Jump to content
motherearth

Nybegynner! trenger tips om type frø.

Recommended Posts

rumpetrollet

Same shit.. Det er en OG-krysning ihvertfall.

Som sagt - jeg ville ha droppet auton og gått for freebiene. Den eneste forskjellen er lyssyklusen - freebiene (vanlige varianter) trenger 12/12 lys/mørke for å blomstre, mens autoene går i blomst avhengig av alder. Autoblomstrende varianter er kanskje litt enklere å dyrke, men det veier ikke opp for dårligere potens, avkastning og ruskvalitet.

Cannabisplanter er generelt sett enkle å dyrke.. Setter du deg inn i det, så ser jeg ingen grunn til å kjøre en prøve-runde med autos. Se på Hulken sin tråd (nybegynner som får det til).

Dessuten, trives autoblomstrende varianter svært godt utendørs i Norge. Spar frøene til våren ;-)

• Like 2

buska

Hør på rumpetrollet her, det vil du ikke angre :)

• Like 1

Spira

Same shit.. Det er en OG-krysning ihvertfall.

Som sagt - jeg ville ha droppet auton og gått for freebiene. Den eneste forskjellen er lyssyklusen - freebiene (vanlige varianter) trenger 12/12 lys/mørke for å blomstre, mens autoene går i blomst avhengig av alder. Autoblomstrende varianter er kanskje litt enklere å dyrke, men det veier ikke opp for dårligere potens, avkastning og ruskvalitet.

Cannabisplanter er generelt sett enkle å dyrke.. Setter du deg inn i det, så ser jeg ingen grunn til å kjøre en prøve-runde med autos. Se på Hulken sin tråd (nybegynner som får det til).

Dessuten, trives autoblomstrende varianter svært godt utendørs i Norge. Spar frøene til våren ;-)

Gjør det noe om jeg setter forsjellige (wappa,underdawg og de andre freebiene) sammen? De er alle fem.

rumpetrollet

Jeg antar at du dyrker i jord? Det er ikke noen problem å dyrke de sammen. Sett en navnelapp på hver plante. Det kan hende de har forskjellige behov med tanke på næring. Husk: heller for lite næring, enn for mye næring. Etterhvert vil du lære deg plantene å kjenne.

Hvilke andre freebies har du? Jeg ville ha unngått sativaer som blomstrer i et halvt år..

Edited by rumpetrollet

Soilandcatsand

Critical Mass av Mr. Nice er en "reworked" versjon av Big Bud. Det er en svært bra variant hvis du er opptatt av avkastning og blomstringstid.

Den danker ut Sensi´s Big Bud mht. på potens, og er mye mer stabil. Avkastningen er minst like bra. Rusen karakter, potens og smak er ikke blant de beste, men slett ikke så verst..

Du kan ikke gå feil hvis du går for genetikk fra Mr. Nice.

Critical Mass Auto har jeg ingen formening om.. Det er Critical Mass x ruderalis/autoblomstrende variant.

Har du tenkt å dyrke autoblomstrende planter? Jeg ser ikke helt poenget/fordelene..

Anbefaling til varianter for førstegangsdyrker:

Cinderella 99 - Mosca Seeds

Shark Shock - Mr. Nice

Scott´s OG - Rare Dankness

Alle de nevnte variantene er enkle å dyrke, potente og har solid avkastning.

PS! Delzhaze er en interessant strain! Gi den omsorg! :-)

Hmm som førstegangsdyrker ble jeg nyskjærrig her. Jeg har beveget meg inn i ukjent terreng og må lytte til kjentfolk. Har du noen meninger om fem vs reg frø?

MrSawedOff

Trenger også litt hjelp! Hvilke strains er enklest? Trenger noe som tåler litt stress/juling. Blir første grow nå når ting faller sammen. Vil helst ha en kort plante som jeg selv kan fremprovosere blomst på. Fem. vs. ikke fem frø osv.? hva er enklest? :)

rumpetrollet

MrSaweOff

Feminiserte vs. regulære. Det er ikke vanskeligere å arbeide med regulære enn feminiserte frø. Alle klarer å se forskjell på hanner og hunner. Mht. på areal, ressurser og tidsbruk (regulære: flere planter i vekstfasen) er det en fordel med feminiserte frø. Men igjen - ekspertene sverger som regel til regulære frø.. Dette er fordi mødrene blir stresset når man produserer feminiserte frø, og fordi det er en litt større sjanse for at avkommene viser hermietendenser.. De negative sidene ved feminiserte frø har minimalt å si for en førstegangsdyrker som har lyst til å dyrke noe som er bedre enn det man får kjøpt i Norge..

Cannabis er enkelt å dyrke generelt sett. Å dyrke cannabis av god kvalitet krever derimot kunnskap.

Gå for en skunk eller en afghan krysning.. Det finnes så vanvittig mange varianter, så det er liten vits i å nevne noen, men her er noen varianter som er enkle å håndtere: OG/Chemdawg-krysninger (sjekk ut raredankness.com), Cinderella 99 - Mosca Seeds, Big Buddha Cheese - Big Buddha, Northern Lights - Sensi Seeds, Shark Shock - Mr. Nice Seedbank and research.

Nybegynnere bør ikke starte med sativaer som blomstrer i et halvt år.

Kort plante som blomstrer ved endring i lyssyklus: Northern Lights - Sensi Seeds, Nordle - Mr. Nice.

- Les dyrkehåndnoka.

Edited by rumpetrollet
  • Like 1