Toppen

Hva har folket i vinduskarmen?

Lurer på hva dere andre har av andre planter enn cannabis?

Min liste:

Morning Glory (ipomoea tricolor) Både ute og i vinduskarmen.

Peyotekaktus (lophopora williamsii)

Bolivian Torch kaktus (trichocereus bridgesii)

Salvia Divinorum

Stevia

Carolina Reaper Chili (verdens sterkeste pr 2014)

Trinidad Moruga Scorpion ( forrige verdens sterkeste)

Flere typer paprika

Bifftomater (brandywine)

Lakrisrot

Diverse opuntia (fikenkaktus)

Diverse Aloesorter

Diverse kjøkkenurter (timian,rosmarin etc...)

Venus fluefangere (kjøttetende)

Opiumsvalmuer, bl.a. Giganteum. ( papaver somniferum )

Jeg for min del hadde ingen interesse for planter før jeg begynte med egen grow(pot).

Men nå deler jeg et drivhus med min kjære mor, i tillegg til at alle vinduskarmene mine er fulle:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Haha kul tråd.

Har en peyote som är stor som en bebis fingertopp (fyra ärtor) jag tror den är 3år och jag har dragit upp den från frö.

Jag tar lite bilder nästa gång jag laddar upp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har alltid hatt en interesse for ting som spirer og gror (Bonuspoints for illegal plants ;)... ). Har for tiden en avocadopalme stående i vinduet. Hadde vært kjekt å sett bilde av alle de vekstene dine Toppen :)!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har en hannplante (auto) i vinduskarmen, som skal gi pollen til frøproduksjon. Ellers har jeg masse rødbeter,gulerøtter, squash, sukkererter, osv.. Men disse er ikke i vinduskarmen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har en medisinsk Aloe Vera i hagen som faar all overfloedig gjoedselvann fra rommet mitt. Ho stortrives lol

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hehehe... Det gjør jeg også @pollen!!

Gir avrennet fra jentene mine til en chili (vet ikke hvilken type, men bruker den mye) og en ananas som stortrives med dette... Så slipper man å kaste dyr næring..

Men har hatt mange rare prosjekter med både kokosnøtter og vannmelon i hagen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ny anskaffet hobby dette!

Fra før har jeg 2 mushroom grow kit, og nå er det klart til å sette frø til spiring!

Spennende tid i møte!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvis du tenker sette cannabisfroe og dyrke i vinduskarmen, da boer du forte deg!! Du har ikke mange dagene f det er for sent.. Men er det autoer som egner seg i norskt klima, saa rekker du det... Men husk lukta

Endret av caronazo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Bananpalme
Sitron med poddet mandarin og appelsin
Kaffeplante

Miraclefruit

Ananas

Neem

-Onkel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hvis du tenker sette cannabisfroe og dyrke i vinduskarmen, da boer du forte deg!! Du har ikke mange dagene f det er for sent.. Men er det autoer som egner seg i norskt klima, saa rekker du det... Men husk lukta

Jeg tenker bare å spire de i vinduskarmen. Jeg har full pakke med telt, filter, lys og vifter så de havner der til slutt.

Jeg er svært lysten på å prøve meg utendørs, men har vært sikker på at jeg er ulovlig seint ute og har ingen gode frø til dette. Men er det noen strains som ville fungert om jeg bestiller de nå? Da er vel de her om ca 1 uke så lenge de sendes fra et EU land.

Sender til Sverige.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

@ Onkel, hva bruker du neemen til ? Hvor store blir de ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Neem kan brukes til veldig mye, selv har jeg ikke brukt den selv enda, da den er veldig ung. Men neem er jo egetlig et tre, så jeg plukka bæra(med frø såklart) fra et ca 5meter høyt tre. Men den jeg har nå står i 1-liters potte og er ca 40cm stor, men det har vært planen å toppe den før evt ompotting.

Det finnes masse info om neem på nettet og bruksområder, det er for mye til å ramse opp her ;)

-Onkel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Proevde meg paa kokkosnoett i vinter, fikk en spire p3-4cm. men jeg var uheldig og den knakk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ellers er planen aa proeve aa faa til baade mango og avocado.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Har ett sitrontre, ett avokdo tre, oliven, ett par dracinaer, en galakse av ukjente palmer og prydvekster som jeg har reddet fra andre gjennom kloning noen pyntekaktuser, en jalapeno, kjærringas azelia fra i fjor, desværre ble det ikke noe grønnsaker i år da jeg var opptatt for tidlig, skulle gjerne ha kjørt på med ett par sorter tomater, noen chillier og cayenne og squash men neida kom for sent på banen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

avokado funker veldig fint john de foe, husk bare att de tar veldig lang tid før de utvikler seg til ett ordentlig tre(2-3 år) og enda lenger tid før de blir kjønnsmodne(5-7 år) stå på :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg har desverre lite å skryte av i min viduskarm men kan sikkert finne

en tørket gammel snus, døde mygg og en hybelkanin ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hehehe...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Pengetre
epletre
kaktus av no slag
svigermors tunge
aloe vera
samt noen jeg ikke har aning på hva heter

kommer: Tomat og paprika

Peace

Endret av Natas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hei.

Gald i matlaging, så her er det stort sett krydderurter;

timian

rosmarin

dill

basilikum

koriander

mynte

sitronmelisse

+ et par kaktuser, en chiliplante av ukjent type, diverse blomster

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg har så mye at jeg orker ikke ramse opp alt, men:

flere forskjellige tomat + chili

stauder

sommerblomster, tagetes

grønnsaker

morning glory

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Chili og noen urter :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Plantet høy som ei fjøl i mars så aner ikke hva som er hva.. Er vel noe cherrytomat, chili og endel blindpassasjerer fra Plantasjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå