Jump to content
Sign in to follow this  
GreenSanta

2x600w cooltube, 120x120x185 telt

Recommended Posts

onto

2 x 600 blir varmt i DR120, jeg har ikke luft inn, men trekker ut gjennom kullfilter. er bare noen få måneder nå om vinteren jeg kunne kjøre med full effekt, ellers måtte jeg dimme den ene til 400w for å få det levelig for jentene. har nå byttet cool tube i 2 enkle sånne reflektorer du siklet etter for å senke temraturen under 30 da den bikket over titt og ofte nå i sommer. mrsgreen.no fikk jeg fra men usikker på rimelig.

• Like 1

GreenSanta

2 x 600 blir varmt i DR120, jeg har ikke luft inn, men trekker ut gjennom kullfilter. er bare noen få måneder nå om vinteren jeg kunne kjøre med full effekt, ellers måtte jeg dimme den ene til 400w for å få det levelig for jentene. har nå byttet cool tube i 2 enkle sånne reflektorer du siklet etter for å senke temraturen under 30 da den bikket over titt og ofte nå i sommer. mrsgreen.no fikk jeg fra men usikker på rimelig.

Så du har 1 reflektor som man kan ha 2 lamper i, er den noe serlig isåfall?:)

GreenSanta

Tanken bak en reflektor med 2 lamper i er at jeg kan mixe sammen mh og hps, fullt spekter :santa:

onto

hehe var kansje litt uklar der. nei har ikke en sånn dobbel men 2 enkle med 600w. kjører kun hps selv. men har sett på dual spectrum lamper selv bare ikke funnet det lett tilgjengelig.

GreenSanta

Nei det er ikke det, men har hørt litt ymse om de dual specter pærene, derfor så tenkte jeg at det hadde vært kurrant med en reflektor som tar imot 2 pærer så jeg kan sette i 1 600w hps og 1 600w mh. Blitt spennende å se resultatatet

GreenSanta

Får bare prøve meg en runde med et par cool tubes og se hvordan resultatet blir. Tenker det blir fine jenter av det

Edited by GreenSanta

onto

jepp det gjør det :D hell og lykke på din vei fra meg.

pollen

Hvordan kan ei naken HPS lampe avgi mindre temp. enn en cooltube med rvk 125 til luftavkjoeling . Dette er helt nytt for meg

exil

Det handlar om strålningsvärmen och cirkulationen. Detta gäller vid vert. Vid horisontell odling hade jag hellre haft en ruggigt liten reflektor som är öppen i ändarna. Och blåst på med cirkulation. En minivariant av adjust-a-wing hade varit drömmen.

Det är bara kika i verttrådarna så är det ganska samstämmigt att temp sjunker utan cooltube.

Lite bakvänt men det funkar så. När jag kör min lilla lilla 150w vert barebulb så är det lugnt så länge plantan inte nuddar bulben ( dock blir de ljusblekta så nära).

Vid barebulb vert blåser sval luft från botten upp som en vortex över bulben och ut genom ventilationen längst upp.

GreenSanta

Har planer om å fylle hele arealet med mj. Så noe vifte som blåser oppover har jeg ikke plass til

onto

:D blir dual på deg då :D

ehh luft sirkulasjon må du ha ellers får du sopp. stille stående luft og høy fuktighet er det som trengs for de til å slå seg ned, så då må du ta ut en mj eller 2 ellers kan det bli lite brukanes avling.

• Like 1

GreenSanta

Yep det blir det :santa: , Joda har funnet en genial vifte som det er klips på så jeg kan bare hekte de på ramma rundt teltet.

Se hær: http://www.hydroponi.no/products/vifte-med-klips-feste-15cm-pure-factory

Et par sånne vil gjøre susen tenker jeg:)

Har erfaring med noen grows tidligere, hadde aldrig startet med så heftig wattstyrke om jeg var en nybegynner, så sirkulasjon er et must ja

Edited by GreenSanta
  • Like 1

onto

blir nice dette :D