Jump to content
Sign in to follow this  
Guest surfer87

DWC-hjemelaget oppsett, utstyr ect trenger hjelp

Recommended Posts

Guest surfer87

Hei, jeg har lyst til å prøve hydro, og etter litt titting på nettet så tror jeg at DWC er den beste metoden for meg.

Jeg er inntressert i å lage dette selv.

Høstet en god del inspirasjon fra denne reven her-

http://www.instructables.com/id/Hydroponics---at-Home-and-for-Beginners/

Ønsker noe lignende bare større tank og flere planter.

Slik jeg har skjønt det så trenger jeg en tank med lokk til å starte med, kunne gjerne tenke meg en litt stor.

tank som jeg kan ha 8-12 planter i evt flere hvis mulig.

Har masse av plass å bruke og ønsker å utnytte denne best mulig.

Vil ha en i plast med lokk. planen er deretter å lage hull i lokket som plantene kan settes ned i.

Jeg finner ikke dette på nettet, er det noen som vet om noen som selger dette rimelig?

Videre trenger jeg netting potter, her er jeg usikker på hvilke str jeg skal velge, men ønsker

størst mulig for denne typen oppsett.

Ellers kommer jeg til å ta stiklinger i rockwool, og bruke leca til å dekke rundt.

plantene kan stå under en 600w hps, men målet mitt er å få tak i en 1200w led fra ebay å gønne på med denne.

trenger litt hjelp til å finne tank i hovedsak, ellers kan det være fint med andre tips, fra folk med erfaring.

Takker for alle svar:)

Edited by surfer87

Cannawizrd

Anbefaler ikke å sette plantene så tett som du vurderer. Gjør du dette riktig, blir det svære planter.Skal du ha flere planter bør du ha flere bøtter og lage et system lignende dette http://www.cannaversity.com/cannaversity/article.php?id=097 Men da må du fort investere litt og bare søke opp på nett for å finne de billigste delene med god nok kapasitet.

Guest surfer87

Har fått tilgang på en tank som rommer 65 L den er svart med lokk.

Ellers har jeg også en tank på ca 125 L som er hvit.

Har 9 x 4,5 liters netting potter, som jeg kommer til å teste ut med i første omgang.

Begrenser dette plantenes yeld betraktelig eller ikke?

Tenker jo også at jeg evenuelt kan binde plantene til siden hvis de blir for store???

Hvordan pumpe og steiner trenger jeg til dette?

Et siste "dumt" spr setter man rockwoll stiklingen i pottta og fyller opp med leca eller

bruker man leca unders og setter rockwoll stiklingen på toppen???

Error

Tror ikke jeg ville kjørt mer enn 2 planter i den på 65L og ikke mer enn 4 på den på 120L...det er om du gir de ca 2-3 ukers veg før blomst....du kan ha flere, men da må du sette de i blomst tidligere...hva som gir best avkastning vet jeg ikke.

Du fyller på litt leca i nettpotta, setter rockwoolen oppi og fyller med leca igjen så rockwoolen blir helt skjult...så rockwool kuben skal sitte helt i toppen med bare et lite leca lag over seg.

Istedenfor luftsteiner og pumper vil jeg anbefale deg ei eller to vortex pumper oppi enn sånn dunk...bråker mindre, gir mer både rørelse og bobler i vannet og varmer heller ikke vannet opp noe mer enn hva en luftstein gjør har jeg funnet ut.

(kjører selv en slik oppi en 45L Aerofarm, fungerer utmerket)