Jump to content
Hazeolini

Lite dyrkeskap.

Recommended Posts

exil

Jag satte två 90 graders plaströr så stod filtret bredvid tältet. Tog max 75cm i höjd med böj och tält. 1/3 garderob.

Hazeolini

Det hørtes lurt ut!:) Tror det faller på det lille altså.

skogtrollet

Det hørtes lurt ut! :) Tror det faller på det lille altså.

Nice, du setter sammen growen på egenhånd?

exil

Bara dra ur sladden och slänga över en stor tröja så klarar du av en grundligare inspektion.

Har man litet behov (helgrökare + lite bjud) så räcker det faktiskt.

+400kr så får du en ställbar fläkt. Jag tycker det är värt det. Lättare att få rätt temp rh och ljud.

Är man bara helgrökare och kör med för stora grejer så blir det snabbt massor över och då hamnar man i ett inte så kul val. Sälja eller ha för mycket hemma.

Thematimus

Det teltet hadde vært helt perfekt. Hvis det var 60x60x90.. Blir ikke 60cm litt snaut i høyden eller er det mange strains som funker til det?

Hvordan belysning ville du brukt i det teltet?

Du får sitte det på høykant så får du 60x60x90 hehe ;) .. Men då ville du kunne bruke 200-300W sparepære med god ventilasjon

Hadde du sittet en rist over planten din så vil du jo kunne få en liten men brei plante da om ikke flere, men 2x55W lysrør å en auto strain så kunne det fungert fint folk dyrker frem små planter i pc karbinett så hvorfor ikke :)

Thematimus

Er jo 90 cm i bredden så hadde kanskje fått 3-5 stk, auto strains i bredden i scog, 70 dager + / - :D

Trur det fins i 60x60x160 eller hva det var også kan leite opp om det er nødvendig men under 160 høyt er det vell ikke så mange av.. Men då må du litt opp i pris også då trur de ligger på 1300-1700 ca

Thematimus

Det teltet hadde vært helt perfekt. Hvis det var 60x60x90.. Blir ikke 60cm litt snaut i høyden eller er det mange strains som funker til det?

Hvordan belysning ville du brukt i det teltet?

.

Tadaa http://mrsgreen.no/funk-factory-60x60x140.html

Se hva jeg fant til deg 60x60x140 cm

Er ikke 90 da men då har du litt mere å kose deg med til ventilasjon å lys i toppen om det er ønskelig :D

Men som sakt har ingen erfaring med mrsgreen.no ble annbefalt av en annen her på forume sku gjerne vist litt om folke sin erfaring fra denne siden :)

Hazeolini

Er det sånn at teltet kan stå i en utebod fra mai ut august/september? Eller er det for mye temperatur svingninger?

exil

Släng över en tröja så funkar det säkert.

Hazeolini

Alle strains jeg har lest om blir over 60cm, og jeg skal jo ha en potte også. Hvordan gjør jeg det for at de skal få plass? :)

Sarcasm

Alle strains jeg har lest om blir over 60cm, og jeg skal jo ha en potte også. Hvordan gjør jeg det for at de skal få plass? :)

Kjør Lst på alle, bend og knekk...

https://www.google.no/search?q=low+stress+training+(lst)+and+more+walk+through+(pics)&rlz=1C1LAVG_enNO464NO519&oq=low+strss+training&aqs=chrome.2.69i57j0l5.34111j0j7&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8

et bilde sier mer enn 1000 ord :

21l3eye.jpg

exil

Blir det led eller PLL ?

Hazeolini

Det kan se ut som det blir led. Men er ikke i tvil om at PLL er mer effektivt. Tenkte å prøve med led på starten hvertfall. Fungerer det ikke så får jeg hjelp av noen til å sette opp PLL :)

Thematimus

Mener noen her inne fikk 80g tørt på en big bud auto, med led men han brukte som sakt en cfl i slutten itilegg til led lampa.

Trur den æren gikk til Error,

Men han brukte ikke jord som medium da

Edited by Thematimus

Hazeolini

Er det noe sted jeg kan få kjøpt ballast til PLL i Norge/Sverige? (Helst en som krever minimalt med kobling) Så jeg kan legge til en PLL så raskt som mulig. Tenker å ha den stående vertikalt i midten.

Edited by Hazeolini

exil

Det är Kina som gäller för PLL ballast + sockel.

• Like 1

Hazeolini

Hva er grunnen til at det ikke er å oppdrive i Norge?

Og noa annet, hvor store potter må jeg bruke mot slutten? Har håp om og kunne få plass til så mange planter som mulig i det lille teltet! ;)

skogtrollet

Som nevnt mange ganger tidligere er "hempy buckets" plassbesparende og gir et stort effektivt rotareal. Du har svært begrenset plass i homebox mini, jeg tror 12/12 fra klon eller frø i små hempy buckets kan være lurt. Du trenger med andre ord ikke å "potte om"

Det går ikke an å ha det travelt om man vil ha et godt oppsett. Bruk google, les og lær mens du venter på varene du har bestilt.

Hazeolini

Ja, jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet! ;) Hvor mange liter er passende tror du?

12/12 fra starten tror jeg at jeg satser på, høres smart ut mtp boxens størrelse. :)

skogtrollet

Hadde prøvd forskjellig matemballasje i plast, f.eks yoghurtbegre og plastflasker i sog. Skjær av en plastflaske og borr noen hull i samme høyde noen cm fra bunnen og fyll med perlitt.

Du må prøve deg fram og finne ut hva som passer ditt oppsett best.

exil

4st 1L krukor med 100% perlite. Hitta en låda som passar botten på ditt tält och ställ 1L krukorna däri och kör underbevattning. Smidigt som skam.

• Like 2

Hazeolini

Da får jeg prøve meg litt frem! :) Jeg har hatt inntrykk av at hydro og den hempy teknikken har vært for mer viderekomne.. Men det er kanskje vel så enkelt med perlit som jord, selvom det er første gangen?

Finnes det noen guide på forumet rundt denne teknikken? Har funnet noen på google, men foretrekker norsk, svensk eller dansk! ;)

exil

Hempy är enklare än de flesta andra sätt. Satsa på en saltnäring om du kör hempy ex hesi blom hydro/soil. Du klarar dig fint med bara blomnäring.

Jag ger 0.5ml/L hesi blom soil redan vid första vattningen sen ökar jag bara på upp till runt 3.5-5ml/L. Skynda långsamt med näringen.