Jump to content
Sign in to follow this  
skogtrollet

Grønnsåpe i irrigasjonsvannet

Recommended Posts

Cannawizrd

Har gjort dette selv i lang tid, det er helt genialt. Zalo er nok noe av det bedre å benytte. Det er ikke mange dråpene som skal til pr. 10 liter vann for å bryte overflatespenningen.

JohnDeFoe

Noen drer pr.10liter med vann?

Cannawizrd

Jepp, og vannet trekker mye bedre ned i den tørre jordskorpa. 5-6 dråper er nok i 10 liter vann for å bryte overflatespenninga i vannet.

• Like 1

Onkel

Heisann :)

Jeg har brukt tidligere grønnsåpe ved vanning, men det er bare om jeg har hatt jord som er fast, slik som cannawizrd sier for å bryte overflatespenningen, slik at jorda tar opp vannet bedre og man slipper at det renner ut på sidene etter uttørkningen. Men dette ble som oftes brukt når jeg hadde ny jord og ikke resirkulert jord. Resirkulert jord er ikke like kompakt som den er i begynnelsen og derfor behøver man ikke å tilsette slikt.

Jeg bare stakk tuppen på fingerspissen i grønnsåpa, det er veldig lite som skal til.

-Onkel

• Like 1

Natas

Heisann :)

Jeg har brukt tidligere grønnsåpe ved vanning, men det er bare om jeg har hatt jord som er fast, slik som cannawizrd sier for å bryte overflatespenningen, slik at jorda tar opp vannet bedre og man slipper at det renner ut på sidene etter uttørkningen. Men dette ble som oftes brukt når jeg hadde ny jord og ikke resirkulert jord. Resirkulert jord er ikke like kompakt som den er i begynnelsen og derfor behøver man ikke å tilsette slikt.

Jeg bare stakk tuppen på fingerspissen i grønnsåpa, det er veldig lite som skal til.

-Onkel

Hei og godt nytt år

Noen spesielle triks når du resirkulerer jorda?

Peace