Jump to content
Hazeolini

Lite dyrkeskap.

Recommended Posts

Hazeolini
exil

70w HPS kan nog funka vert där inne 150w blir för varmt tror jag. 70w ballaster hittar du på aliexpress för några hundra.

PLL armaturen du länkade halverar din odlingsyta då du inte kan köra på båda sidor.

200w är stor som en 1.5L coca cola och inget bra val.

Hazeolini

Okey! :) For den PLL armaturen kan ikke bare festes på veggen "bakerst" i skapet? Men da får kanskje ikke plantene nærmest åpningen nok lyst?

exil

En liten HPS vert, LED i taket eller 2x55w PLL vert med rören som en vägg mitt i tältet. Det är nog de alternativ som är vettiga.

En 70w HPS vert är nog en riktigt bra lösning den ser jag som val nr 1 sen kommer PLL vert och sist LED.

Alla de tre alternativen är ganska bra för en så liten låda.

Edit: en 70w ballast kostar 17-25$ på aliexpress inkl frakt. Det kan vara en bra ide att köra MH hela vägen från frö till skörd för att hålla dom kompakta.

Edited by exil

Hazeolini

Ja, da har jeg noen gode alternativer. :)

Hvis jeg hadde brukt en 90w LED, hvordan ville det fungert i forhold til en 70w HPS eller 2x55w PLL?

Vil planten vokse saktere eller vil det rett og slett bli dårligere avkastning og kvalitet?

Hvis man ser bort fra den høye prisen, hva er hovedgrunnen til at folk velger det bort?

Edited by Hazeolini

exil

Du skruvar fast sockeln på en bräda som du sätter i taket på tältet. Sockeln som följer med har bra skruvhål. De är dessutom varmast vid sockeln så sockel upp. De trillar inte ur utan sitter bra.

Hazeolini

Du skruvar fast sockeln på en bräda som du sätter i taket på tältet. Sockeln som följer med har bra skruvhål. De är dessutom varmast vid sockeln så sockel upp. De trillar inte ur utan sitter bra.

Det hørtes veldig greit ut! :)

Jeg ser at jeg stiller vanvittig mange spørsmål. Så dere må bare slutte å svare når det blir for mye. Haha ;)

exil

Ja, da har jeg noen gode alternativer. :)

Hvis jeg hadde brukt en 90w LED, hvordan ville det fungert i forhold til en 70w HPS eller 2x55w PLL?

Vil planten vokse saktere eller vil det rett og slett bli dårligere avkastning og kvalitet?

Hvis man ser bort fra den høye prisen, hva er hovedgrunnen til at folk velger det bort?

Den långa blomtiden med LED är det som avskräcker mig.

Mellan PLL 110w och MH/HPS 70w är det nog i princip samma avkastning, PLL är lite mer förlåtande HID är lite mer bränna armen varning.

Googla 70w HPS icmag så får du se lite fina grows.

Hazeolini

70w HPS ser ut som fungerer veldig bra :) Jeg begynner nok med LED og legger til HPS eller PLL mot blomstringen.

Tror du 90w LED vil fungere i det lille teltet, eller blir det for varmt?

exil

Problemet med starka LED är att de kräver ordentligt avstånd till plantan så jag skulle nog säga nej för den platsen finns inte.

Hazeolini

Det teltet blir for stort. Slått meg til ro med Homebox Mini jeg nå, så får jeg se hvordan det går. :)

Vurderer å oppgradere til Preshfilter for 400kr ekstra, vil dere si det er verdt det?

exil

Hellre en dimmbar fläkt.

Hazeolini

Hellre en dimmbar fläkt.

Ja, det skal jeg uansett ha siden du anbefalte det tidligere. :) Så har jeg bestilt ballaster fra Kina, så jeg kan legge til PLL mot blomstringen hvis det trengs. Har funnet noe jeg tror er passende potter til å lage Hempys av. Funnet både i 600ml og 1000ml, 600ml blir en noe lavere potte enn den andre som er litt høyere og smalere. Har du noen formening om hva jeg burde satse på? :)

Thematimus

Høyere er vel en fordel med mindre du vil spare alt du kan i høyden

Edited by Thematimus

CrashTestDummie

Hei!

Eg prøver meg på å snike inn et spørsmål her istedenfor å lage en ny tråd..

Egner det blanke elementet i en fryseboks seg som reflektor?

Kom akkuratt på at eg har en overflødig fryseboks, så lurer på om eg kanskje kunne bruke som dyrkeskap i startfasen.

Edited by CrashTestDummie

Thematimus

Vil tro det reflekterer greit, men har hørt at folk sliter med foktighets problemer med kjøleskap/frysere, men jeg vet ikke hehe :)

CrashTestDummie

Ok, ja eg driver å snekkre litt på det nå, og den tanken streifet faktiskmeg og. Må finne på noe for å motvirke kondens.

Men håper på at det går greit iom at de kun skal stå der i vekst, så det blir ikke så store temp forskjeller siden lyset blir konstant. Da kan det vel kontrolleres noenlunde med luften inn/ut?

Thematimus

Lag deg 2 hull 1 oppe å 1 nede, med frisk luft å eksos så er sikkert ikke vegg noe problem, sålenge så du har riktig lys ;)