Gå til innhold
joker76

Cannabis Med. Olje? Tinktur? Vape? Smør?

Recommended Posts

joker76

Hei,

jeg ønsker i denne tråden å diskutere hva dere bruker Cannabis mot, og i hvilken form.

Jeg skal bruke mot; smerter, angst, uro, inflammasjon,søvn, Irritabel tarm syndom etc.

Tenker ikke å ta med alle forskjellige sorter cannabis, blir for mye i denne tråd.

Hvilken form passer best for deg? Og gjerne hvorfor :)

Mvh

Joker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
rollergirl

du får väl göra ett stor-bak på skiten om du tänker ta det regelbundet, jag antar eftersom du medicinerar med det, att det är bäst att äta det, så det ger en mer jämn och långvarig effekt men jag är ej någon expert :pimp:

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
exil

Jag gjorde ett avkok med olivolja. Funkar fint mot frugans mensvärk (annars är hon tvungen att ta tramadol).

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
joker76

Oliven olje er ofte fortrukket, god smak, enkelt fremgang, mye forskjellig god mat, slipper tran ;)

Men har bare erfaring med oliven olje av Sun leaves.

Så den tar ikke bort smertene, bare at det føles greiere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
chromagnon

Lager kapsler av weed og kokosolje. Lar weed og olje trekke i kokende vannbad i 4-6 timer før jeg fyller på gelatinkapsler fra helsekosten (str.00) En kapsel hver 6-8 time virker mot uro, angst m.m. og erstatter en coctail av metamina, wellbutrin, imovane og benzo - ikke så værst det og så har jeg det mye bedre og er uten bivirkninger. En slik kapsel gir meg ingen ruseffekt.

Vaper på kvelden for søvnen.

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
joker76

Hei, blander du blader og buds eller sorterer du? Chromagnon. Jeg vurderer å bruke vegetabilsk glyserin/glyserol når jeg lager konsentrert olje som selges på bl. a. sunvita.no

Noen som har erfaring med denne metoden/ råvare?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
chromagnon

Det er blandet trim, popcorn litt større buds. Har ikke forsøkt glyserin ekstraktering enda, men det blir neste. Har tenkt å bruke en rask metode hvor det varmes opp jevnlig over en ukes tid. Skal finne frem linken senere.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
joker76

Ok. Litt usikker på hvor helserisikoen ligger på glyserin, men den skal være vegetabilsk, og skal værmes opp til det er bare litt igjen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
808

Tror det er det man bruker i e-sigaretter og der blir det reklamert som trygt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
chromagnon

Da har jeg vært en tur på kjøkkenet og lekt litt med glyserin og trim.

1. Grindet trim og helt det på et syltetøysglass.

2. Fylt på glyserin til plantematerialet er dekket.

3. Varmet det i kokende vannbad 3-4 timer. Skru på lokket og lar det kjøle ned.

4. Gjentat punkt 3 daglig i 4 dager til nå.

Resultat: Smaker helt vilt! Effekten er noe utydelig. Det kan skyldes for høy andel bladmateriale eller at Jeg ikke decarbolyserte plantematerialet først da det allerede har ligget i over 6 måneder.

Vil la det trekke lengre og kanskje forsøke å decarbolysere det i etterkant.

Jeg lot meg inspirere av Gray Wolf sin metode i linken under. Finner ikke igjen den originale tråden se post #3

https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=123103

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
chromagnon

"Ok. Litt usikker på hvor helserisikoen ligger på glyserin, men den skal være vegetabilsk, og skal værmes opp til det er bare litt igjen.."

Det er så vidt jeg har kunnet lese meg frem til ingen helserisiko ved å innta små mengder glyserin. Man kan få litt rumling i magen hvis du får i deg mer.

Ikke sikker på hva du mener med "skal varmes opp til det bare er litt igjen..." Men leser du #3 den tråden jeg linket til over så skjønner du fort fremgangsmåten. Kjøra på!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Skapknarkern

Her er en oppskrift, men dette er laget for å spises.

link

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
chromagnon

Ser ikke ut til at tinkturen min blir noe sterkere. Dette har ikke vært en ubetinget suksess så langt. Smaker veldig godt men det skal en del til for å kjenne det. Kanskje det skulle ha vært dekarbolysert først.

Siden jeg har hatt det liggende en stund regnet jeg med at det var ferdig dekarbolysert etter 6mndr+ lagring. Noen forslag til hvordan jeg får dekarbolysert tinkturen min?

Skal forsøke å watte opp brygget litt med dekarbolysert blomst. Da går det nok en ukes tid før det er nytt å melde. Har forresten forsøkt å vape tinkturen. Både i Extreme Q`en og i en eGo pen. Null effekt utover

kanskje litt luft i magen av all pulsingen :sick:

Håper ikke det avskrekker noen fra å prøve selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Error

Sånn tinktur skal jo egentlig ikke ha så mye futt...tror ikke du skal forvente å bli veldig fjern av det.

Det er jo noe av greiene med det at det kan gis til pasienter som mener de får helsegevinstene som f.eks smertelindring UTEN å bli fjerne ved bruk av sånn tinktur..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
chromagnon

Det var den medisinske effekten som uteble. Se også post #5.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
joker76

Takk for informasjonen :-) Skal prøve snart jeg også. Så for vi se. Kanskje det blir ned, 60% sprit...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
angelcom

Jeg liker best shatter( behandlet cannabis olje) i bong som er tilpasset dette. Ellers er cannasmør noe av det som gir meg best effekt på det medisinske.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå