Raggam

Lysspørsmål

Heisann.

Jeg har to pærer, en 125w CFL (5500lumen, 6500k) og en 400w hps (55000lumen, 2700k).

Det jeg lurer på er om jeg vil få mer ut av å kjøre 400w hps hele tiden, eller kjøre cfl'en noen uker i veg og bytte når jeg skal blomstre?

Vil planta 'like' å ha mer lu/w enn å ha riktig fargetemperatur?

Mulig jeg har forvirra meg selv, men greier ikke å få et svar på det, så må bare spørre dumt :p

På forhånd takk for svar! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Heisann.

Jeg har to pærer, en 125w CFL (5500lumen, 6500k) og en 400w hps (55000lumen, 2700k).

Det jeg lurer på er om jeg vil få mer ut av å kjøre 400w hps hele tiden, eller kjøre cfl'en noen uker i veg og bytte når jeg skal blomstre?

Vil planta 'like' å ha mer lu/w enn å ha riktig fargetemperatur?

Mulig jeg har forvirra meg selv, men greier ikke å få et svar på det, så må bare spørre dumt :P

På forhånd takk for svar! :)

Du nevner ikke hvordan dyrkerommet er men kjør hps all the way!

Den første uken eller to burde du kanskje finne en annen lyskilde. Jeg bruker lysrør 2x18watt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Gaar bra med hps hele veien. Bare husk paa god avstand hvis du ikke har cool tube. Mine uke gamle er under 600 w Metal Halide med cool tube. Avstand ca. 40 cm. Temp. 26 C

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Du nevner ikke hvordan dyrkerommet er men kjør hps all the way!

Den første uken eller to burde du kanskje finne en annen lyskilde. Jeg bruker lysrør 2x18watt.

Dyrkerommet er et SJ DS90 som er 90x90x170cm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kj hps hele veien, men husk at temperaturen kan stige en del iforhold til cfl

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Naar man bruker kun hps, saa vil de strekke seg litt ekstra. Derfor er det greit aa ha en mh liggende. 

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Helt enig n337! Med MH i vekst - til og med dag 14 i blomst , saa jeg merkbar forskjell paa hvor mye de strakk seg, resultatet var veldig kompakte planter med tette internodier, og da faar man jo utnyttet arealet og lyset best mulig :-)

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå