Jump to content
Sign in to follow this  
kEAN

Bestilling av frø

Recommended Posts

kEAN

Hallo

Sitter nå med et spendon kort, og vurderer å bestille noen frø.

Spørsmålet er om det er trygt å bestille fra hjemme hos meg, eller om dt er en bedre idet å dra på f.eks biblioteket å bestille derfra?

Også når det kommer til postkasse så anbefaler folk å sette opp en falsk postkasse, men funker vel like fint å bare bruke en feriekasse til

noen tilfeldige? Så lenge det ikke er noen på feriestedet for tiden.

Magnum

Ikke bruk ditt eget nett når du betaler/bestiller. Og prøv postkassa et par ganger før du bestiller frøa. Bare bestill gratis kataloger et par ganger og se omdet går greit.

Lykke til!

Edited by Magnum
  • Like 1

kEAN

Ikke bruk ditt eget nett når du betaler/bestiller. Og prøv postkassa et par ganger før du bestiller frøa. Bare bestill gratis kataloger et par ganger og se omdet går greit.

Lykke til!

Takker for svar!

Lurer også på hvor mange frø jeg burde bestille i hver bestilling? med tanke på om dt er større risiko for at det blir stoppet i tollen med 50 frø enn 20. Og om det er via min PC vil det ikke gjøre noe? så lenge det er på et anna nett?

Edited by kEAN

onto

Du bør helst aldri bestille for å si det sånn :nono: , og hvis du må :g: , så må man bestille nok, så du slipper gjøre det igjen og helst til falsk navn adressse, sett opp post kasse der pakken/brevet kan komme, anbefaler deg til å undersøke dette tema nøye før du begir deg ut på dette :doh: konsekvensene kan være mye større enn man skulle tro var mulig :shock:​ :thumbsup: Lykke til :D

"You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time."

• Like 1

Magnum

Hvis du leser litt om dette på forumet her og gjør det som står skrevet her,så blir du ikke tatt. Men ikke gjør det flere ganger, Ta stiklinger og ha en mor-plante eller hvis du kjøper regulere frø så lag deg frø selv.

d.dankness

For å forklare litt nærmere.. Er ikke helt riktige opplysninger som blir gitt her.. Hvis man f.eks bestiller frø fra et firma som ligger utenfor landets grenser, er ikke de verken pliktige; eller har lov til å utgi opplysninger om kunde til en utenlandsk politi, med mindre vedkommende allerede har blitt siktet for en forbrytelse som omhandler kontakten kunden har hatt med firmaet. Altså det må ha direkte relevans til en allerede eksisterende siktelse eller tiltale.

Man kan dermed trygt bestille frø fra disse med sitt eget visa kort. Deretter får man frøene tilsendt til en adresse som ikke er din egen. Hvis pakken blir stoppet, blir mottaker kontaktet av politiet og kalt inn til avhør.

Neste steg er det viktige. Når mottaker da kommer til avhør må han bare benekte all kjennskap til varen OG bestillingen som er gjort. Enkleste er bare å si at dette vet du ingen ting om. Ligg gjerne til at du vil anmelde vedkommende som har bestilt det. De vil da bare svare unnvikende på kravet ditt, fordi de ikke har noen opplysninger om hvem det kan være. 1 uke etter den personen frøene er bestilt til har vært i avhør, kommer det en henleggelsen i posten. SLIKE SAKER BLIR HENLAGT I 100% av tilfellene. Med mindre mottaker sier "det var til meg" og ikke "dette aner jeg ingenting om".

Veldig enkelt.

Men man må ha en adressat som ikke kan spores tilbake til deg selv. Så går det helt fint.

Har gjort det på denne måten siden the beginning of time. Bare husk å kjøp nok når du først bestiller, slik at du ikke trenger gjøre det på en stund.

Alt dette her med falske postkasser osv er bare et figment av folks store fantasi.. Kan vedde ræven min på at 90% av de som uttaler seg aldri har prøvd å gjøre det de foreslår du skal gjøre.

d.dankness

Takker for svar!

Lurer også på hvor mange frø jeg burde bestille i hver bestilling? med tanke på om dt er større risiko for at det blir stoppet i tollen med 50 frø enn 20. Og om det er via min PC vil det ikke gjøre noe? så lenge det er på et anna nett?

Er bare tull at du ikke kan bruke sin egen pc. Rettighetene dine er overholdt av akkurat samme grunner som gjør at dere kan poste hva dere vil her inne på forumet, fordi den ikke står på en norsk server. Har bestilt på mitt eget "visa" kort hver eneste gang og politiet har aldri fått ut opplysninger om mitt kort eller min ip adresse. Hvorfor? Lover & regler. Antallet frø har heller mindre å si, da pakken enten blir stoppet - eller ikke. Om den er 20gram eller 250gram har mindre å si.

Kan ikke uerfarne folk vennligst slutte å komme med feilaktige opplysninger til folk som har legitime spørsmål? Gå tilbake til science fiction filmene deres å foreslå til rollefigurene dens om hvordan de skal bestille frø. Eller har dere sett dette på en film? Postbud har faste ruter de jobber innenfor.. Og hvis da ruten som de kjenner som sin egen bukselomme plutselig har masse rare nye husnummer som aldri før har vært der på en postkasse som henger på halv åtte? Smak på dette scenarioet selv.

Det aller beste alternativet er å få noen man kjenner til å bestille det hjem til seg i Sverige, Danmark, England eller Polen.. Der er frø lovlig å kjøpe og man kan transportere de hjem med bil.

Edited by d.dankness
  • Like 1

Error

Må si meg enig i dette...falske postkasser og sånt er en risiko man ikke vil ta...kan også bekrefte det dankness her sier, siden jeg har brukt en streit fin kompis som alliert ved frøbestilling...vi ble busta en gang for en stund sia og han ble kalt inn til avhør, men han bare dro gode gamle "it wasent me" i avhør og saken ble henlagt...er rimelig rutine i det selv om snuten av og til skremmer i artikler i avisen om at dette straffes hardt osv..

d.dankness

Må si meg enig i dette...falske postkasser og sånt er en risiko man ikke vil ta...kan også bekrefte det dankness her sier, siden jeg har brukt en streit fin kompis som alliert ved frøbestilling...vi ble busta en gang for en stund sia og han ble kalt inn til avhør, men han bare dro gode gamle "it wasent me" i avhør og saken ble henlagt...er rimelig rutine i det selv om snuten av og til skremmer i artikler i avisen om at dette straffes hardt osv..

Så deilig. Jeg begynner å se meg lei på alle disse rare svarene folk gir her inne til tider. Altså besitter man ikke korrekt info, hvorfor skriver de noe i det hele tatt? Kunne jo risikert at folk hadde begynt å sitte opp falske hus som sto i stil med postkassene og... :) hahahahaha

d.dankness

Lykke til!

Faen, ga deg et pluss poeng istedenfor minus :/

• Like 1

abc123go

jaja... hva skal man gjøre....

d.dankness jeg liker at du er direkte og sier hva du mener. Jeg ser poenget ditt med at postmannen lurer på den nye adressen og postkassen. Men hva skal man gjøre når man ikke har en kompis som vil ha det til sin adresse? Jeg sender det uansett ikke til min adresse. Jeg har satt opp en postkasse på ett stativ med mange kasser.Stativet står med hovedveien og ikke inne i stikkveien hvor husene er. Jeg har etter råd fra forumet her brukt ett ubrukt husnummer. Jeg har kun tatt navn på kassen og ikke nummer slik at naboene ikke skal reagere på husnummeret som ikke eksisterer. Selv tror jeg at det skulle være bedre med ett husnummer som eksisterer på brevene og kun merke med navn på kassen.( det er mange som leier ut uregistrerte hybler eller kjellerleiligheter).Da tror jeg ikke postmannen reagerer noe særlig. Jeg har bestilt gratiskatalog for 2 dager siden så jeg er spent på om de kommer fram. Skulle det gå skit så prøver jeg igjen ett annet sted med ekte adresse og falskt navn. Jeg ser uansett ikke den store risikoen for meg. Hvis det ikke går seg til rimelig snart så vil det virke rart om det bare kommer gratiskataloger og drit og ikke ett eneste brev fra strømleverandør- mobilregninger og andre kjipe brev som folk vanligvis får.

Å hente selv i utlandet lar seg desverre ikke gjøre.

• Like 3

Error

Det er jo alt ettersom hva man gidder å ta av risiko..har man ingen man kan bruke er det jo selvsagt en løsning, men med større risiko...egentlig går det meste sålenge du ikke bestiller på ditt navn og adresse...det er jo hele poenget at myndighetene ikke får snusen i hvor growen din er.

*Lykke til abc!

Edited by Error
  • Like 1

d.dankness

jaja... hva skal man gjøre....

d.dankness jeg liker at du er direkte og sier hva du mener. Jeg ser poenget ditt med at postmannen lurer på den nye adressen og postkassen. Men hva skal man gjøre når man ikke har en kompis som vil ha det til sin adresse? Jeg sender det uansett ikke til min adresse. Jeg har satt opp en postkasse på ett stativ med mange kasser.Stativet står med hovedveien og ikke inne i stikkveien hvor husene er. Jeg har etter råd fra forumet her brukt ett ubrukt husnummer. Jeg har kun tatt navn på kassen og ikke nummer slik at naboene ikke skal reagere på husnummeret som ikke eksisterer. Selv tror jeg at det skulle være bedre med ett husnummer som eksisterer på brevene og kun merke med navn på kassen.( det er mange som leier ut uregistrerte hybler eller kjellerleiligheter).Da tror jeg ikke postmannen reagerer noe særlig. Jeg har bestilt gratiskatalog for 2 dager siden så jeg er spent på om de kommer fram. Skulle det gå skit så prøver jeg igjen ett annet sted med ekte adresse og falskt navn. Jeg ser uansett ikke den store risikoen for meg. Hvis det ikke går seg til rimelig snart så vil det virke rart om det bare kommer gratiskataloger og drit og ikke ett eneste brev fra strømleverandør- mobilregninger og andre kjipe brev som folk vanligvis får.

Å hente selv i utlandet lar seg desverre ikke gjøre.

Jeg hadde prøvd det hvis det var min eneste mulighet..

Men hvis man plutselig skal bli enda mer "snuskete" og sleip kan du adoptere metoden jeg brukte før jeg fikk en slik "kompis" bestill det til en som bor i nærheten. Registrer når posten leveres hverdager, samt helg og helligdager.. Hent posten før ham. Som regel går folk i jobb så du har som regel god margin med tanke på tid. Og er nå veldig dumt hvis denne herren skulle bli kalt inn til avhør... He he.

Men jeg kan da ikke oppfordre til sånt, men det er en mulighet. Mange som gjør det. ;) men man driver da også med identitetstyveri bare slik at det er nevnt. Og krever en god del planlegging..... Glem at jeg sa det. ;)

Men du skal ha lykke til og krysser fingre for at det går igjennom. :) aldri gi opp.

Edited by d.dankness

kEAN

Endte med å bestille alle frøene fra Seedheaven.

De jeg endte opp med var : Nepal 2011, Typhoon x Jack Herrer, Ovela Ratsastaja Autoflower og Guerilla Gold#1 f9.

Satser på å få de iløpet av uka, så er bare å håpe på at det ikke blir stoppet i tollen :notworthy:

Noen som vet om Seedheaven sender med et par ekstra gratis frø?

exil

Endte med å bestille alle frøene fra Seedheaven.

De jeg endte opp med var : Nepal 2011, Typhoon x Jack Herrer, Ovela Ratsastaja Autoflower og Guerilla Gold#1 f9.

Satser på å få de iløpet av uka, så er bare å håpe på at det ikke blir stoppet i tollen :notworthy:

Noen som vet om Seedheaven sender med et par ekstra gratis frø?

Ja det gör dom. Frön som medlemmar gjort.

abc123go

Hvordan gjorde du det da? Til egen adresse/ falsk postkasse /til kompis/ feriekasse eller annen måte?

Hazeolini

Jeg er også nysgjerrig på hvordan du gjorde det. Har lyst til å begynne å dyrke, men får ikke tak i frø.

Vurderer å reise til Danmark å kjøpe der, så sende de hjem i brev..

Hva tror dere om denne løsningen?

nilsjohannes

Tror de fleste har FOR noia når det gjelder det å bestille ting igjennom posten...

Har selv bestilt frø, bonger, papirs, renseutstyr, weedjars osv fra tyskland. aldri vært noe problem.

Har og en kompis som sliter med hook i trondheim, han bestilte da weed fra belgia direkte i sin egen postkasse..

Weeden var forøverig helt kurrant!

abc123go

Jeg ser ikke helt poenget med å reise til Danmark for så å sende de med brev. Da hadde jeg heller tatt de fysisk med meg på vei hjem. Å få de sendt med brev er jo bare å bestille fra seedheaven så får du de jo hjemsendt med brev. Mitt store problem er hvor jeg skal sende de........ Jeg vil ikke ha de i min egen postkasse. Jeg mener at noia er bra. Skal du unngå å ryke i lengden så må du kjøre safe. Jeg har røykt i nesten 20 år og har aldri hatt noe med onkel å gjøre.Jeg har ett avslappet forhold til min daglige røyking og har ikke noja på å bli tatt. Men jeg baserer det ikke på flaks. Å sende hjem til egen postkasse for så å dyrke er ikke smart. Men du kan jo ha flaks selvfølgelig.......

• Like 1

exil

Ang seedheaven så skickade jag in 15paket som freebies igår.

10x5 av Nordenseeds femmade i orginal pack.

5x5 av Gatorkush x Snoe Sleepa x Aliendawg#1.

Så kan alltså seedheavens freebies ut. Shopen skickade ett pack med Sativor från Ghana +18v. Sweeeet.

• Like 2

abc123go

Bestilte du hjem til deg selv? Bor du i norge?

zomzer

jeg bestilte frø til min egen postkasse uten problemer :) Vet ikke om jeg tørr det igjen da..

abc123go

Ett lite tips! Jeg prøvde meg med en falsk postkasse for noen måneder siden. Først med ett fiktivt navn med ett husnummer som ikke eksisterer etter råd herfra. Etter å ha bestilt noen gratiskataloger og sendt ett brev til "meg selv" uten att noe kom fram så prøvde jeg det samme men med ett husnummer som eksisterer. Først da kom posten fram. Jeg merket ikke postkassen med husnummer kun navn. Så nå har jeg plenty frø til å dyrke noen år. Jeg bestilte fra seedheaven og betalte med spendon kort.

Houdini

Jeg bare lurer, hvorfor ikke bestille det hjem til seg selv med falskt navn?

Har politiet grunnlag for å hente meg, ola normann, inn til avhør for at jeg har fått et brev adressert til Kari hansen i min postboks?