Jump to content

Recommended Posts

Lordsmokealot

Hei!

I går bestemte jeg meg for å prøve å dyrke. Det er ikke noe profesjonelt oppsett, annet enn en potte med jord å frø i viduet.

Spørsmål nr.1: Jeg brukte blomsterjord fra 1989, er det næring i denne eller har jeg driti på draget der?

Nr.2: Jeg har satt 3 frø i en potte med gammel jord, som står i vinduet å får sol og varme, samt vann selvfølgelig, tror dere at det er mulig at det blir en fin plante? Eller er det et dødt løp?

Nr.3: Jeg bor hos min bestemor, så jeg kommer ikke til å dyrke annet en en plante eller to, men om jeg skulle fått det til å funke, er det mulig å ta planten fra potte å ut i hagen? Å har dere eventuelt noen tips til hvordan jeg kan vedlikeholde den når den er ute i norsk natur?

Setter pris på alt av svar.

Hilsen Lordsmokealot :)

• Like 1

Lordsmokealot

Hei!

I går bestemte jeg meg for å prøve å dyrke. Det er ikke noe profesjonelt oppsett, annet enn en potte med jord å frø i viduet.

Spørsmål nr.1: Jeg brukte blomsterjord fra 1989, er det næring i denne eller har jeg driti på draget der?

Nr.2: Jeg har satt 3 frø i en potte med gammel jord, som står i vinduet å får sol og varme, samt vann selvfølgelig, tror dere at det er mulig at det blir en fin plante? Eller er det et dødt løp?

Nr.3: Jeg bor hos min bestemor, så jeg kommer ikke til å dyrke annet en en plante eller to, men om jeg skulle fått det til å funke, er det mulig å ta planten fra potte å ut i hagen? Å har dere eventuelt noen tips til hvordan jeg kan vedlikeholde den når den er ute i norsk natur?

Setter pris på alt av svar.

Hilsen Lordsmokealot :)

• Like 1

abc123go

Beklager å måtte skuffe deg men jeg tror dette er dødfødt. Først må du kansje lese deg opp litt i dyrkehåndboken noe jeg mistenker at du ikke har gjort. Hvilke frø har du? noen som var i potten du kjøpte? Ser du forskjell på hun og han planter? Om plantene dine mot formodning skulle få nok sol i vinduet så tror jeg det vil lukte ganske så godt hos bestemor.

Jeg bestemte meg for å dyrke for ca 1/2 år siden - jeg har enda ikke satt ett eneste frø i jorden enda fordi jeg vil ha tingene ordentlig på stell før jeg setter igang.

• Like 2

CptSpaulding

Det aller viktigste er at du daglig begraver skrotum i jorda, helst midt mellom de 3 frøene, i minst 15 minutter av gangen. På den måten oppnår du at du blir i ett med dine planter. Dette fører igjen til et sterkt personlig forhold til plantene, som igjen fører til massiv bud-produksjon, selv i vinduskarmen....

• Like 8

Gogreen

Det aller viktigste er at du daglig begraver skrotum i jorda, helst midt mellom de 3 frøene, i minst 15 minutter av gangen. På den måten oppnår du at du blir i ett med dine planter. Dette fører igjen til et sterkt personlig forhold til plantene, som igjen fører til massiv bud-produksjon, selv i vinduskarmen....

jøss, har vi en stand up-komiker inn her også!?.

Lordsmokalot: sjekk ut Andrew Pyrah på youtube.. Artig type som gror i vinduskarmen.

Edited by Gogreen
  • Like 1

Error

Hmm..akkurat her skulle jeg plusse opp CptSpaulding men trykka jo på feil pil...fant den litt morsom jeg som reply til Lordsmokealot...;)

(Sry Cpt, gjør det godt igjen på en annen post)

(Alle må vel innrømme at Lordsmokealot sin første post der var ganske morsom også med jord fra 89` hos besta der...det krevde et slikt svar)

;)

• Like 2

d.dankness

Hmm..akkurat her skulle jeg plusse opp CptSpaulding men trykka jo på feil pil...fant den litt morsom jeg som reply til Lordsmokealot...;)

(Sry Cpt, gjør det godt igjen på en annen post)

(Alle må vel innrømme at Lordsmokealot sin første post der var ganske morsom også med jord fra 89` hos besta der...det krevde et slikt svar)

;)

Altså jeg må si meg helt enig med både Error og CptSpaulding her... Er dritt lei hele forumet her inne egentlig. En gjeng med politisk korrekte idioter som ikke kan dyrke som kommer med minuspoeng her.. Sannheten er at de fleste her inne på forumet ikke er noe spesielt flink å dyrke i det hele tatt.. Mye av resultatene her inne ser ut som noe som minner mer om q-tips enn cannabis buds. Slutt å gi folk som virkelig har peiling på dette minuspoeng fordi man latterliggjør fantastisk latterlige spørsmål. Et dumt spørsmål fortjener et dumt svar. Morsomme med dette forumet er at folk gir likes til dem som går i ett med janteloven og virker som "snille" og overbærende.. Dette er et cannabisforum for faen.. Begynner å se meg lei hele stedet.. Folk som faen ikke kan dyrke frem en solsikke en gang skal begynne å gi råd til folk som virkelig har peiling på dette... Og etter noen måneder inne på dette forumet har jeg forstått at det er fåtallet som vet hva de driver med. Kanskje en 10 stykker på hele forumet som kan dyrke, så hold kjeften deres igjen. Jeg kunne ikke brydd meg mer om pluss- eller minuspoeng.. Kom å sammenlign yield per watt så kan vi snakke sammen. Så kom med minuspoengene deres drittunger; jeg er fortsatt bedre å dyrke enn dere. Trodde seriøst dette var et forum hvor folk skulle LÆRE andre mennesker å dyrke.. Men tjohei! Bare ta imot råd fra de som ikke kan noe.. Sikkert lurt. Kjør på i vinduskarmen du, dypp ballene i jorden med jevne mellomrom; så ender du nok opp med å måtte bruke meterstokk for å måle de enorme budsa :) Edited by d.dankness
  • Like 7

d.dankness

jøss, har vi en stand up-komiker inn her også!?.

Lordsmokalot: sjekk ut Andrew Pyrah på youtube.. Artig type som gror i vinduskarmen.

Andrew Pyrah?? Ikkje få meg til å le da. Idiot. Bedre å være standup-komiker på et cannabis forum, enn talentløs på et cannabisforum.

• Like 2

Gogreen

Hvem som er idioten her trenger vi ikke diskutere.

andrew pyrah gror i vinduskarmen, og har masse filmer på youtube.. om trådstarter har planer om å gro på samme måte, er det virkelig så dumt å nevne det??

Da kan han faktisk se hvordan det går, og hva man kan forvente.

Det at du er "drittlei" av dette forumet her som du sier, trenger du ikke la gå utover andre, hold søppla di for deg selv,
Ingen tvinger deg til å logge inn..

Gjøk

• Like 3

exil

Sheit d.dankness det var ord och inga visor. Som politiskt korrekt ber jag er att chilla lite ;-) I grund och botten är vi bara cb odlare. Inte mycket att bli upprörd över.

• Like 5

d.dankness

Hehe :) ville bare røre litt i gryten :) vekke litt reaksjoner her.. Folk må få lov å svare uten at folk skal begynne å sutre.. Poenget mitt er vel strengt talt at jeg ikke vil unne noen å stå over en q-tips i månedsvis å vente på at det skal bli noe av den i vinduskarmen... Det er et dødfødt prosjekt.. Andrew Pyrah eller ikke.. Og det var vel grunn det CptSpaulding viste med sitt svar... Og nå har det vært en del luringer i det siste som har stilt spørsmål med dette med vinduskarmen og cannabis... Isteden for å oppmuntre til noe så håpløst så er det vel vår plikt å komme med sannheten rundt cannabis i vinduskarmen.. Når man refererer til Andrew Pyrah så fremstiller man jo det nesten som om det er en bærekraftig og potensiell mulig løsning... Eller? :)

Exil : er en liten hissigpropp til tider ;) beklager hehe :)

• Like 2

d.dankness

Å nei, minuspoeng !! Faen er jeg tre poeng dårligere jeg nå da? :-D

• Like 2

CptSpaulding

Diskusjonen oppstår i kjølevannet av at det tidligere var en høyere aksept for avvisende/useriøse svar på duste spørsmål som i bunn og grunn bare forsøpler forumet. Greit at dette er nybegynner-seksjonen, men et minimumskrav til enhver som vurderer å dyrke bør da være at de gidder å lese seg minimalt opp. Det bør være en klar oppfordring til alle ferskinger som ønsker seg et snev av respekt. Det er faktisk ikke vanskelig å tilegne seg de grunnleggende kunskapene for et resultat over pari. Deretter er det jo bare å spørre så mye en vil, og folk vil finne det langt mer givende å faktisk dele sin kunnskap. Et forum som dette bør jo først og fremst være en kilde til inspirasjon, en trigger til å ville skape noe, og det oppnår man ikke når korrespondansen foregår på neandertal nivå. Se feks UK420, et meget bra forum for gartnere på alle nivåer....

Helt enig med dankness når han påpeker at forummedlemmer med en agenda som heller tilsier at det er kult å henge på et cannabis forum kontra det å faktisk bidra med noe, svarer i hytt og gevær på alle mulige spørsmål.... "Jeg er helt fersk altså, kan ingenting om dette, men jeg tror....." - hold heller kjeft.

Når det er sagt har vi medlemmer som virkelig bidrar med både inspirasjon og nevenyttig informasjon.....det trenger vi! Takk

• Like 3

Lordsmokealot

Ja, dette var en fin velkomst inn på et forum.. Tror jeg skal prøve å finne en måte å slette denne brukeren på, for jeg gidder ikke ta imot så mye shit fra en gjeng hippier som sikkert ikke gjør annet enn å sitte med pikken i ene hånda å bongen i den andre..

Enjoy the short term memory fuckers.

• Like 3

Error

Det var jo leit du oppfattet det slik..den diskusjonen som oppsto der hadde jo egentlig ingenting med deg personlig å gjøre sånn sett...

Det har vært mye diskutert rundt dyrkning i vinduskarmen og også bruk av ratings den siste tiden...og diskusjonene rundt det har vært noe opphetet.

Ser jo at tråden din ble kapret...men det er sånt som skjer av og til på forums,

Synes ikke du skal ta det personlig og heller ta deg en titt på dyrkehåndboken , da vil du få en grei basic forståelse for hva det dreier seg om å plante cannabis..da er du bedre rustet til å spørre om ting du eventuelt fremdeles lurer på etterpå.

Edit: Og du har rett i at det var en særdeles dårlig velkomst (så ikke før nå at det faktisk var din første post)

Sorry for den, og hjertelig velkommen! :)

Edited by Error
  • Like 1

TheDude1985

Åhhoy! Litt av en avsporing her..

Må si jeg skjønner synpunktene fra begge hold her men kjenner meg litt igjen hos hovedposter.

Startet for halvannet år siden med bagseeds, firstprice sparepære, null ventilasjon og nærmeste nabo var en harley som dryppet olje... Altså, uholdbare forhold for en cannabisplante!

Trenger vel ikke si at den growen ble en stor flopp med triste hermier...

Fortsatte å lese litt om emne og følge med her inne, Harleyen ble flytta, ett lite ventilasjons anlegg ble laget , substral næring og sparepæra ble byttet ut med kina Led... Fortsatt hermier pga ymse bagseeds men friske planter, altså ett steg nærmere!

Lang historie litt kortere: For hver misslykkede håpløst grow lærte jeg masse å endret/oppgraderte growrommet mitt, ikke at jeg har topp notch utstyr og forhold nå men jeg er forsatt på vei mot målet mitt som stadig forandrer seg.

Denne fremgangsmåten funket for MEG og flere andre på forumet som har startet uten utstyr og annen innteresse enn gratis røyk.

Har stor respekt for folk som leser i ett halvt år mens de hamstrer utstyr før de i det hele tatt har spiret ett frø men disse er vel faktisk sjelden vare...?

Har hatt følelsen av att man blir godt tatt i mot som nybegynner her og mange tar seg tid til å rettlede selv håpløse tilstander. Blir irritert når noen få mener de har enerett på forumet nå som de er kvitt nybegynner feil og voksesmerter. For det første er det akkurat det dette under forumet er til for, for det andre er dette en viktig hangoutspot for aktivister og røykere generelt.

Jeg vil hvertfall vie en stor takk til de som ser en gryende interesse hos andre å velger å motivere til fortsettelse fremfor å be folk gi opp vist de ikke har utstyr til mange tusen og er klare til å måle baller eller w/g eller hva det skulle være med de som har grodd i flere år.

Har btw forståelse for at jord fra 1989 er ett ganske pussig forsøk bare så det er sagt..

ANYWAYS!

I dag skal jeg høste mine første hermiefrie planter fra frø bestillt fra frøbank som har stått under 400w hps i flotte forhold med god næring og så god pleie jeg kunne gi:) Veien hit har vært lengre enn jeg først så for meg å jeg hadde nok spart tid på å kjøpe full pakke med en gang og gjort masse research før jeg begynte, men dette var det som passet for meg.

• Like 6

d.dankness

Bare så det er sagt så var ikke G/W rettet mot hovedposter... Det var rettet mot folk som mente hovedposter bare skulle kjøre på med planter i vinduskarmen.. Andrew Pyrah får jo monsteryield i vinduskarmen ;) lol :) hele poenget mitt her var at folk må slutte å VRANGLÆRE andre mennesker (her lordsmokealot) å si at dette her er et kongeoppsett :) trenger ikke å investere mange tusen.. Men 1500 kroner er vel ikke tusenvis av kroner er det?

• Like 1

TheDude1985

Bare så det er sagt så var ikke G/W rettet mot hovedposter... Det var rettet mot folk som mente hovedposter bare skulle kjøre på med planter i vinduskarmen.. Andrew Pyrah får jo monsteryield i vinduskarmen ;) lol :) hele poenget mitt her var at folk må slutte å VRANGLÆRE andre mennesker (her lordsmokealot) å si at dette her er et kongeoppsett :) trenger ikke å investere mange tusen.. Men 1500 kroner er vel ikke tusenvis av kroner er det?

Nei vranglære vil vel ingen se her og synes også att helt ferske gartnere kunne spare seg for "kan ingenting om dette men tror osv..." Det tar gjerne opp plass og demotiverer folk til å lese ferdig tråddn. Det jeg reagerer på er når noen slipper en bøtte med dritt på spørsmål som ikke nødvendigvis virker så dumme når man er helt fersk og gjerne litt ung...

Helt ærlig! Hvor langt kommer man med 1500kr? Det som stoppet meg fra å investere i utstyr med en gang var at jeg ikke var sikker på om jeg kom til å få igjen pengene, at jeg på tross av dyrt utstyr ville ta livet av plantene i en rundans av skuffelse.. 1500 til lys blir fort x3 når man skal ha alt som skal til. Jeg har forståelse for att ikke alle har råd til å ta sjanse på det selv om man tjener inn pengene rimelig fort vist man røyker hyppig og man får til plante:)

CptSpaulding

Nei vranglære vil vel ingen se her og synes også att helt ferske gartnere kunne spare seg for "kan ingenting om dette men tror osv..." Det tar gjerne opp plass og demotiverer folk til å lese ferdig tråddn. Det jeg reagerer på er når noen slipper en bøtte med dritt på spørsmål som ikke nødvendigvis virker så dumme når man er helt fersk og gjerne litt ung...

Helt ærlig! Hvor langt kommer man med 1500kr? Det som stoppet meg fra å investere i utstyr med en gang var at jeg ikke var sikker på om jeg kom til å få igjen pengene, at jeg på tross av dyrt utstyr ville ta livet av plantene i en rundans av skuffelse.. 1500 til lys blir fort x3 når man skal ha alt som skal til. Jeg har forståelse for att ikke alle har råd til å ta sjanse på det selv om man tjener inn pengene rimelig fort vist man røyker hyppig og man får til plante:)

for 1500 har du faktisk et temmelig fet HPS pakke. Det er alt du trenger i tillegg til en kjip clasern avtrekksvifte til en billig penge og et snev av kreativitet og fantasi..... Da får du et faktisk et bra resultat kontra "enklere" løsninger..... Lytt litt til fakta dudes, alle her ønsker bare å opplyse om at det er lite penger som skal til for å oppnå gode resultater.....seff the more the merrier.....

• Like 1

d.dankness

for 1500 har du faktisk et temmelig fet HPS pakke. Det er alt du trenger i tillegg til en kjip clasern avtrekksvifte til en billig penge og et snev av kreativitet og fantasi..... Da får du et faktisk et bra resultat kontra "enklere" løsninger..... Lytt litt til fakta dudes, alle her ønsker bare å opplyse om at det er lite penger som skal til for å oppnå gode resultater.....seff the more the merrier.....

De har faktisk brukte hps pakker hos scorpius ganske ofte. Akkurat nå har de en 400w pakke til 795 pluss avtrekksvifte til en tusenlapp fra chlas. Min avtrekksvifte som jeg bruker koster til sammenligning 1800 spenn...er fra chlas ohlson.. Det bruker jeg på 600watt..

Trenger ikkje være redd for å drepe plantene.. Med god belysning vokser plantene seg 10 ganger sterkere enn de ville ha gjort under dårlig belysning.. Så det er faktisk MINdRE sjanse for å drepe dem med bedre utstyr..

TheDude1985

De har faktisk brukte hps pakker hos scorpius ganske ofte. Akkurat nå har de en 400w pakke til 795 pluss avtrekksvifte til en tusenlapp fra chlas. Min avtrekksvifte som jeg bruker koster til sammenligning 1800 spenn...er fra chlas ohlson.. Det bruker jeg på 600watt..

Trenger ikkje være redd for å drepe plantene.. Med god belysning vokser plantene seg 10 ganger sterkere enn de ville ha gjort under dårlig belysning.. Så det er faktisk MINdRE sjanse for å drepe dem med bedre utstyr..

Nå bor jeg min 4 timer fra nærmeste growshop selv da så er ikke så inn i secondhand stuff men det er klart att med flaks og tilgang kan man sikkert få ett røverkjøpnoen ganger.

Å seff er det bedre med ordentlig utstyr!Det skjønner vel de aller aller fleste.

Kanskje jeg sa det på en litt vanskelig måte men alt jeg mener er at folk må få tilnærme seg dette på sin måte, noen MÅ se feilene på egenhånd for å ta neste steg i utviklingen av oppsettet.

The Dude has left the building...

• Like 1

Gogreen

Nå er det strengt tatt ingen her som har sagt at andrew pyrah "yielder" mye, og ser ikke hvor noen har vranglært noen her heller.

Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å svare på det trådstarter spørr om, isteden for kritisere.

Cannabis dyrking handler ikke bare om å yielde mye, men det er også en hobby.. Det må du også prøve å forstå :)

• Like 2

d.dankness

Nå er det strengt tatt ingen her som har sagt at andrew pyrah "yielder" mye, og ser ikke hvor noen har vranglært noen her heller.

Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å svare på det trådstarter spørr om, isteden for kritisere.

Cannabis dyrking handler ikke bare om å yielde mye, men det er også en hobby.. Det må du også prøve å forstå :)

Er en hobby i alle høyeste grad. Men hvis en person har gitarbygging som hobby f.eks.. Hva tror du han vil bruke som treverk? Furu eller mahogny?

Jeg skal ikke blande meg hvis folk på død og liv absolutt skal velge DEN dårligste løsningen. Kjør på :) kos dere ;)

Hvorfor har det seg slik i dette landet at en hobby ikke skal kunne utføres profesjonelt? Er det slik at en hobby BARE er en hobby? Er det slik det henger sammen? At siden det bare er en hobby så skal ikke drt gjøres på best mulig måte? Så jeg bør ikke gå til en hobby-møbelsnekker å kjøpe møbler ? For hobby=dårlig kvalitet/byggekvalitet?

Cannabis som hobby, bør høste bedre weed enn de profesjonelle da.. De har jo tusen planter og kun to-fire øyne som passer på dem.

Hobby=lidenskap. Hobbydyrking burde tilsi BEDRE kvalitet, ikke dårligere.

• Like 2