Jump to content
Sign in to follow this  
Arctic Fox

Trikomer løselig i alkohol?

Recommended Posts

Arctic Fox

Hei!

Er det noen som vet om trikomer er løselig i alkohol?

xyzzy

Folk bruker vel blant annet aceton når de skal lage THC-olje så jeg vil tippe det, ja.

Går raskere om alkoholen er varm, men husk å holde deg under kokepunktet.

1up

Ja, trikomer er løselige i alkohol. Men det finnes utallige andre løsemidler med bedre egenskaper om du skal lage noe annet enn en tinktur.

Arctic Fox

Takk for svar folkens! Grunnen til at jeg spør er at jeg lager absint også, og vil eksperimentere med en cannabis-absint.

• Like 1

SixIxIx

Cannabis-tinktur kalles gjerne Green Dragon, om du googler dette finner du fort en fin fremgangsmåte. Cannabis og absint høres ut som en giftig combo :)

• Like 1

1up

Husk å dekarbolysere THC'en! Det kan gjøres ved å putte buds i et lukket norgesglass og steke det i ovnen på 150-160 grader i 45-60 min. Om du trenger å dekarbolysere etter du har løst ut trikomene i alkohol kan du sette flasken i et vindu med masse sol til væsken får en rødbrun farge i seg.

Arctic Fox

Takk for vettuge innspill, nå har jeg info å gå videre med.

Arctic Fox

Takk for vettuge innspill, nå har jeg info å gå videre med.

nordlendingen

lite tips om du skal bruke alkohol min 70% helst ca 90-95

Arctic Fox

Takk for tipset, Nordlendingen. Absinten holder faktisk akkurat 70%, så den er innafor :-)

• Like 1

JohnDeFoe

Foretrekker isopropanol fra apoteket (ca.100kr literen) og lage RSO (Rick Simpson Oil) men uansett hva du bruker, husk å være veldig forsiktig med lufting og IKKE røyk mens du lager noe... Alt dette er veldig brannfarlig og eksplosivt!!

Men utover det, så er det faktisk det produktet jeg er mest overrasket over hvor sterkt og rent det blir. Og mengde i fht. Mengde weed/trim er mye bedre enn bubblehash eller Gumby.

En annen forhåndsregel er å være nøye med å koke ut all isopropanolen med å tilsette noen dråper vann helt på slutten av kokeprossesen.

Det går en liten time hvor du må være veldig på vakt, når du koker ned (reduserer) 0,7liter isopropanol ned til 5-10ml. Som du tilslutt oppbevarer i en sprøyte/pumpe uten nål) da trenger man ikke mange dråpene for å bli medisinert. Kan spises eller røykes.

Hilsen kokken Tor

Edited by caronazo
  • Like 1

Arctic Fox

Foretrekker isopropanol fra apoteket (ca.100kr literen) og lage RSO (Rick Simpson Oil) men uansett hva du bruker, husk å være veldig forsiktig med lufting og IKKE røyk mens du lager noe... Alt dette er veldig brannfarlig og eksplosivt!!

Men utover det, så er det faktisk det produktet jeg er mest overrasket over hvor sterkt og rent det blir. Og mengde i fht. Mengde weed/trim er mye bedre enn bubblehash eller Gumby.

En annen forhåndsregel er å være nøye med å koke ut all isopropanolen med å tilsette noen dråper vann helt på slutten av kokeprossesen.

Det går en liten time hvor du må være veldig på vakt, når du koker ned (reduserer) 0,7liter isopropanol ned til 5-10ml. Som du tilslutt oppbevarer i en sprøyte/pumpe uten nål) da trenger man ikke mange dråpene for å bli medisinert. Kan spises eller røykes.

Hilsen kokken Tor

Takk for innspill! Men jeg er ikke ikke ute etter å ekstrahere på den måten du beskriver. Grunnen til at jeg lurer på dette med trikomer i alkohol er at jeg lager absint, og etter å ha laget noen batcher god absint har jeg nå lyst til å eksperimentere litt. Jeg vil prøve å gi det ferdige brennevinet en smak og duft av cannabis, og om mulig også en ruseffekt. Etter å ha forsket litt på dette mener jeg det fint skal la seg gjøre å løse trikomer helt opp i 70% sprit, men om man vil kjenne noe til effekten av disse ved å drikke absinten på vanlig måte vet jeg ikke.

JohnDeFoe

ups... såpass ja!! Jeg har drukket endel absinth, blandt annet på bar "Masella" i Barcelona. Hemingway "vanket" der under borgerkrigen og drakk absinth. (en bar jeg anbefaler alle når de er i BCN, men ikke bli for fulle da den ligger midt i horestrøket og det er lett å bli ranet der)

Da forstår jeg ditt lille "problem"..

Tror det fint lar seg gjøre å løse opp trikomene og du kan få en fin grønnfarge på absinthen, men hvor mye funk det blir må du teste ut selv!

håper du kommer med en oppdatering når eller hvis du får det til.

TommyT

Jeg set klipp pYouTube hvor weed ble lagt i whisky i to til 30 dager. Noen som har prd det, eller tanker om hvordan effekten blir psluttproduktet?