Jump to content
Sign in to follow this  
hrdu

Trenger veiledning ang Northern lights, 1 grow innendørs.

Recommended Posts

hrdu

Hei dere :)

Jeg trenger litt veiledning ang dyrking innendørs i ett lite skap på 1m,30cm lengde,50 cm fra veggen og ut, også er den 30 cm brei i åpningen.

Type poten er northern lights og har en lampe på 400 watt. Jeg har en god vifte som jeg plaserer mot lyset siden varmen i skapet blir så høy og jeg ikke har så god ventilasjon.Også fikk jeg noen poser med næring som fulgte med i aerogarden, men trur ikke jeg får brukt den for den går på vann ikke jord. også trenger jeg gjerne noen tips om åssen type næring eller eventuelt det jeg må tilsette i planta for at den skal ha det bra og hvor jg får bestillt det.

Håper jeg får noen svar ganske fort så jeg kan sette igang :D

Error

Jeg sverger til GHE når det gjelder hydro...Micro,grow og bloom..får kjøpt hos de fleste dyrkesjapper.

Men nå helt til å begynne med kan du kjøre de på bare rent vann i grunn frem til du får noe næring..

Du kommer til å få et monster av en singel plante under 400w hps, så sett den i blomst tidlig.

*Anbefaler å få deg et nett som passer til teltet også, så kan du scrogge den.

Edited by Error

hrdu

Dette er ikke det jeg skreiv om igår, dette her er noe annet :) jeg dyrker i jord ikke i vann.

Error

Ah, ok...så bare du preika om aerogarden..er jeg litt fjern også nå :)

Hva som er best til jord vet jeg ikke, men inntil du får noe redder du deg fint inn med bare no blomsternæring fra f.eks plantasjen...Har sett det er endel her som er veldig fornøyd med merket HESI i jord/coco/hempy.

Soilandcatsand

Om du er ute etter en billig løsning kan du kjøpe jord og kugjødsel på europris.

Så stikker du innom coop og kjøper kattesand som drenering (en spesiell type vistnok).

50%jord, 30% gjødsel, 20% kattesand. (tror jeg husker rett).

Jeg likte ikke plantasjen sin blomjord med leca men andre har sikkert positive opplevelser med den :)

hrdu

hmm, er det noen som har en quick guide om dyrking i jord, bare sånn det viktigste. har bytta plass nå så har plass til litt mer, planen er og ha 4 bøtter der inne og så ett 400 pære med reflektor og en stor vifte. hvordan næring osv trenger jeg når trenger jeg og mate og når trenger jeg og sette 20/4 18/6 12/12 ? :g:

Loggy

Vet ikke hvilken type strain du har, men handler du biobizz og holder deg til (ingen næring den første uka)2ml pr 1l vann i vegg i uke 2-3 og, Øker gradvis opp til 6ml pr 1l vann i blomst så overforer du ikke iallefall.

vegg i 2-3 uker på 18/6, også switcher du til 12/12 når de er en plass mellom 40-60 cm.

Biobizz grow og bloom holder.

(Dette er ikke med gurglaa sin anbefaling med kumøkk gjødsel, men med jord blandet med Coop extra kattesand. Bruker du 30% kumøkk, vil du måtte være litt mildere på næringen)

Edited by Loggy

DuFinnerMegIkke

Vet ikke hvilken type strain du har, men handler du biobizz og holder deg til (ingen næring den første uka)2ml pr 1l vann i vegg i uke 2-3 og, Øker gradvis opp til 6ml pr 1l vann i blomst så overforer du ikke iallefall.

vegg i 2-3 uker på 18/6, også switcher du til 12/12 når de er en plass mellom 40-60 cm.

Biobizz grow og bloom holder.

(Dette er ikke med gurglaa sin anbefaling med kumøkk gjødsel, men med jord blandet med Coop extra kattesand. Bruker du 30% kumøkk, vil du måtte være litt mildere på næringen)

Synes det høres ut som overkill med 2ml/1L hvis du bruker BioBizz, selv om det er relativt lite næring i jorden du har fra før.

Her har du BioBizz sin egen feeding chart:

UdzxnH.png

Jeg bruker ca 1/2 av anbefalt mengde annenhver vanning og plantene ser ut som de har det veldig bra. Jeg har prøvd å mate med anbefalt menge fra BioBizz, men da fikk jeg noen nuteburns.

Jeg er langt fra en ekspert, eller erfaren innen dyrking egentlig, men bare mine 2cents :)

Edited by DuFinnerMegIkke
  • Like 1