøvd kan jeg nok føye meg inn i rekkene over de som banna i skjegget og sa høyt "Føkk I Miss'd"!! Hehehe... Men tror det blei som en vanlig topping

• Like 1