Gå til innhold
maistell

Nytt EU-direktiv vil hindre fri tilgang på frø

Recommended Posts

Snabel

Nyhetsspeilet!? Seriøst??

Sikkert en interessant sak, men har du ingen andre kilder?

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
maistell

Nei, desverre, tenkte bare å poste det her, å høre om andre folk visste noe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
808

Jeg tør vedde en større mengde penger på at de ikke har lest igjennom det lovforslaget vifter med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Canari

Latinger! Å bruke første og beste kilde drepte hele debatten før den startet. Og Snabel synes det virket interessant men gadd ikke ta et eneste google søk for lett få verifisert at det var reelt.

Ja, EU prøvder å få igjennom en ny regulere av salg av frø. Eller "plant reproductive material law" siden vi her snakker om løker (pun intended) i EU. Det ble nedstemt med et enormt flertall, men vår alles vennlige demokratisk EU gir seg ikke så lett. (Les monsanto).

http://www.europarl.europa.eu/news/en/news-room/content/20140307IPR38202/html/MEPs-reject-draft-seed-regulation

Siden man må være advokat med mastergrad i statsvitenskap for å forstå hva faen som skjer i vårt kjære demokratiske EU, så vet jeg ikke hva som skjer videre.

Edit: Så ikke 808s post før nå, og jeg kan ikke påstå at jeg har lest igjennom direktivet heller annet enn raskt å skumlese at par nyhetssaker, men det er vel snakk om veldig strenge regler for produksjon av frø, noe jeg tipper de fleste cannabisfrø-produsenter skal slite hardt med.

Edit 2: Og hvordan kan man legge til text etter en quote når man endrer et innlegg? Editoren insisterer på å ta det inne i quoten.

Since the Commission refused to withdraw its proposal after Parliament rejected it, MEPs finalised the first reading and sent their position to the Council.

If the Council supports Parliament's rejection, then the legislation process will end. Alternatively, the Council could amend the original Commission's proposal. If it does so, then Parliament could either reject the Council's amendments at the second reading - and thus kill the legislative proposal for good - or it could start negotiations with the Council on the final wording of the new seed legislation.

Endret av Canari
  • Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Snabel

Vel, du sier jo selv at man må ha embedseksamen i juss og master i statsvitenskap for å finne ut hva som skjer. Nytter ikke med et googlesøk da.

Nyhetsspeilet er ikke en hvilken som helst side, for å si det mildt. Bare som en mikroskopisk smakebit kan jeg friste med nyheter om at utenomjordiske vesener har hatt kontakt med oss i over 200 år. http://www.nyhetsspeilet.no/2014/06/the-assessment-utenomjordisk-dynamitt/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå