Jump to content
Sign in to follow this  
stealthgrower

Co2 generator, vits?

Recommended Posts

stealthgrower

Lurer på å bestille meg en type Co2 generator, noe alla growbro co2 generator. Jeg skal bruke dette i et telt 120*120*185. Vil jeg få noe effekt av dette? Eller er dette bortkastet penger?

Error

Bortkastete penger vil jeg mene...Co2 er helst for om du kjører i et hermetisk lukket rom uten mulighet for utluftning, i kombinasjon med AC da som regel. (og AC'er trekker mye strøm)

• Like 2

Cannawizrd

I ett så lite telt ville jeg heller ha stengt utlufting i perioder å produsert co2 ved hjelp av bakepulver og eddiksyre.

xyzzy

Co2 med bakepulver og eddiksyre er en umiddelbar reaksjon som gir en slags pang-effekt.

Ville jeg heller satt noe til å gjære der inne, for å få en mer jevn fordeling av co2 men det hele bunner og grunner i hvor lukket det er.

Hvis ikke du kjører et helt lukket system vet jeg ikke om jeg hadde brukt tid på å bry meg med co2 generator..

Om du gjennomfører dette hadde det vært fint om du kunne dele resultatene dine med oss.

Cannawizrd

Har ikke forsøkt å gro i telt enda, men skal til å gro i telt for første gang nå om ett par uker. skal prøve ekstra co2 da. Får se om jeg skal koste på meg en co2 måler fra ebay til 7-800kr for å sjekke om co2 nivået øker i teltet.

Ganske sikker på at det virker, men det bør være tilnærmet optimal tilførsel av lys, næring og luft til røttene for at man skal ha noen effekt av ekstra co2, Tenker å kjøre hydro (dwc) med 2x400w hps i ett telt på 90 x 150cm. Uten co2 regner jeg meg ca 200-250g pr. plante. Kommer til å ha 3-4 planter i teltet(90x150cm). Har kun kjørt hydro en gang før og fikk super bra resulta da, så jeg kan ikke garantere at jeg greier å dokumentere effekt av ekstra co2.

SixIxIx

Jeg trodde den vanlige oppfatningen var at CO2 er omtrent bortkastet når man ikke dyrker i et helt lukket rom. Jeg har også lest at det kreves veldig mye lys for at plantene skal ha behov for mere CO2 enn de får fra luften.

Et kjapt google-søk:

Cannabis plants use CO2 when they're making energy from light, so without CO2 there's no photosynthesis or growth. However, most of the time there's already more than enough CO2 in the air for your plants. If your plant doesn't need more CO2, it won't help to add more.

For most indoor grows, there's already more CO2 in the air than your plants can use

But things are different when your space is bright. When there's more light than a cannabis plant can naturally use, supplying more CO2 can help your plants use more of that light. Getting more energy from the same amount of light results in faster growth.

Cannawizrd

Jeg trodde den vanlige oppfatningen var at CO2 er omtrent bortkastet når man ikke dyrker i et helt lukket rom. Jeg har også lest at det kreves veldig mye lys for at plantene skal ha behov for mere CO2 enn de får fra luften.

Et kjapt google-søk:

Sorry jeg glemte det med lys i farta. det tror jeg faktisk er en av de viktigste faktorene Jeg har også lest at de anbefaler ekstremt mye lys og relativt høy temperatur rundt 30 grader tror jeg det var. Jeg ville ihvertfall stengt inn/utlufting dersom jeg skulle ha brukt co2. Det er jo ikke noe problem så lenge det ikke blir for varmt. Har vurdert co2 tidligere, men med alle de andre faktorene som må være mest mulig optimale for at det skal ha noe for seg, har jeg lagt det litt på is. Har også lest at det stort sett er i veg. fase man har mest nytte av co2 og da blir jo poenget litt borte. Da er det jo bare å vegge de 1-2 uker ekstra, Da får man jo større planter, og utbytte.

Toppen

Jeg har også lest at dyre co2 løsninger er lite "bang for the bucks", så det er nok uaktuelt her i gården. Men jeg kom til å tenke litt

og funderer litt på om det kan ha noe for seg å sette noe til gjæring under ScrOG-nettet. Noen andre som har prøvd dette?

Just my two cents

Error

Det er ikke dumt i det hele tatt...har nettopp begynt å brygge mitt eget øl/cider og å gjære det i et blomsterom er perfekt..om du har plass til det da, som jeg ikke har i teltene mine.