Jump to content
Auto Bubble

Min første grow - Autoflower 400W hps

Recommended Posts

Auto Bubble

Da var omstendighetene endelig tilrettelagt for å starte min første grow - noe jeg har hatt lyst til å gjøre lenge.

Oppsett:

-48X24X60 inch Mylar telt

-4 inch karbon filter

-4 inch inline duct vifte

-400W Hps lampe med reflector

Frø:

5 feminized frø fra Nirvanashop - Bubblicious indica Autoflower

Plantejord:

5 X 18 liters dunker

Pro-mix + ekstra perlitt

Screen Shot 2014 10 14 At 4.27.04 PM

Screen Shot 2014 10 14 At 4.26.33 PM

Screen Shot 2014 10 14 At 4.25.19 PM

Screen Shot 2014 10 14 At 4.24.59 PM

Jeg er nå på dag 14. fra frø.

• Like 2

Auto Bubble

Nirvanashop sendte frøene og de var i posten her etter kun noen dager, men var ikke fornøyd med hvordan de var klistret til klistermerket

Screen Shot 2014 10 14 At 4.22.01 PM

Heldigvis gjorde det ingen skade på frøene og etter 2 dager hadde alle frøene vokst utav jorden.

Screen Shot 2014 10 14 At 4.23.11 PM

Screen Shot 2014 10 14 At 4.22.56 PM

Screen Shot 2014 10 14 At 4.23.27 PM

Screen Shot 2014 10 14 At 4.23.40 PM

Auto Bubble

Etter en treg start har de endelig tatt seg opp. og nå etter 14 dager er fremgangen svært bra!

Screen Shot 2014 10 14 At 4.24.05 PM

Screen Shot 2014 10 14 At 4.25.54 PM

Screen Shot 2014 10 14 At 4.27.19 PM

Screen Shot 2014 10 14 At 4.25.34 PM

Vanner dem godt 1 gang om dagen og lyset er 20 timer på og 4 timer av. Har ikke matet jentene noe annet enn vann enda.

Selvsagt så er det ett problembarn av de fem. Denne jenta ser ikke ut, bladene vokser feil vei og på bildet under (tatt idag -14 dager gammel) kan hun ikke sammenlignes med de andre 4. Hun ser forsåvidt frisk ut, når en ser bort ifra de-formasjonen. Noen som har tips/kunskap om hva det er som feiler henne?

Screen Shot 2014 10 14 At 4.26.08 PM

Screen Shot 2014 10 14 At 4.26.19 PM

Edited by Auto Bubble

Cannawizrd

Sånn er det. Det er som med oss mennesker, det er ikke alle som får med seg like mye bagasje. Kanskje litt drøyt å vanne hver dag. så mye vann greier de ikke å forbruke når de er såpass små. Det ser ut ifra bildene at du ikke har overdrevet vanningen, fordi om du har vannet de hver dag. Videre i prosjektet vil jeg råde deg til å være moderat med tanke på tilsetning av gjødning og andre tilsetninger du skulle være fristet til å fore de med, det kan fort gå galt. Så lenge de har næringsrik jord kommer du langt. Dette er jo tross alt ugress. Ved forsiktig gjødsling greier du nok fint 30-40 gram pr plante. NB. dersom pH verdien i vannet du bruker ligger et stykke utenfor normalen ( nøytral pH 7 ) kan plantene dine få problemer med opptak av forskjellige næringsstoffer, så kjøp deg gjerne et pH meter på ebay eller et enkelt måle kit i akvarie butikken. Jeg har dyrket en del ganger, men jeg lærer noe nytt hver gang.

lowryder 2

selv om den ser litt deformert ut trenger den ikke bli dårlig bare la dem vokse så ser du

Auto Bubble
Er nå på dag 20. fra frø. Har fremdels kun vannet dem uten noe ekstra mat. Er det på tide å få tak i noe ekstra nutrients? isåfall hva kan anbefales for Autoflowers (starter uke 3) For min del ser dem såpass frisk ut at jeg ikke har tenkt noe særlig på det. Ingen brennmerker, gule blader eller andre tegn på svakheter. hva er din erfaring? Hjelper ekstra nutrients, calmag osv for sterkere og større planter når de ser såpass frisk ut slik som de er, eller er sjansen større for gjøre skade og stresse dem?

DAG 20

DAG 20

exil

Höj ljuset så de sträcker lite på sig. Kan bli lite väl kompakta och små annars. Med så stora krukor är det tveksamt om du behöver nutes.

Mandagsmannen

Jeg har alltid trodd at lyset bør være så nært som mulig jeg? Er det en fordel å flytte lyskilden litt vekk?

exil

Det är lite en avvägning det där men ja vad gäller autos så kan det vara en fördel att de sträcker lite på sig. Mina fem kr ivf.

Mandagsmannen

Hvordan er det med auto`s, er det buds lavt nede på planten eller bare en stor på toppen?

Ser for meg LST med bøying og styr kan gi enda mer utbytte dersom det er buds lavt på planten også ...

exil

Med 400w och inga höjdproblem hade jag inte brytt mig utan låtit dom vara.

LST och de andra sätten att träna plantorna är bättre att köra på 12/12 strains tycker jag. Där har man lite mer tid på sig.

• Like 1

Auto Bubble

Dag 26 fra frø:

Plantene vokser raskere hver dag, og de lukter som fruktig mango. Annskaffet meg Fox Farm nutrients som jeg nå har begynt forsiktig med på 25% styrke.

Screen Shot 2014 10 25 At 11.38.46 AM

Alle plantene ser svært bra ut. planten som hadde en svært treg og unormal start har nå utviklet to svært flotte grener som jeg toppet igår. Jeg toppet kun 3 av de 5 plantene for å se om det har noe positiv effect.

Screen Shot 2014 10 25 At 11.38.41 AM

Screen Shot 2014 10 25 At 11.38.05 AM

Kjører nå 400 hps lyset 19 på 5 timer av

Screen Shot 2014 10 25 At 11.39.09 AM

Screen Shot 2014 10 25 At 11.39.18 AM

• Like 2

JohnDeFoe

Hehehe... Ser bra ut det der!! Bare fortsett sånn.

Auto Bubble

Dag 31 fra frø:

Screen Shot 2014 10 30 At 3.41.54 PM

Nå er det topper overalt. Jentene satt virkelig pris på noe ekstra mat. Plantene vokser raskere for hver dag som går. Lite å oppdatere ellers, i og med at de trives så utrolig godt og ikke viser noe tegn på missnøye.

Screen Shot 2014 10 30 At 3.42.25 PM

Screen Shot 2014 10 30 At 3.42.17 PM

Screen Shot 2014 10 30 At 3.42.05 PM

• Like 5

Auto Bubble

For et kjedelig forum med lite aktivitet. Jeg bestemte meg derfor for å drepe plantene mine i og med at halve moroa er å oppdatere. Takk for meg.

Screen Shot 2014 11 04 At 11.14.36 PM

Screen Shot 2014 11 04 At 11.14.26 PM

• Like 1

J.bacon

kjip slutt på en så fett logg..

pollen

:nono: :nono: Hjertet mitt graater,,,,,, for en forferdelig avgjoerelse aa ta. Tror han bubbler'n her trenger ,,,,, :shock: :shock:

• Like 2

Pawsan

Whaaaaaaaaaattt????????? Er det her en syk spøk (eller en syk person? :/) er enig i at aktivitetsnivået her kan være litt labert sammenlignet med enkelte utenlandske forum, men WTF? Ikke la det gå ut over uskyldige planter :(

Zenom

wooow håper politiet kommer å klipper deg