Jump to content
Sign in to follow this  
newkid

Risiko ved groing, distribusjon osv

Recommended Posts

newkid

Dette er sikkert spurt om tidligere, men jeg klarte ikke finne noe når jeg søkte, er så sinnsykt mye info her..

Lurer litt på hvordan risikoen for å bli tatt ved å være gartner, og distribusjon osv av cannabis, leser stadig vekk artikler om beslaglagt cannabis.

jeg går gjennom Oslo s når klokken nærmer seg 12 og blir spurt x antall ganger om jeg vil kjøpe, politiet er jo definitivt klar over salget, så hvorfor stopper de det ikke?

Er det vanskelig og bli tatt i å gro?
Hvordan jobber politiet i Norge iforhold til politet i USA med å ta de som gror/selger?
Om politiet ikke får anonyme tips, hvordan kan de da oppdage dette?

Bare å komme med all info du har :)

Om det finnes tråder om dette fra før så send gjerne en link til meg

ballefrø

jeg kan si et par kule ting; om du skal tjene penger på dette, vil du garantert få konkurrenter på markedet. det vil si tysting, trusler, nysgjerrige mennesker, sabotering etc etc etc.

politiet begynner nok å få litt stress med verre ting enn cannabis. om de misstenker at det er stor økonomisk vinning, vil de etterforske det som en alvorlig sak, og som du la ut på det forrige innlegget ditt, ville de nok etterforsket deg om en politiman så det.

jeg anbefaler deg først og fremst å ha beskyttelse. ikke fortell det til noen, ikke engang dine nærmeste.

ballefrø

de kan også skumlese etter høyt strømforbruk, mange telefon samtaler osv

Error

Enig...med den introen din kommer du til å bli newkid i fengsel..ville seriøst vurdert fremgangsmåten min, om du ikke er politi da selvsagt, da er det jo en grei en grei fremgangsmåte :)

(Om enn litt idiotisk, men dere er ikke akkurat kjent for å være mensa medlemmer)

Edited by Error
  • Like 1

Mixtape

Politiet har ikkje annledning til å sjekke strømforbruk og liknande sjølve. Men, strømselskap gir de tips om veldig høgt forbruk, og då kjem dei på døra. Om dei har ransakingsordre eller ikkje kjem ann på graden av mistanke.

Sjangsen for å bli tatt for småskaladyrking om ein er forsiktig og tar forhåndsreglar er liten. Forutsatt at du ikkje er ein "kjenning av politiet". Sjangsen for å bli tatt for dealing, om ein er forsiktig - kun selger til kjentfolk, og er ærlig med de du selger til - er liten. Om du skal kombinere begge deler aukar risikoen ein god del.

Om du har tenkt til et så stort omfang som du nevnte i den andre tråden, er risikoen høg. For høg til at du burde vurdere det om du ikkje er veldig desperat etter pengar. Har du rulleblad burde du gløyme det heilt.

• Like 1

ballefrø

det er ikke så dumt det error sier, det er politiet som inntrer :p

ballefrø

sier i fra til alle om jeg blir tatt, da kommer det i såfall herfra..

newkid

de kan også skumlese etter høyt strømforbruk, mange telefon samtaler osv

Høyt strømforbruk blir de tipset om fra strømlevrandøren, slik mixtape sier, men angående tlf samtaler, datalagringsdirektivet lagrer vel alle samtaler i min 6 måneder? blir dette brukt om det er mistanke om stor økonomisk vinning?

newkid

i USA så sporer de IP adressen til de som bestiller lamper osv, blir dette brukt i Norge?
Bruker politiet i Norge varmesøkende kamera slik som blir brukt i USA?
har sett youtube video om det å bli tatt av en tidligere narko agent skjønner dere, haha dere har sikkert sett samme greia ;)

Newkid i fengsel høres ikke så fristende ut.. heldigvis har jeg fagbrev i å holde på såpa!

coconut og error: Føler meg litt dum når jeg spør om det her men mener dere at jeg er politimann? hva mente du med "mensa medlemmer" Error?
Ser ikke en eneste grunn til at en politimann skal spørre om risiko ved dyrking osv, hvordan ville det overhodet hjulpet en politimann?

Coconut: angående forrige innlegg: du sier jeg ville bli etterforsket om en politimann så det.. hva skulle han se? det ville nok vært nært umulig og se den gården der..

Canari

Høyt strømforbruk blir de tipset om fra strømlevrandøren, slik mixtape sier, men angående tlf samtaler, datalagringsdirektivet lagrer vel alle samtaler i min 6 måneder? blir dette brukt om det er mistanke om stor økonomisk vinning?

Datalagringsdirektivet er ikke implementert enda, og nå spørs det om det blir implementert i det heletatt. Men, mer eller mindre alt av informasjon bortsett fra innhold, som hvor du er, hvem og når du sendte melding og hvem og når du ringte eller fikk en oppringning. Forskjellen med og uten datalagringsdirktivet er at nå er det påbudt å slette etter noen måneder, mens med DLD har de ikke lov å slette før etter noen måneder.

Ser ikke en eneste grunn til at en politimann skal spørre om risiko ved dyrking osv, hvordan ville det overhodet hjulpet en politimann?

Fordi en politimann her må få innpass i miljøet. Jeg vil ikke engang utelukke at eventuelle politimenn her har en fake growlog med bilder hentet fra et utenlandsk dyrkeforum.

(Edit: Det er ikke å si at jeg tror du er politi)

Edited by Canari

ballefrø

det jeg begynte å tenke var at politiet kanskje vil vite hvor mye som vites etc, eller "skremme" oss litt. samme det, har ikke tenkt til å diskutere noe uten fakta, jeg ble bare litt opplyst av det error sa...

men jeg vil tro i hvertfall at terrorister ikke planlegger attentat på forumer selvom noen uttrykker sine ekstreme holdninger på internett. kriminelle forteller ikke fremgangsmåtene sine på forumer før de kommer for lyset.

selvom datalagrings direktivet ikke tredde i kraft, så betyr ikke det at de ikke har full overvåkning og tilgang til hva de vil. man skal ikke tro på alt man leser. Verden er såpass kynisk at mediene bløffer for å holde populasjonen i ro. myndigheter er faktisk såpass truet at de er nødt til å ha så god oversikt som mulig. og jeg syns det er helt greit, dersom cannabis blir lov. :p

jeg ville heller hatt et 90x90x200 cm telt med 600w lampe, det holder i massevis for å ha "uskyldig" morro. om du ikke vil bli en hardcore gangster.. its hard out there fo´ a pimp....

ballefrø

jeg mener at det er bra å ha hells angels, for å holde kontroll på kriminaliteten.

Edited by coc0nut

newkid

hehe har ikke tid til å surre rundt på forum hele dagen så å infiltrere miljøet deres trenger dere ikke være redde for, (men nå er jeg vel mistenkt uansett hva jeg sier haha) ;)

Ja var noen gode poeng her, men skjønner da at å produsere i den skala jeg har tanker om er relativt risikofylt, og selv om man kan tjene flere mill på 2-3 år og sikkert kunne komme seg unna med det så er det tyster og konkurransen i miljøet som kan ødelegge alt..

Error

hehe har ikke tid til å surre rundt på forum hele dagen så å infiltrere miljøet deres trenger dere ikke være redde for, (men nå er jeg vel mistenkt uansett hva jeg sier haha) ;)

Ja var noen gode poeng her, men skjønner da at å produsere i den skala jeg har tanker om er relativt risikofylt, og selv om man kan tjene flere mill på 2-3 år og sikkert kunne komme seg unna med det så er det tyster og konkurransen i miljøet som kan ødelegge alt..

Du er uansett ikke på det rette forumet for øyeblikket da dette er mer beregnet for hjemme dyrkere til selvbruk. Det er et poeng i seg selv å holde forumet rimelig fritt for klart mer åpenbare kriminelle aktiviteter av økonomisk karakter, iallefall sålenge loven er som den er.

Dette er jo for å ikke vekke unødvendig interesse fra myndighetene som et slikt forum ikke trenger. Vi består mest av hjemmedyrkere som lager egen medisin vi nektes av staten.. Ikke vet jeg om du er politi eller hva du nå er...hiver kron/mynt på den mr. ;)

*Og det er jo forsåvidt odds jeg aldri gambler på.

Edited by Error

newkid

okei, har vel misforstått litt jeg da, trodde det gjaldt alt ;)