Jump to content
Sign in to follow this  
peakcity

Hydroponics.eu

Recommended Posts

peakcity

Hei folkens.

Jeg har tenkt å gå til innkjøp av en del nytt utstyr og http://www.hydroponics.euhar veldig hyggelige priser, veldig stort utvalg, samt gratis shipping for ordrer over 150 euro.

Jeg har laget en handlekurv på rundt 1000 euro, men etter ett kjapt søk på nettet ser jeg at denne siden har fått en del negativ omtale. Nesten alle omtalene er ett par år gamle, så om hele siden hadde vært en scam syntes jeg det er litt rart at den er aktiv enda.

Hovedsaklig går det på lang leveringstid, dårlig kommunikasjon fra hydroponics.eu sin side og skadet/defekte varer.

I følge scamadviser.com er siden sikker, men de har registrert at den har fått en del negativ omtale.

http://www.scamadviser.com/check-website/www.hydroponics.eu

Jeg vil ikke brenne av 1000 euro for ingenting, men prisene på siden der er det ingen andre sider jeg har funnet som matcher.

Er det noen av dere her inne som har benyttet dere av denne siden, og hva er deres erfaring?

Peakcity

Øks

Jeg valgte å styre unna de på grunn av negative omtaler. Jeg fant også ut at jeg ikke sparte så mye penger på grunn av momsen som kommer I tillegg. Det kan også bli kjedelig hvis noe går galt og butikken ligger på andre siden av europa. Er litt lettere å returnere ting til norsk butikk.

Error

Min aller første handel gjorde jeg hos dem, det gikk greit det, men dyrkebenken de sendte meg var noe makkverk som lakk som ei sil. De fikset opp da, men ved at jeg fikk beholde dyrkebenken (var jo noe brukbare deler som dyser, slanger,pumpe osv) og så fikk jeg kreditt i sjappa for det den kostet.

Synes jo det var en grei deal for meg og det var ikke noe å si på kundeservicen.

Edited by Error

peakcity

Min aller første handel gjorde jeg hos dem, det gikk greit det, men dyrkebenken de sendte meg var noe makkverk som lakk som ei sil. De fikset opp da, men ved at jeg fikk beholde dyrkebenken (var jo noe brukbare deler som dyser, slanger,pumpe osv) og så fikk jeg kreditt i sjappa for det den kostet.

Synes jo det var en grei deal for meg og det var ikke noe å si på kundeservicen.

Okei, det høres jo ikke så gale ut. Hvor lang tid tok det fra du leverte bestillingen til du fikk varene da?

Error

Det gikk ganske kjapt, rundt 1 uke..de leverer med DHL...du må også legge på 160kr i gebyr til DHL for utlegg av momsen.

(Du får regning på den norske momsen av DHL)

Det kan derfor være en fordel å handle fra en butikk hvor man får trekke fra momsen i det landet man handler, for ellers betaler man egentlig moms 2 ganger...Hovedsponsoren til Norcan Hydrogarden gjør dette, da betaler du kun den norske momsen.

Men det kommer an på er jo sluttprisen og ikke minst om de har det du vil ha..det er bare å shoppe ivei å sammenligne handlekurver det :)

*Når man handler fra Hydrogarden, eller andre som bruker DHL, burde man legge til at de skal sende med DHL Express og ikke DHL Freight..2 ganger har de sendt Freight til meg og begge gangene har varene blitt holdt igjen på terminalen frem til jeg kunne vise kvittering for betalt moms (+ at det kosta meg ekstra for terminalgebyr og skit)....Dette skjer aldri når de sender med Express, da får man varene på døra først, så regning i posten på momsen etterpå.

Jeg har ingen god forklaring på dette, det hadde ikke Hydrogarden heller...så de sa jeg måtte bare be dem sende med Express. (Hadde ikke noe med vekt eller verdi å gjøre visstnok og jeg klarte heller ikke få noe klart svar på dette fra DHL)

Edited by Error

SimonSays

160kr for utlegg hos moms hos DHL? Er ikke det billig? Pleier det ikke koste borti 500 da?

stavanger

Har bestilt der selv, varene kom di, tok ca ei uke med express. Har ennå ikke fått giro fra dhl