Jump to content
Sign in to follow this  
want_a_spliff_24/7

tørking lukt

Recommended Posts

want_a_spliff_24/7

tenker å tørke plantene i et skap på rommet, men lurer litt på om hvor mye det lukter.

må jeg ha kullfilter eller går det greit å tørke de inne uten at det lukter?

MIW

Du trenger kullfilter :notworthy:

Guest aivas

njae, du behöver ej. Men det rekomederas ;)

J.bacon

Stinker litt, men ikke overdrevent. Spørs vel litt på mengden også.

want_a_spliff_24/7

hvilken temeperatur må rommet ha? er det mulig å f.eks tørke de ute i garasjen?

SixIxIx

Det beste er å tørke de så sakte som mulig, uten at det oppstår mugg. Jo varmere det er, jo fortere tørker budsene.

Tørking i garasjen kan gå bra, så lenge du har ok luftgjennomstrømming og luftfuktigheten ikke er for høy. Det er nok ingen optimal løsning, men må man så må man.

• Like 1

Gingermyrt

er det virkelig noen grunn til å holde styr på temp under tørking, er det ikke bare luftfuktigheten som bestemmer om det tørker eller ej?

want_a_spliff_24/7

takk for svar :)

pollen

Proev Ona block, det funker helt utmerket . Noytraliserer ALL lukt. Maa loepe og kjoepe en boks til, skal begynne aa kutte i neste uke,

SixIxIx

er det virkelig noen grunn til å holde styr på temp under tørking, er det ikke bare luftfuktigheten som bestemmer om det tørker eller ej?

Som nevnt ovenfor har temperaturen en del å si. Jo varmere det er, jo fortere tørker budsene. Jo fortere budsene tørker, jo mere klorofyll og annen dritt blir det igjen i budsene. Dette gir en mye kjipere smak på weeden din. Derfor er det greit å unngå at det blir for varmt når man tørker.

• Like 1

want_a_spliff_24/7

hvor lenge tørker dere da?

want_a_spliff_24/7

Proev Ona block, det funker helt utmerket . Noytraliserer ALL lukt. Maa loepe og kjoepe en boks til, skal begynne aa kutte i neste uke,

hvor i norge får man kjøpt/bestilt det?

SixIxIx

Greier du få få tørkingen til å vare et par uker har du gjort en bra jobb :)

• Like 1

want_a_spliff_24/7

har nå funnet den perfekte plassen til å tørke så nå kan bare høsten komme :)

pollen

Greier du få få tørkingen til å vare et par uker har du gjort en bra jobb :)

Skal begynne aa toerke om ei ukes tid, saa jeg tenkte aa bruke gro rommet . Tempen er ca. 19.5 natt - 24.5 C dag. Har 4 Sativaer som kommer til aa gaa for minst 2-3 uker til med 12/12 . Klarer og holde Rh nede paa ca. 58 % Kan dette funke eller ,,,? Hvis ikke, saa har jeg bestilt en ONA block fra Malaga. Kommer sikkert idag, saa jeg kan toerke hvorsomhelst i huset. Snippa en test bud her om dagen og la den i rommet som grorommet er. Tok jo bare 2 -3 dager , saa kunne jeg ryke den,,, rart

SixIxIx

Det er vel varmen på dyrkerommet som har gjort at det tørker så fort :)

J.bacon

Sånn gjør jeg det, veldig enkelt og det har funka bra for meg.

Ta en pappeske (helst stor), kjøp tynn tau. Lag flere parallelle hull og fest tauet gjennom Disse. Kutt nå en "dør/åpning" I Pappen.

Et hull nederst og et hull øverst på andre siden. Sett en vifte I nederste hullet. Eller bare I bånn. Også henger mann opp budsa:)

pollen

Har googla litt idag, og jeg kommer til aa toerke de paa snor I rommet hvor gro rommet er. Temp. ca. 17 -18 grader. Skal rigge opp ei vifte for aa faa litt bevegelse I lufta . Kom til aa tenke paa det, det er jo saann jeg gjoer det til vanlig, lol skikkelig rufsa igjen, lol

Rustruse

Lukter endel, om du har flere naboer i samme hus hadde jeg skaffet noe løsning til lukt.

Edited by Rustruse