Jump to content
Sign in to follow this  
Soilandcatsand

PH Måler?

Recommended Posts

Soilandcatsand

http://www.biltema.no/no/Fritid/Lek-og-hobby/Utendors/Basseng/Teststrips-50-pk-36478/

Kan disse funke? :D Hydroponi er for langt unna og behøver noe som vanlige butikker selger :P

Dette produktet var jo også billigere ;)

Eller kanskje denne fra Buddy:

http://www.buddy.no/display.aspx?menuid=378&prodid=1055

Kanskje jula sin funker?? :D

http://www.jula.no/catalog/fritid/fritidsaktiviteter/svommebassenger-og-tilbehor/midler-til-svommebaseng/testpinner-951171/

Edited by gurglaa

Error

Jeg bruker stort sett bare billige PH målere fra Aliexpress eller ebay..typisk 5 dollar per stykk...

Bruker alltid 2, slik at jeg ser at de viser det samme, ellers vet jeg at de trenger kalibreres.

(Har noen monitor greier og slikt også, men det har vist seg å være for dårlig...muligens bluelab eller annet skikkelig kvalitet vil fun gere bedre)

Mandagsmannen

De PH målerene du nevner Error, er de digitale eller teststrips?

Error

De PH målerene du nevner Error, er de digitale eller teststrips?

Digitale

(Det er egentlig en skam at Clas selger sånne for 600kr stk...det er akkurat makan til de 5$ målerne man får kjøpt via utlandet..det er vel disse jeg bruker nå...egentlig er disse bedre enn Clas sine, de reagerer mye kjappere)

Jeg hadde en fra Clas selv før...jeg byttet den 2 ganger da den gikk i filler etter et par måneder, 3dje ganga tok jeg heller bare penga tilbake og bestilte online...får jo et lass av de for prisen til Clas.

Edited by Error

JohnDeFoe

Sinnsyke prisforskjeller!!!

Har ennå ikke hatt råd til å skaffe meg PH/EC måler(e), men skjønner nå at det eneste riktige er å bestille på nettet.

Mandagsmannen

Bestilte idag hos en forhandler på Finn til 250kr inkl frakt. Sikkert noe jalla opplegg, men det tar nok raskere enn fra nettet. Jeg trenger det nå, derfor jeg valgte norsk forhandler.

Cannawizrd

Bestilte pH og ppm måler på ebay,De fungerer helt fint til dette bruket. Kjøp også med buffer løsning, slik at du kan kontrollere og justere pH måleren i ny og ne.

JohnDeFoe

Bestilte idag hos en forhandler på Finn til 250kr inkl frakt. Sikkert noe jalla opplegg, men det tar nok raskere enn fra nettet. Jeg trenger det nå, derfor jeg valgte norsk forhandler.

Husker/kan du navnet på den norske forhandleren?

Mandagsmannen

Holmen Marine. De har en nettside du bestiller fra. Jeg bestilte søndag, mottok tirsdag. Fortsatt ikke betalt engang (klarna faktura)!

JohnDeFoe

Må sjekke ut det. Takk!!