Jump to content
Sign in to follow this  
GreenSanta

Næringsguide Biobizz 101

Recommended Posts

GreenSanta

Siden jeg hele tiden ser nye emner om næring og hvordan:
Dette er etter oldtimers oppskrift og som jeg bruker med suksess hvær gang!
Alt du trenger er ikke værre enn biobizz bloom og grow + epsom salt( Får du kjøpt hos apotek) Jeg bruker personlig jord og sverger til dette!. (Simontorp blomsterjord blandet med 10-20% coop kattesand) Om du ser at plantene dine er nitrogen fattige under vegginga så tar du og bruker 1ml/l grow (gule/lyse blader) Og i det du begynner å gi dem næring så skal du fortsette og gjøre det for hvær vanningGjelder også i blomstrings fasen!, hvær gang du gir dem vann! i begge fasene). I blomstringen så tar du og bruker 1ml/l grow og 1ml/l bloom i uke 1.
Uke 2, 1ml/l grow og 2 ml bloom.
Uke 3 1ml/l grow og 2 ml/l bloom + ei spisekje epsomsalt som er fordelt på 10 liter vann!.

Uke 4 1 ml/l grow og 3 ml/l blom. Fortsett det sånn til du ser brune pistiller (Brune hår :P)

Deretter tar du og bruke 2ml/l grow og 1ml bloom helt til de er ferdige og du skal flushe (Kun bruke vann)
Håper mange vil få gode resultater! happy growing! :)

Skjer det har skjedd en feil, jeg postet i spesialforum for innendørsforum for jord og ikke hydro. Merkelige greier...... Mulig jeg har thc i blodet.. hvem vet!

Edited by GreenSanta
  • Like 2

spagetti

Skal teste dette når jeg skal prøve meg i framtiden, men lurer på alt det med magnesium tilskudd og alle de andre tilskuddene. er det nødvendig og gi med mindre man ser tegn til det?

Onkel

Heisann :)

Etter det jeg har forstått, så har Biobizz forandret NPK-verdiene i produktene sine (noen sier de har utsabile batcher) og mange har ikke helt det samme utbytte lengere(så oldtimers sitt regime er "litt" utdatert). Dette er vel fordi Biobizz vil at man skal kjøpe alle de andre produktene også. Men om du skal bruke Biobizz, vil jeg anbefale å bytte ut grow av og til med litt fishmix, siden dette er Nitrogen som taes lettere opp for planten og egner seg veldig bra til foilarfeed.

Men Oldtimer har nå gitt ut egen næring for PlantMagic som er veldig bra og komplett næring, man slipper også unna Epsom salt, siden dette har Biobizz veldig lave nivåer av i sine næringer.

Jeg anbefaler å bruke Oldtimer's Plantmagic sin Grow, bloom, silicone og granules. Evt kan man også bruke litt av Root juicen deres om du har litt eldre gener som trenger en ekstra rot-boost.

Ang, Mg så har man liten tidsramme når man skal gi dette at det vil rakst gå utover avlinga di, derfor anbefales det å gjøre dette til rett tid og ikke avvente til man ser mangelen.

Mange gir plantene engelsk salt dag 21 i blom. Og andre gir en dose dag1 og dag15. Dette er fordi når planten går inn i den fasen hvor budsa sveller opp rundt dag 21-28 og blir ikke betraktet som mikronæring, men heller en makronæring, etter mitt syn. Så om man ikke gir Mg i denne fasen vil man se at plantene stangerer og ikke vil "svelle" opp og man kan ende opp med popcorn-buds.

-Onkel

Edited by Onkel
  • Like 3

GreenSanta

Hmm og biobizz som var så ypperlig før. Blitt kynisk om de mener man må handle flere produkter, da det var så bra før med så lite. Plantmagic it is then. Kan du finne og legge ut oldtimers næringsguide for plantmagic?

Soilandcatsand

Heisann :)

Etter det jeg har forstått, så har Biobizz forandret NPK-verdiene i produktene sine (noen sier de har utsabile batcher) og mange har ikke helt det samme utbytte lengere(så oldtimers sitt regime er "litt" utdatert). Dette er vel fordi Biobizz vil at man skal kjøpe alle de andre produktene også. Men om du skal bruke Biobizz, vil jeg anbefale å bytte ut grow av og til med litt fishmix, siden dette er Nitrogen som taes lettere opp for planten og egner seg veldig bra til foilarfeed.

Men Oldtimer har nå gitt ut egen næring for PlantMagic som er veldig bra og komplett næring, man slipper også unna Epsom salt, siden dette har Biobizz veldig lave nivåer av i sine næringer.

Jeg anbefaler å bruke Oldtimer's Plantmagic sin Grow, bloom, silicone og granules. Evt kan man også bruke litt av Root juicen deres om du har litt eldre gener som trenger en ekstra rot-boost.

Ang, Mg så har man liten tidsramme når man skal gi dette at det vil rakst gå utover avlinga di, derfor anbefales det å gjøre dette til rett tid og ikke avvente til man ser mangelen.

Mange gir plantene engelsk salt dag 21 i blom. Og andre gir en dose dag1 og dag15. Dette er fordi når planten går inn i den fasen hvor budsa sveller opp rundt dag 21-28 og blir ikke betraktet som mikronæring, men heller en makronæring, etter mitt syn. Så om man ikke gir Mg i denne fasen vil man se at plantene stangerer og ikke vil "svelle" opp og man kan ende opp med popcorn-buds.

-Onkel

Har alltid brukt Biobizz men tror jeg skal teste denne oldtimer's Plantmagic neste runde :)

• Like 1

JohnDeFoe

er dette den samme plant magic som de selger på hydrogarden.se?

Selv så har jeg kommet frem til at det går ganske greit med 2ml/l med Grow ,Bloom og TopMax fra ganske tidlig og hele veien. Uten å få noen tegn på mangel av noe slag. Noe jeg gjør for å gjøre det litt enkelt. 14

Edited by caronazo

GreenSanta

Sisst jeg brukte biobizz var vell for et halvt år siden og da brukte jeg oldtimers "utdaterte" næringsguide, Har anskaffet meg nye flasker fra biobizz med endret etikett, så det spørs om npk er endret på den nye batch'n

GreenSanta

er dette den samme plant magic som de selger på hydrogarden.se?

Selv så har jeg kommet frem til at det går ganske greit med 2ml/l med Grow ,Bloom og TopMax fra ganske tidlig og hele veien. Uten å få noen tegn på mangel av noe slag. Noe jeg gjør for å gjøre det litt enkelt. 14

http://www.gartnerbutikken.no/categories/old-timer-organic

JohnDeFoe

Vet du hvordan det funker i coco?

Dessuten ender sluttprisen mer eller mindre på det samme pr.liter BioBizz Grow kr.149 liter, BioBizz Bloom 169kr liter'n så koster TopMax 349kr liter'n

Da må det være fordi Oldtimers PlantMagic er bedre en BioBizz sine produkter!

Edited by caronazo

GreenSanta

Vet du hvordan det funker i coco?

Dessuten ender sluttprisen mer eller mindre på det samme pr.liter BioBizz Grow kr.149 liter, BioBizz Bloom 169kr liter'n så koster TopMax 349kr liter'n

Da må det være fordi Oldtimers PlantMagic er bedre en BioBizz sine produkter!

Har hatt kun positive resultater med biobizz jeg iallefall. Kan jo bli spennede å prøve på noe nytt oxo

Onkel

Jeg og var ivrig tilhenger av Biobizz før som mange andre på utenlanske fora, men de fleste ser ut til å gå over til plantmagic. Om man ser litt rundt på div fora, så vil man se at de er ikke nådig i kritikken mot BioBizz.

Jeg vet ikke helt med sikkerhet når det kommer til coco og hydro, men mener det kan være egen egnet næring for dette. (nå kan det hende at det går an å bruke de organiske i coco og, men det vil ikke jeg gå god for, så søk litt rundt.)

http://www.gartnerbutikken.no/categories/plant-magic

http://www.gartnerbutikken.no/categories/old-timer-organic

Feeding:

Jord:

http://www.uk420.com/boards/uploads/1351881994/gallery_338_1876_60089.jpg

https://www.uk420.com/boards/uploads/monthly_10_2011/post-42006-0-24144800-1317650083.jpg

Coco:

http://www.grotechonline.co.uk/uploader/products/PM%20coco-schedule.jpg

Hydro:

http://www.grotechonline.co.uk/uploader/products/PM%20hydro-schedule.png

-Onkel

Edited by Onkel
  • Like 1

Toppen

Jeg brukte biobizz før,og fikk helt greit resultat.Men har gått over til GO Biothrive og jeg har bra suksess i både jord og hempy med dette. Bruker i tillegg No Mercy sin Bacterial i hempyene, GO Bio Bud som blomstringsstimulator og supplerer med epsom salt når det trengs. Men neste run skal jeg teste GHE Biosevia serien med BM mix som bakterier i hempyene.

Just my two cents :spliff: