Jump to content
want_a_spliff_24/7

skadedyr og plantespisere

Recommended Posts

want_a_spliff_24/7

hei, har noen av dere opplevd at plantene er blitt spist av dyr?

hvilke dyr kan finne på å spise plantene og hvordan kan jeg beskytte meg mot at plantene blir spist?

har tenkt litt på å bruke hønsenetting eller noe for å dekke til plantene.

takk på forhånd for svar :)

pollen

Google Ain thc, Neem oil

want_a_spliff_24/7

Google Ain thc, Neem oil

er det et middel som holder skadedyr unna? fannt ikke noe bra info

want_a_spliff_24/7

takk for svarene jeg har fått, men lurer fortsatt på om dyr som elg,rovdyr eller gaupe spiser cannabis planter

pollen

Er nok best aa holde deg unna Ulver og andre kjoett etere ,,, :thumbsup:

Dartweedar

Om elg eller rådyr lukter planten spiser dem planten. Skjedd meg med 2 planter

bigjuicybuds

Hare og rådyr er de dyrene jeg har hørt flest ha problemer med. Snegler kan og være et problem. Jeg hadde flaks i fjor, plantene mine fikk stå urørt hele sesongen igjennom. Hver gang jeg var på spoten passet jeg på å pisse rundt bedet, det kan hjelpe for å holde hare, rådyr osv. unna. Snegler fins det mange måter å bli kvitt om man googler det. Ellers er vel homo sapiens det verste dyret å inn på spoten sin. Store tobeinte jævler som enten tar meg seg hele avlingen eller varsler politiet og hele nabolaget om noen usle stakkars planter uti skogen. Det første man vil unngå er mennesker, så plant der det sjelden/aldri er folk, så kan man ta forbehold om andre dyr senere..

• Like 1

tetr4hydr0

Var i "Oikos" boden på Øyafestivalen i fjor der de drev med økologisk dyrking av urter/grønnsaker der de brukte blad persille trekt ut i vann som "naturlig sprøytemiddel" for å holde skadedyr unna(uvisst angående rådyr og hare o.l, rovdyr er vel generelt sett ikke et problem for plantene?), et annet "kjerringråd" er hvitløk plantet litt her og der rundt i beddet (gjerne sen høst rett før frost) den sterke lukten av hvitløk skal visstnok ha en avskrekkende effekt på både snegler og annet uvedkommende! Et annet tips fra en annen post her på forumet er å gjøre det så utilgjengelig som mulig for "gnagerne" å komme til med kvister o.l samtidig som man kan plante stiklinger av bringebær og annet snacks rundt plantene for både beskyttelse og kamuflasje...

• Like 1