Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Maraas23

Forplanting (propagating) - kloning på nytt nivå?

Recommended Posts

Guest Maraas23

Hei alle sammen! eg går rundt med noen spesielle tanker for tiden; om å få en plante til å bli mange eller bare 2, og lurer på om det er noen som har vert borti dette før? :g: Det er nemling LST ( low stress training) med en twist!

hadde problemer med å finne ut hva dette het, men endelig fant eg det! ''vegetative propagation'' :guitar:

Det handler da om å få en gren under bakken (eller kansje det går med stammen tro?) slik den da produserer røtter og dermed produserer denne gren enda en plante og dette kan visst gjøres flere ganger slik en plante på en måte blir flere.

det er kansje vanskelig å forstå hva eg mener da eg ikke forklarer serlig bra, så eg slenger opp et bilde!

image012.gif?dl=0
vet ikke om bilde vises over så her er en link i tilleg
https://www.dropbox.com/s/mevtx999mxkh8td/image012.gif?dl=0

når røttene er produsert så er jo det mulig å klippe linken mellom de to vekstene og da blir jo dette til kloning på en tryggere måte?
om man gjør dette med hovedstammen blir det kansje enda bedre topper og hjelper til med å få bedre yield og kansje et mer potent produkt da den får mer næring siden det er flere steder med røtter. kansje det også gjør planten mer skjør og den kan bli fucked hvis jord forskjellen er for stor?

føler eg har masse å skrive om dette men fått litt skrivesperre :pinch: Så håper noen andre er like interissert i dette som meg og kommer med spørsmål og svar :) Så får vi også testet dette ut å se hvordan det går! kom gjerne med bilder om dere begynner å eksprimentere selv!
det kommer eg til å gjøre utover våren da eg må få til en utegrow å prøve dette :guitar:

Hvis noen har vert borti dette før så sleng på med så mye info som mulig!

PEACE

Guest Maraas23

Hvis man bruker denne metoden for å klone så vil man jo ikke trenge å vere like punktlig med alt stellet som må til for å klone en gren, og man kan vel også feste en klump med jord ( inni en plastpose elns) på den grenen man vil klone og bare klippe den delen som henger på moderplanten når røttene er utviklet inni posen?

ellers så blir dette vel en kloning + lst ?

Edited by Maraas23