Jump to content
Sign in to follow this  
henriksen

Luftpumpe.

Recommended Posts

Error

Hailea pumpene er suverene, bråker lite, yter bra og er rimelige...heng den opp. (det må du uansett, pumpa må være over vann-nivå ellers kan du få tilbakeslag slik at pumpa fylles med vann og blir ødelagt..man kan ha tilbakeslagsventiler også på ledningene som en ekstra sikring)

Jeg bruker ei slik til å kjøre 2 rdwc systemer, dvs jeg bruker alle 10 uttakene, men det er god futt i alt.

Tidligere brukte jeg den kun til det ene systemet, da strupte jeg bare 5 av uttakene..kan aldri få nok luft uansett.

Det er liten vits i å velge den mindre utenom å spare noen hundrelapper da..de bråker like mye/lite <-40db og den som gir dobdelt så mye luft drar kun 10 watt ekstra. (35 watt på 3600l/m, 25 watt på 1800l/m)

Du burde ta en titt på loggen min om du ikke har allerede, bygde system med de samme bøttene.

*Kan også anbefale deg å heller tenke på å kjøre spraydyser som spruter på bunnen av nettpotta istedenfor dryppringer (Jeg handlet meg dryppringer men tok dem aldri i bruk)...det fungerer mye bedre med sprayers, da får du aeroponic delen med deg i tillegg..kjører du en kjøler som jeg så lar du bare returen fra kjøleren splittes ut i 4 dyser, ei i hver potte.

Kjører du singelpotter må du nesten ha ei lita pumpe oppi hver til å kjøre dyser...slik som i Aerofarmen.

Edited by Error
  • Like 1

henriksen

Takk for svar error!

Skal følge rådet ditt med å henge opp pumpa. Har lest igjennom loggen din, driver å lester den på nytt nå, Digger oppsettet ditt! Fikk iden om bøttene fra deg :)

Er ganske blakk om dagen, så har ikke mulighet til og bruke vannkjøler til og begynne med, vil derfor ikke ha vannpumpe oppi bøttene, siden det vil øke vann temperaturen ytterligere? Derfor jeg tenkte på dryppe ringene, siden jeg kan bruke en luftpumpen til alt.

Ser også ut som jeg kommer til og gå for samme pumpa som deg, men driver å undersøker litt til for og se om jeg finner billigere en som også oppfyller kravene mine.

Så du har 4 drypperinger(som fungerer med luftpumpe?) liggendes nå? Kunne i såfall tenke meg å kjøpe de av deg.

Sertter stor pris på din, å andre sine logger her! Er dere som har gjort at jeg straks får startet min første grow, som jeg har planlakt alt for lenge nå, skal bli godt å endelig sette igang! :)