Jump to content
Kjellerrock

Første Grow - Auto - 600W HPS

Recommended Posts

Kjellerrock

Dag 35, uke 6 dag 1 (White Widow x Hindu Kush dag 33)

Hvor skal jeg begynne? Det har skjedd så mye rart i teltet den siste uka at jeg blir helt fra meg her. Om det ikke er overvanning så er det undervanning. Er det ikke nuteburn så er det mangel på næring. Kan vel tenkes at jeg har vært innom alle mulige nybegynnerfeil som finnes.

Har funnet ut at PH er viktig... PHen har vært litt feil tror jeg. Etter det jeg har oppfattet er den for lav, selv om jeg ikke har noe å måle den med. Men jeg tok en rå sjans og oppjusterte den her om dagen med sitron. 50/50 rett og slett! Jeg tror forøvrig sitrontrikset har funket bra i og med at de som har fått sitronvann til nå er blitt sykt grønne og fine i forhold til de som ikke har fått.

er et par som fortsatt har litt traumer (de nederste på bildet nr. 1). Jeg tenkte "fuck it" så rev jeg av alle de råtne brune crispy bladene. Det er FYFY på autoer men whatevs, for se hvordan det ender.

Kan slenge med en haug av bilder:

3dsn.jpg

3dsi.jpg

3dsj.jpg

3dsk.jpg

3dsl.jpg

3dsm.jpg

3dsr.jpg

Litt rød stilk her gitt

3dso.jpg

Ser litt værre ut når lyset er av ! White Widow har et bladpar som har vært brunt fra uke 3 eller noe.. :P

3dss.jpg

Og her til slutt den syke ungen som ikke ser veldig bra ut... Blir nå buds vertfall.

3dsu.jpg

• Like 1

Soilandcatsand

Ser bra ut i mine øyne! :)

Jeg sjekker aldri PH, er forsiktig med næring og lar de tørke godt ut før vanning :) Temp er jeg også sluttet

å måle, blir bare frustrert da jeg har stor variasjon (18natt/30dag ca).

tricko

Du kan fint nappe et blad her og der på en auto. Det kan tilogmed gi bedre avkastning om du napper på taktiske steder som skygger nye skudd lengre ned.

Ser veldig pent ut forresten! :) thumbs up

Kjellerrock

Etter å ha lest mye på nettet har jeg fått inntrykk av at PH er superviktig å holde styr på. Mest sannsynlig bare jeg som overreagerer og stresser med å finne ut av hvorfor plantene mine ikke ser perfekt ut ^^

jeg har lært å vanne når de har tørket ut. Men det kan se ut som at jeg overvanner litt på noen av de "syke" plantene, og jeg er fullt klar over at det er tilfellet. Fikk panikk for overforing av næring så jeg tilførte vann men sitron i litt tidigere enn jeg pleier og ga de en real dusj. Merket at bladene sank litt, men det var verdt det pga bedre farge og sunnere, grønnere blader generelt. overvanningen går nok fort over etter hva jeg har erfart.

Er alltid en eller annen merkelig ide i hodet mitt, haha.

Hyggelig med positiv respons da vertfall :)

Kjellerrock

Uke 7, dag 42.

Kommer med en liten photoshoot av mine 6 uker gamle planter. Sikkert litt PH problemer og næringsproblemer av et eller annet slag. Litt gule blader og litt brune/crispy her og der. Vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere det.. Blir heftige buds på noen av de så jeg tror det blir røykings til jul!

7/8 er OK til nå. Den syke jævelen har klikka helt mongis og bare råtner, haha. Fortsatt buds på den, kan hende det blir litt røyk av den og.

3edf.jpg

3edg.jpg

3edk.jpg

3edl.jpg

3edn.jpg

3edq.jpg

Og sist men ikke minst, den fineste av de fine. Ingen problemer med denne nei !

3edp.jpg

Edited by Kjellerrock
  • Like 2

Kjellerrock

Dag 49, uke 8.

Har ikke så mye å si. Grunnet tidspress kan jeg bare gi de 2 uker til !

Fikk erfart at autoer er sensitive til næring denne uka! Ser bedre ut nå enn for noen dager siden tho. Tror jeg kjører KUN vann ut resten av growen. Ga de halv styrke med blomsternæring forrige uke, noe som tydeligvis var for mye.

Endel visne blader men budsa ser ut til å bli større uansett ! :)

3fe0.jpg

3fe4.jpg

3fe5.jpg

3fe2.jpg

3fdx.jpg

3fdy.jpg

Denne er jo bare en pain in the ass. Men det blir buds på den og ! jeg har ikke hjerte til å kaste den så lar den bare stå så for jeg bare se hvordan resultatet blir ^,^

3fe3.jpg

Natas

Hei hei..syns det ser bra ut jeg :)

tricko

Ser nydelig ut! Bladene skal gulne og falle av mot slutten av modningen! Saa trenger ikke nvendigvis ve noe galt. Autoer er g!

Du faar nok en fin jul skal du se;)

Kjellerrock

Hyggelig å høre !

Kanskje jeg kan høste 2-3 av de til uka. Skal legge ut bilde av de jeg vurderer på onsdag, så bare skrik meg i trynet om dere synes det er en dårlig ide :)

Sluttet med all næring på dag 49. Tror de klarer seg lett ut resten av growen uten næring. De liker jo ikke næring disse her virker det som uansett ^^

Jeg lurer FÆLT på hvor mange g det blir ut av dette.

Ja Autoer er g som du sier! De går jo helt sykt fort, til tross for alle feilene jeg har gjort. Skikkelig hardbarka gener.

Også veldig interessant at de kan leve under 24 timer lys. Da slipper jeg å tenke på temperatur. Regulære kan jeg prøve til våren/sommeren, selv om jeg har blitt litt forelsket i disse Ruderalis sakene.

Natas

Sjekker alltid Trikombene med mikroskop på mine små.
Da er det liksom ikke tvil om de er ferdige..
Blanke litt melkehvite = for tidlig
Mest melkehvite noen blanke= høyest THC nivå
Mest melkehvite og noen Amber= noe mer cbd og en mer sofastein funksjon
(Den siste er forøvrig min favoritt)

Peace out

• Like 1

Kjellerrock

Hmm, for se om jeg får råd til et lite mikroskop da. Liker best å bli høy og livlig, så høyest THC nivå er muligens det jeg er ute etter. Dette er for det meste indica varianter så neste gang blir det kanskje Power Plant Auto som er mest sativa. De blir også litt høyere enn de jeg har nå, tenkte å taue de ned med litt LST.

Den siste har jeg prøverøyket, for et par uker siden. Det har nok ført til enda mer stress siden jeg knakk av et helt sideskudd, haha. Det var dårlig funk i den, var for det meste bare hvite hår. Hurtigtørka i stekeovnen ^^ Det var nok ikke så lurt..

JohnDeFoe

Stemmer at det er lite lurt. Du oedelegger en bud som kunne blitt mye stoerre og tyngre og som pakker paa seg med trikomer.

"Noedslakt" for aa smake er veldig dumt og noe du slutter med etterhvert. Men ikke meningen aa kritisere, alle har gjort det.

Natas

Ville ha kjøpt mikroskop som forstørrewr fra 60 - 120 gang
Digger de fra GIB industries.. Profesional grow har den.
Enkel og bruke,enkel og vedlikeholde.

Peace out

Kjellerrock

Jeg MÅ faktisk harveste senest 15. desember. Så det blir lite vits å skaffe mikroskop for denne gang :) Jeg ser på hårene og mange av de er gule/oransje. Om 9 dager tror jeg det blir good. Bladene er meget gule nå, kanskje jeg begynte å flushe litt for tidlig, men pyttpytt, da blir det garantert ikke noe kjemikalier igjen til harvest. De mest visne bladene napper jeg forsiktig av så det blir mer lys til andre ting som trenger det. Må si det ser massivt ut nå!

En annen ting jeg lurer på! VIKTIG.

La oss si at jeg skal bort i 3 uker rett etter harvest. Jeg vil ikke la de henge til tørk i 3 uker lissom. Kan jeg eventuelt fryse alt ned, og gjøre denne tørke/cure prosessen når jeg kommer hjem igjen? Er lite interessert i å gå rundt med masse utørka weed i juleferien :p

Hvis tørkerommet er mellom 9-13 grader, gjør det no om det henger i 3 uker? Kan jeg eventuelt legge det i papirposer i et veldig kaldt rom?

Begynner å få dårlig tid :o

Soilandcatsand

Kan desverre ikke gi deg noen råd ang tørking da jeg ikke har nok kunnskap.

Det jeg kan si, bra jobba ser bra ut! :)

Kjellerrock

Takker :) Ifølge nettet er det fyfy å fryse våt weed. Så det blir ikke noe, finner nok ut av noe lurt noe.

Forøvrig:

Dag 58, uke 9.

Det nermer seg slutten. Kan som sakt bare gi de 1 UKE til... Men da er de 9 uker gamle. Håper det blir godt nok til å gi meg en høy tid i vintersolverven. Eneste som skjer for tiden er at jeg vannet med kunn vann. Det merkes at jeg kanskje begynte litt for tidlig med det, blader visner som bare det. Jeg har revet av en del blader som har vært helt visne. Når jeg ser andre som nermer seg harvest på forumet ser jeg en ganske normal plante som bare er litt gul her og der. Mine derimot, har jo nesten ingen friske blader igjen !

Men hva sier dere, tror dere det funker med kun en uke til?

3fuq.jpg

3fup.jpg

3fur.jpg

• Like 2

Saoshyant

Kan dessverre ikke komme med råd til dine spørsmål. Men håper det ordner seg for deg :)

Ser iallefall sykt bra ut! Masse topper og jevn fin høyde på det aller meste.

• Like 1

JohnDeFoe

Med et lommemikroskop fra claser'n til under 200lappen ser du trikomene helt utmerket... Lettere aa se om ting er ferdig da

Kjellerrock

Yep, dumt spørsmål. Noen ganger skriver jeg før jeg tenker ^^

Kjellerrock

Harvest Bubblelicious x Onyx dag 59.

Kongen fikk klippen i dag. Aner ikke hvor mye det ble av den. Den kunne nok stått litt lenger men den så greit ut. Tydeligvis bra ifølge en kompis som testa ! Her er det mye for mitt forbruk for å si det MILDT > :D

Har hengt de inn i en papp eske inni teltet, det er nok litt varmt der med de for ikke lys på seg.

3fvv.jpg

Edited by Kjellerrock
  • Like 4

Kjellerrock

Julerøyken Indeed ! Jeg kaster en terningkast 5 på Bubblelicious x Onyx. Koser meg i sofaen med denne godjenta her:

Toppskudd @Harvest

3g02.jpg

Random sideskudd, sparer naturligvis toppen til den er tørket og curet :)

3g03.png

Konklusjon: Jeg kan ikke bedømme noe annet enn effekt på denne siden den kun har tørket i 3 dager. Veldig positivt overrasket!

Jeg var alt i alt litt skeptisk grunnet to ting.

1. Erfaring. Jeg har aldri vært borti en levende plante, med unntak av mor sine vindusblomster som noen ganger måtte vannes når hun var på ferie. Hvordan plantene mine har overlevd hele veien er jo et mirakel i seg selv (Overvanning, uttørking, nuteburn, kuldesjokk, varmesjokk...).

2. Genetikk. Så, etter å ha tatt en selverklært doktorgrad i "Googling av Cannabis-vitenskap" har jeg fått det for meg at Autoblomstrende planter er "dårlige".

Til tross for dette er jeg sykt fornøyd. Har lært mye, og sluttproduktet ble fantastisk. Jeg har ikke vært så fjern på en stund! Nøyaktig 2 måneder siden frøet ble satt i jord og her sitter jeg fastklemt i sofaen. Å si at Autoblomst er dårlig er rett og slett bare feil.

24/0 lyssyklus har også vært hyggelig (stabil temperatur),

En ulempe med auto er at du har "dårlig tid". Hvis du fucker opp og gjør en feil som stresser planten, har du basically stressa vekk en del av det korte livet hennes. De gir faen i photoperiode, spiser seg feite på det lyset de får før de går av med pensjon når de er mellom 60-80 (dager)...

Kommer tilbake senere for yieldreport for de som vil vite sånne hyggelige ting.

Over og ut :santa:

• Like 1

Saoshyant

Gratulerer med nydelig fangst! Ser absolutt ut som autoer har blitt noe helt annet enn hva det var når de første lowryderne.

Tror du kommer til å få en riktig gledelig og salig jul :)

• Like 1

Natas

Hallo i natten
Må bare si at dette ser jo supert ut,yieldmessig og alt,,og om det i tillegg funker fjell som du sier er det vel bare og si 3 x Hurra
og der har du julesnop uten tvilsomme mellomledd. Vinn vinn det.

Peace

• Like 1