Jump to content
Sign in to follow this  
reservepiloten

Humler?

Recommended Posts

reservepiloten

Dette spørsmålet kan virke helt fjernt, men finner ca ingen info om dette ellers.

Fikk høre om en bygg-bonde som fikk erfare oppimot 80% høyere yield ved et godt humleår kontra et dårlig. Han lagde seg dermed et kunstig bol som dronninga flyttet inn i, og fikk opprettholdt den gode produksjonen.

Liker humler cannabis? Noen som vet noe om dette?

• Like 1

bensw123

vet ikke om cannabis men har snakket med en bonde som driver med bringebær han hadde tenkt samme tanken men er ikke startet opp med dette han sa at det var flere som hadde mye bedre avling av bringebær de som hadde dette

Arctic Fox

Humler hjelper til med pollinering. Om humler liker cannabis vet jeg ikke, men de er neppe nyttige til annet enn å hjelpe planetene til å lage frø. Jeg kan ikke tenke meg at de skulle ha noen nytte for konvensjonell cannabisdyrking. Men det er sant at det settes opp humlebol i feks drivhus for å hjelpe til med pollinering.

Toppen

Humler er svært nyttige i hagen og drivhuset med andre vekster. Men til cannabis er de nok ikke egnet, med mindre man er ute etter å lage frø som han over meg sa. Når det er sagt er mange humlearter utrydningstruet i norge nå, så å etablere et bol i hagen vil gjøre dem en kjempetjeneste.

Noe som derimot kan være nyttig i et growroom/drivhus er marihøner, de skader ikke plantene og utrydder evt. skadedyr.

Just my two cents

• Like 1