Jump to content
Sign in to follow this  
tetr4hydr0

"Feminiserte" frø fra "hermis"?

Recommended Posts

tetr4hydr0

Har bare et lite spørsmål angående frø fra såkalt "hermis"; hadde en stund tilbake en hunn plante som plutselig helt mot slutten av blomstringa begynte og KUN produsere frø, var ingen tegn til hermis før den plutselig switcha om til frøproduksjon.

Leste i ettertid en artikkel om at dette på en måte var den "naturlige" måten og feminisere frø på "back in the days", fremfor den kjemiske metoden som blir brukt idag!
Det viste seg at ca 80% av alle frø som spira ble jenter, mens ulempene er at det er større muligheter for å utvikle hermis etterhvert; at disse frøene rett og slett er mer ømfintlige/sårbare for dårlig plantestell(vanning, lys, temperatur o.s.v)

Er det noen som har erfaring med dette?
Og om det er en dårlig idê å prøve disse type frø utendørs?
Siden det i utgangspunktet er en utendørs strain (Royal Dane)

Takker for alle innspill!

exil

Klart värda att testa ute. Många sorter speciellt sativor gör pollensäckar i sen blom.

Det kan även bero på svält, torka och att det är en utpräglad utesort som körs inne.

Jag tror att Soma fortfarande gör sina fem frön på det sättet.

• Like 2

tetr4hydr0

Klart värda att testa ute. Många sorter speciellt sativor gör pollensäckar i sen blom.

Det kan även bero på svält, torka och att det är en utpräglad utesort som körs inne.

Jag tror att Soma fortfarande gör sina fem frön på det sättet.

Takk for svar!

Så du mener det er verdt å teste disse utendørs?

Vet jeg kommer til å prøve de innendørs senere, men har dessverre ingen mulighet til det i år..

Huforia

Hei,

Jeg har kjørt innendørs med noen femi bigbuds og skywalkers,fikk mye frø på ene runnet jeg hadde,neste runnet med frøa fra første funka fint.

Kjører kun innendørs men er nok ikke store forskjellen tror jeg.

Peace✌