Jump to content
Sign in to follow this  
Akkamakka

Poste Restante - Reise med buss

Recommended Posts

Akkamakka

God kveld til alle norcannere! :-)

Har tenkt lenge på hvordan jeg skal få skaffet meg frø.

Etter mye lesing på forumet her ser jeg at mange anbefaler poste restante i sverige.

Tenkte å bestille til PR i strømstad, men problemet er at jeg ikke har bil. Dermed blir alternativet buss.

Har noen erfaringer med å frakte frø på buss?

Hvor stor risiko er det i forhold til å kjøre bil?

Hvis det blir tullesjekk - hvor stor sannsynelighet er det for at hundene kan spore de gjemte frøene opp til meg?

Setter pris på egne erfaringer!

Edited by Akkamakka

ballefrø

burde ikke være noe stress, de har ofte kontroller med bikkje som snuser osv. men de går ikke å sjekker oppi alle sekkene uten videre.. jeg har tatt buss til og fra mange ganger da jeg har pendlet mye frem å tilbake. dessuten kan du tenke ut en smart måte å gjemme de ekstra godt på. bikkjer lukter ikke frø

Putin

bikkjer lukter ikke frø

Hei, jeg har hørt det motsatte men ikke erfart det selv.

Her er et eksempel fra en tidligere purk:

http://youtu.be/ZyAjLkBCWKI?t=44m36s

ballefrø

oida, det var litt dårlig gjennomtenkt av meg, men uansett så tror jeg ikke det er så stress.. hva skjer om man blir tatt med 20 frø egentlig?

lowryder 2

hei jeg har tatt buss over Svinesund mange ganger bussen kjører innom tollen men noen ganger blir den vinket inn i hallen andre ganger ikke .

blir bussen vinket inn kommer det folk om bord spør etter legg og hund kommer.

men selv om bussen ikke skulle bli vinket inn så er det politi og tollere på buss terminalene også og når bussen kommer til oslo så står det bestandig nesten 2 tollere ved plattformen og venter.

så mitt tips er viss du tar bussen gå av før oslo .

men for og være realistisk av alle gangene jeg har tatt buss er det kunn 1 gang vi ble vinket inn i hallen.

men tollerne på bussterminalen i oslo har jeg truffet på mange ganger .

såpass mye at dem begynte og kjenne meg igjenn og hilse .

noen ganger har dem hund andre ganger ikke .

jeg kan dessverre ikke gi deg noe rutetid for vilken buss avgang du burde velge.

da det er stikk kontroll på vilke busser som blir vinket inn men det kommer jo også ann på hvor mye dem har og gjøre når bussen kommer.

det er bare og ta sjangsen enten blir du stoppet eller ikke.

men klarer du det hva med og kjøpe reggulære frø og starte med og lage egne .

da kan du jo kansje blande og få egenskapene du ønsker da det fins mange forsjelige typer +++.

d.dankness

det er NULL stress. Det fremstår som folk som regel bare synser her inne. Hvis man reiser med buss/bil og IKKE klarer å gjemme unna noen frø uten at noen merker det, så er det noe spesielt going on.. Altså.. de fleste tollere vil sende deg videre så lenge du ikke har masse drugs med deg.. ingen som gidder å nappe opp sømmen på en genser f.eks... Det finnes UTALLIGE måter å smugle med seg frø på og det er 100% safe.. Ikkje vær så pysete. Spesielt ikkje når man bare synser og aldri har gjort det selv..

Error

Paranoiaen ruler ganske fort..ser også på dette som helt uproblematisk, bare ikke legg frøa på dashbordet så går det greit.

Bikkjer som går etter frø har jeg aldri hørt om, de læres ikke opp til det...iallefall ikke her i Norge.

Soilandcatsand

det er NULL stress. Det fremstår som folk som regel bare synser her inne. Hvis man reiser med buss/bil og IKKE klarer å gjemme unna noen frø uten at noen merker det, så er det noe spesielt going on.. Altså.. de fleste tollere vil sende deg videre så lenge du ikke har masse drugs med deg.. ingen som gidder å nappe opp sømmen på en genser f.eks... Det finnes UTALLIGE måter å smugle med seg frø på og det er 100% safe.. Ikkje vær så pysete. Spesielt ikkje når man bare synser og aldri har gjort det selv..

Kloke ord! :)