Jump to content
Kjellerrock

Første Grow - Auto - 600W HPS

Recommended Posts

Kjellerrock

Dag 16 - (Uke 3, dag 2)

Det har gått overraskende fort den siste uken. Kom hjem etter helgen og må si jeg ble litt sjokkert når jeg åpna teltet. Jeg har nok gått på en liten smell med temperaturen på et tidspunkt, som resulterte i at de andre bladsettet på de fleste kidsa litt bøyd her og der og litt deformert. Etter noen dager ser det ut til at de har fikset seg ganske så bra! Jeg klarte å skru av lampa i noen timer og da var det iskaldt der inne. Det er i utgangspunktet et kaldt sted fra før.

Temperaturen har ligget på mellom 20 - 24 grader. Derfor kjører jeg 24/0 ut hele livet deres tror jeg, med mindre jeg får satt opp noe varmeanlegg, som jeg tviler på at jeg gidder. Kan heller prøve ut 24/0 og se hvordan resultatet blir.

Jeg kjøpte et hygrometer og dessverre går det mellom 30-50% luftfuktighet, noe som ikke på noen som helst måte er positivt i veg. Etter det jeg har forstått skal den ligge godt over 50 mot 70 i veg. Min subjektive teori er at planten pumper litt for mye oksygen pga dette, noe som burde spares til blomstringen.

Den ene frøkna har vært litt gul helt fra starten av, håper det er nitrogenmangel og at det kan fikses ved neste vanning.

Ellers var det en ekstra liten luring som vokste opp fra den potta helt oppe til venstre. Jeg trodde det var en tvilling, men det viste seg å være noe som overhode ikke var cannabis :P så jeg rev den bare opp og kasta den. Glemte å ta bilde av det. Lurer på hva det var for noe snodig.

Edit: Jeg har kun brukt vann. Når burde jeg starte med næring? har en 10-4-5 blanding (merkelig blanding). Håper det funker, hvis ikke stikker jeg på biltema)

Familien:

3arr.jpg

Det som er litt gøy nå er at jeg begynner å se forskjellig utseende og struktur på de forskjellige strains. Men det viser seg nok enda mer når blomstene kommer. Derfor gidder jeg ikke stresse med å skrive navn på bilda enda.

Disse ligger nok best plassert i forhold til lampa.

3as0.jpg

Den ene her har litt koppe-aktige blader.

3arw.png

Dette er den jeg tror muligens lider av litt nitrogenmangel. Det er ikke så lett å se på kamera, men den er en smule gul.

3aru.png

Radnom Kids:

3ary.png

3as2.png

Denne har en interessant vri, jeg vet ikke om det er vanlig men jeg har ikke sett det på noen av de andre. Det vokser 3 blader ut av et sted så det blir en fin liten stjerne :)

3ars.png

3arz.png

Her er de rosa pottene (White Widow x Hindu Kush), tror ikke de blir utsatt for like mye lys. De er også to dager yngre.

3as1.png

Over og ut.

Edited by Kjellerrock
  • Like 1

Fenix

Dina plantor ser lite overvattnade ut. Lyft i dina krukor innan du vattnar sa kanner du nar det ar dags.

Kjellerrock

Noen av de har jeg bare vannet 2 ganger, mens noen (de nærmest lyset) har vel fått vann 3-4 ganger. Jeg er litt bekymret selv for om jeg vanner for mye eller for lite.. Men takk for tipset, da vet jeg vertfall at jeg ikke vanner for lite :P Skal prøve å roe ned litt.

Den nederste rosa potta ble med et uhell vannet 2 ganger på 2-3 dager. Så den vet jeg er overvannet..

Edited by Kjellerrock

Fenix

Lyft och kolla. Jag vill inte komma med felaktiga rad, meeeen jag har sett bra manga som blivit overvattnade och lite blaffiga blad med uppvikta kanter ar overvattning for mig.

Kjellerrock

Jeg er temmelig sikker på at du har rett, noen er bærer litt for mye vann, som resulterer i at de henger litt..

Jeg skal bruke den "løfte potta" teknikken. Men jeg har ikke noen spesifikk vekt å referere til siden jeg ikke vet hvor tung den skal være når den trenger vann. Jeg skal sjekke ut det neste gang jeg hilser på de.

Det er tydelig at autoer ikke trenger mye vann å så store potter i så tidlig alder :p noen må vente 7-8 dager før de trenger vann.

Fenix

Du kanner nastan direkt nar du lyfter i en kruka om den ar latt eller tung. En torr kruka vager valdigt lite.

Sa har gor nog jag nar jag tanker after.

Ja man tittar om den ser torstig ut och ar man osaker sa lyfter man i en da vet man.

Kjellerrock

En sorgens dag.. Måtte fjerne 5 gutter. selvfølgelig flesteparten av de som ligger best plassert i forhold til lampa, ergo de største.

Men et par av de ble også kvinfolk. Nå som de andre jentene er flytta nermere lyset og tatt guttenes plass regner jeg med det hjelper en god del. Litt kjedelig at nesten alle som ble størst i veg ble gutter... Bilder kommer til uka.

De fleste viste kjønn på dag 17-19, men ikke alle har vist enda.

Edited by Kjellerrock

Fenix

Hanar vaxer snabbare det ar darfor de var storst.

Ga nu till soppasen och ta upp en hane och stall i fonstret och samla lite pollen.

Hanar visar kon forst sa ju langre det gar utan att de visat kon desto storre ar chansen att det ar honor.

• Like 3

Kjellerrock

Hanar vaxer snabbare det ar darfor de var storst.

Ga nu till soppasen och ta upp en hane och stall i fonstret och samla lite pollen.

Hanar visar kon forst sa ju langre det gar utan att de visat kon desto storre ar chansen att det ar honor.

Har ikke tenkt å produsere frø i grunnen. Nå må jeg først klare min første grow uten å drepe de, hehe.

Tror jeg vil ha Feminiserte frø neste gang, sparer litt tid, plass og arbeid merker jeg.

Har ikke lest meg opp på det, men mener du at jeg skal spare på pollen og oppbevare det et sted?

Takk for at du er aktiv her og hjelper meg forresten, cheers :)

Fenix

Det ar latt och kul med egna fron och det minskar radikalt risken att aka fast.

Ta bara lite pollen pa en tops och ta ut en fin tjej och dutta lite pa de vita strana sa far du massa nya fina fron. Hur latt som helst.

Jag kor aldrig fem fron, regulars ar mkt roligare.

Kanal att odla sin egen genetik ar svarslagen.

• Like 2

SixIxIx

Jeg ville ikke bekymret meg så mye for luftfuktigheten, det er vanskelig å bygge opp luftfuktighet i et ventilert rom. 30-50% RH er helt greit her til lands, plantene tåler dette (og lavere) helt fint.

Du sier at du dyrker i et kaldt rom. Hvis pottene dine står på bakken kan du få problemer med at den nederste delen av pottene aldri tørker skikkelig ut (spesielt i store potter), selv om lyset står på 24/7 og temperaturen i rommet er optimal. Dette kan i verste fall sørge for at jorden din blir sur, og lage problemer med bl.a opptak av næring og oksygen. Det kan være lurt å skaffe termometer med sensor for utendørstemp. Sensoren stapper du opp i ett av hullene i bunn av pottene slik at du har full kontroll på tempen der nede.

Hvis du finner ut at tempen er lav kan du bruke noe isolerende, som f.eks isopor, for å løfte plantene opp fra gulvet.

• Like 2

Kjellerrock

Jeg ville ikke bekymret meg så mye for luftfuktigheten, det er vanskelig å bygge opp luftfuktighet i et ventilert rom. 30-50% RH er helt greit her til lands, plantene tåler dette (og lavere) helt fint.

Du sier at du dyrker i et kaldt rom. Hvis pottene dine står på bakken kan du få problemer med at den nederste delen av pottene aldri tørker skikkelig ut (spesielt i store potter), selv om lyset står på 24/7 og temperaturen i rommet er optimal. Dette kan i verste fall sørge for at jorden din blir sur, og lage problemer med bl.a opptak av næring og oksygen. Det kan være lurt å skaffe termometer med sensor for utendørstemp. Sensoren stapper du opp i ett av hullene i bunn av pottene slik at du har full kontroll på tempen der nede.

Hvis du finner ut at tempen er lav kan du bruke noe isolerende, som f.eks isopor, for å løfte plantene opp fra gulvet.

Det har jeg ikke tenkte på, takk for tips! Skal se om jeg finer noe lurt å sette pootene på. Har ikke handla slike potteunderlag ting heller. De står bare på litt papp.

Kjellerrock

Uke 4 dag 1. (Dag 21 (Rosa potter dag 19))

Såeh, de er i dag 3 uker gamle. Og jeg merker jeg muligens har litt for dårlig drenering i jorda. Har vannet 1 gang denne uka, før helga (rett før jeg la merke til Fenix sin kommentar om overvanning). Noen har ikke fått vann hele uke 3. Jeg var dum nok til å tilsette næring på 2 av jentene, og noen gutter som jeg har kastet. NæringtidligAuto = FYFYFYFYFY!.

En annen ting som er litt irriterende er at jorda har sunket noen liter ned så bladene kolliderer litt med potta. Jeg vanna i dag for første gang på en god stund. Trenger nok ikke vanne før neste uke siden det tar litt tid før jorda blir tørr, obviously.

Er ikke så fornøyd med de akkurat nå men håper de kommer seg over helga. De som har fått brutal overdose på næring (1/8 blanding) Ser det dårlig ut med men har et håp om at de kommer seg de og. De nye bladene ser ikke så verst ut på de.

Det er 8 jenter og en gutt i rommet nå. Jeg angrer på at jeg ikke sparte på en av de store fine guttene som blomstra sykt fort. Vet ikke om jeg gidder å parre den hanen som er igjen siden den er litt treig. Vil ikke ha treig genetikk :)

Siden temperaturen har ligget på 20-23 hele tiden har jeg tatt utløpet til karbonfilteret pekende inn i dyrkerommet der teltet står, kanskje det blir litt varmere.

3bo0.png

Disse to er litt skada, mest sannsynlig pga næringen jeg ga dem på for 5 dager siden.

3bob.png

3bo4.jpg

Randoms:

3bo2.jpg

Gutten:

3bo7.jpg

Flokken:

3bo8.jpg

bestegress

Ser flott ut! Keep us updated :p

pollen

??? flott ut , nahh , jeg ser problemer

Kjellerrock

??? flott ut , nahh , jeg ser problemer

Har nå lært litt da vertfall, ikke verst bare det ^,^

pollen

Ja , vi lerer saa lenge man gror , lol Haaper det ordner seg , men min siste auto gro saa hadde jeg lignende problemer , og avlinga ble saa som saa . Tok meg 12 uker i blomst for og faa dem der hvor jeg ville ha dem ( 15 - 30 % amber ) Lykke til

pollen

Ja , vi lerer saa lenge man gror , lol Haaper det ordner seg , men min siste auto gro saa hadde jeg lignende problemer , og avlinga ble saa som saa . Tok meg 12 uker i blomst for og faa dem der hvor jeg ville ha dem ( 15 - 30 % amber ) Lykke til

Kjellerrock

Lignende problemer, vet du hva problemet var? overvanning og næringsoverdose (på 2 av de) ser ut til å være mitt problem. Tror overvanningen skyldes dårlig drenering. Ser igrunn at det meste her kunne vært unngått. Det kan jo HENDE at det blir no buds her til slutt.

Jeg kjører håpløs optimisme litt fremover! :)

Kjellerrock

Jøss, etter jeg vanna alle (unntatt 1 jente og gutten) i dag tidlig, har de tatt seg skikkelig opp. Hvis jeg skal få det til å gi mening så har de vært tørste de siste dagene. Var nettopp inne og kikka, føler de har blitt mye større bare på 10 timer :D Det er mye varmere der nå siden jeg flytta utsuget til karbonfilteret slik at det skyter den varme luften inn i samme rom som teltet står i, istedet for å sende det til naborommet.

For lav temperatur kombinert med andre nybegynner feil er ikke akkurat gunstig.

Hvis det fortsetter slik blir jeg fornøyd! Jeg er og forblir optimist, bilder kommer hver onsdag (vanligvis), med mindre det begynner å gå dårlig igjen. Kan likegodt vise nybegynnere som eventuelt kikker her hva som kan gå galt og hvorfor.

Kjellerrock

Dag 22, uke 4 dag 2 (White Widow x Hindu Kush dag 20)

Ble en litt tidlig update her, men tror kanskje det går i riktig retning her. Noen småproblemer her og der ofc :P

Tror de satt pris på litt varme. Nye store blader begynner å dekke til de syke nederste. Føler de jeg beklageligvis ga næring litt for tidlig til har litt mer muskler enn de andre, kanskje bolinga er ansvarlig. Planter er som oss mennesker, boling og rusmidler = aldersgrense. De er fortsatt litt preget av overdosen. Men begynner å se forbedringer.

Ser også at den oppe i midten har noen gule prikker på det nederste bladsettet :/ Er det PH fuck up tro?

Er heldigvis et par der som er ganske fine å ha stirrelek med !

3bsy.jpg

3bsx.jpg

Litt bekymra for det ene bladet på denne

3bsw.jpg

Fineste White Widow x Hindu Kush i flokken.

3bsv.jpg

• Like 2

Kjellerrock

Dag 28, uke 5 dag 1.

Kun positiv fremgang her i gården. Vannet de 1-2 ganger, merker de drikker mer nå.

De har ikke fått noe mat enda, med unntak av de to som fikk altfor tidlig, som forøvrig har tatt seg opp igjen meget bra.

tempen ligger på mellom 25-28c tenker jeg (klarte å trøkke på termometeret for andre gang, gidder ikke handle nytt siden de ser ut til å trives i denne tempen som holder seg stabil mtp 24/0 lyset).

Luftfuktigheten ligger mellom 60-65. Den kunne kanskje vært litt lavere men det er ikke noe jeg kommer til å engasjere meg så mye i for denne gang.

Merker noen av de er litt lysere enn andre, betyr det at de begynner å bli sultne? skal handle blomst næring ila uka.

Men bilder sier mer enn tusen ord har jeg hørt:

3coc.jpg

3cog.jpg

3cod.jpg

3co9.jpg

3co8.jpg

3cof.jpg

Her ser dere den som ble litt preget av overdose i tidlig alder, men det er kun de eldste bladene som er prega. Resten klarer seg ser det ut som.

3coa.jpg

Over og ut.

• Like 1

Kjellerrock

Den midterste og den oppe til midten blir bare gulere og gulere (fra bunnen og oppover). Jeg tror det er på tide å handle blomsternæring! Regner med det er det som er problemet. Det er de som har utviklet mest "buds".