Jump to content
Kjellerrock

Første Grow - Auto - 600W HPS

Recommended Posts

SørLeandro

Ser jo veldig bra ut dette , godt aa se de klarte seg Saa bra og kos deg masse med juleroyken:-)

SørLeandro

Ser jo veldig bra ut dette , godt aa se de klarte seg Saa bra og kos deg masse med juleroyken:-)

JohnDeFoe

Bra du fikk gjennomfoert den foerste growen, naa vet du hva det dreier seg om og du kan "banke i bordet".

Autoer er dritkule og kan gi veldig god og eksotisk smak/funk. De som "disser" autofroe, vet ikke hva de snakker om. Har kjoert hundrevis i 12/12 og ute har jeg hoestet 210cm store damer.

Neste gang lager du egne froe og setter igang en SOG som gir deg roeyk nok for de neste hundre aar. Som kaptein Sabeltann synger.

Lykke til med neste prosjekt

God groenn jul

• Like 2

Natas

Ser ut til at Autos ikke står særlig tilbake får vanlige strains..
Vurderer å bestille meg noen just for the fun of it..Tips om brae Autos??

PEace

Kjellerrock

Jajøss Natas, har kun røyket Bubblelicious x Onyx av de jeg har, de andre henger fortsat til tørk. Jeg kan absolutt anbefale den, hvis den fortsatt er å finne på Cannaseeds.dk. Den har fått veldige gode tilbakemeldinger av alle som har smakt. SPESIELT på smaken og lukten. Den lukter unikt. Varigheten på rusen er litt kortere enn gjennomsnittet. Til gjengjeld var effekten som en sterk indica som virkelig gnomer deg inn i musikken du hører på. Tilbakemeldinger og egen vurdering har vært overraskende positiv. Merker ingen forskjell fra denne autoen og andres weed, tvert imot. Seig og jævlig å mekke :) Denne planten var den som trivdes best og hadde minst problemer. Har ikke mye igjen av den dessverre siden folk ville bytte, så nå sitter jeg med 7 forskjellige typer. Varisjon er gledelig.

De andre skal jeg prøve over nyåret.

Dagens autoer er absolutt å anbefale. Som JohnDeFoe sier er det bullshit at Autoer er crap. Det kan nok godt hende at det var korrekt for 5-10 år siden.

Det blir nok auto neste gang og. Venter med regulære til varmere tider ^^ Likte veldig godt å ha lyset på 24/0. Skal også produsere egne frø neste gang ja :)

Eller ønsker jeg dere alle en grønn og fin jul !

Edited by Kjellerrock

Kjellerrock

Slutt

Da er jeg vel igrunn helt 100% ferdig. Det ble litt mer enn jeg trodde så venter litt med neste runde :)

For de som lurer ble det 270g til slutt.

Følgene strains ble jenter:

3 White Widow x Hindu Kush

3 Bubblelicious x Onyx

2 Blueberry x Blue Streak

av de 3 WW x HK fikk jeg ca 140g.

av B x O fikk jeg ca 80

av B x B fikk jeg ca 50

Blueberry x Blue Streak vinner desidert i smak. Visste ikke at disse blåbærtypene faktisk smakte blåbær! Blir kjempefjern hver gang. Så til de som lurer på om de skal prøve selv, ville jeg desidert gitt det et forsøk. Kjører nok en ny log neste gang som muligens blir litt mer interessant :)

Over og ut!

Her er et bilde av mesteparten:

3hti.jpg

(er det noe galt med veuwer.com for tiden? jeg får ikke opp noen av bildene mine lenger..)

Edited by Kjellerrock
  • Like 4

JohnDeFoe

Bra jobba!!! Nå kan du premiere deg selv med god røyk i lang tid fremover..

Saoshyant

Åhh, men det krukkene der kan du sette deg tilbake i stolen og nyte livet en stund ja :D Ser veldig bra ut!

Av en eller annen grunn får jeg lyst på weed og taco!?

• Like 1

dettehuskerdu

Takk for loggen veldig spennende innterresant. Og gratulerer med resultatet

Soilandcatsand

Flott. Kos deg ;)

ganjagutt

Har hørt at næring på auto er ett big No No uansett, pga plantens levetid så blir det for stort sjokk?

edit: gratulerer med bra sluttresultat :)

Edited by ganjagutt

Kjellerrock

Neida det gjør seg med litt næring. Men Jeg tror de bruker litt tid på å spise opp den næringa som er i jorda. Jeg tror at en hel grow uten næring vil møte problemer. Uke 4-5 er vel et greit tidspunkt å starte på (Du ser igrunn selv når de trenger næring). Jeg opplevde nitrogenmangel i denne growen (og uttallige andre problemer forøvrig), problemet var at jeg ga de FOR MYE når jeg først ga.

Har lest at noen mener du skal gi de "veg" næring et par uker ut i blomst (mest nitrogen) fordi de fortsatt vegger og blomstrer samtidig. Skal prøve dette selv i min nye gro.

Hadde jo vært gøy å la en stakkars auto ikke få noe næring og se hvordan det går.

Jeg brukte forøvrig en næringsmix for vekst fra mestegrønn og en random blomsternæring fra biltema. Tror ikke det var det beste for jentene. Nå har jeg fått henta noen Dutch Formula næringsmixer. Satser på at de gjør jobben.

Takker for hyggelige tilbakemeldinger forresten :)

Edit: Denne loggen må ikke ses på som noe vellykket opplegg. Det ble noen store buds og endel weed. Men yielden ble under Watt/0.5. Det har vært mye problemer og vasete uttalelser fra en forvirra jomfrugrower. Men en ting er sikkert: Det skal IKKE mye til å dyrke mye god weed til seg selv for en "billig penge" :)

Edited by Kjellerrock

"Grønnefingre"

Aa dyrke 0,5g per watt med autoer paa 8 uker er bra i mine Oyne..! Synes det var en bra grow som var lererik for deg og for oss andre som har foelgt med.

OGrow

Veldig bra growlog Kjeller!

Lurer på å kjøre samme opplegget med 120x120 telt, 600w HPS og 8-9 auto'er :)

Kommer vel an på strainen hvor mange man får plass til, Dutch Passion har endel store auto'er.

Takk for mye god info.

Subseed

Hey Kjellerrock!
Jeg vil mene at en HPS på 600W, for det første er alt for kraftig til Auto planter :) Desuden bliver der alt for varmt i et telt på 120 x120! du kan nøjes med en billigere og bedre pære. for eksempel: http://www.subseed.dk/shop/groshop/cfl-250w-vaekst-lys-2700k/ eller du kan kigge lidt rundt på forskellig udstyr her :) : http://www.subseed.dk/produkt-kategori/groshop/vaekstlys/

Hav en rigtig god dag alle sammen!

• Like 1

Kjellerrock

Jeg tror jeg får mer ut av en (kanskje for kraftig) 600w HPS enn CFL. Men ja det er nok litt overkill i starten. Min nye grow synes jeg forøvrig ser bedre ut enn denne :)

Varme er ikke et problem. Det er perfekt temp der inne. Skrur jeg lyset av blir det for kaldt. 23-25 grader er det her.

ArciticGrow

Takker for mye intressant lesning Kjellerrock!

Hvilke av strainsa vil du anbefale? Du syntes Bluestreak smakte best, mens Onyx var best funk?

Kjellerrock

Smaksmessig vil jeg anbefale blueberry x blue streak. Men det ble ikke så mye yield av den. Det er jo smak og behag, men majoriteten av de som smakte likte den best.

B x O hadde grei yield, smakte godt og funka veldig bra. Kanskje den jeg ble mest fjern av.

WW x HK hadde ekstrem yield og funka fjell. Skal definitivt prøve den igjen en gang :)

Northernlight

Gratulerer med god høst :=) har tenkt og investere i samme setup som du har brukt her, men eg leier en leilighet med husvert over meg. Og det er ikke akkurat 100% lydisolert her, så lurer på hvor mye lyd som kommer ut av et setup som dette, tror du det vil høres opp til husverten? Foruten om badet, er resten av leiligheten under stuen deres, så er litt bekymret for lyd kan en si..

Kjellerrock

Jeg hører ikke opplegget mitt når jeg er i overetasjen. men jeg hører det når jeg er i samme etasje (men det er dårlig isolert i denne etasjen) Det bråker en del faktisk så jeg vil jo absolutt ikke at noen skal vandre rundt i den etasjen. I verste fall sier jeg bare at det er noe ventilasjonsystem eller noe. I et moderne hus med ordentlige vegger/dører burde det ikke være no problem.

Men jeg tror ikke du trenger å tenke på det igrunn. Hvis det er så ille at de kan høre at du onanerer ville jeg nok forøvrig revurdert saken.

ThcTalk

Gidder ikke å lese alt alle har skrevet men vil si deg at cool tube reflektoren din var et dårlig valg, god tanke med tanke på kjølinga, men den er dårlig kvalitet

ThcTalk

på et 120x120 telt får du glatt 500gram om du bruker arealet riktig

1up

Like under 300g på en 600w førstegrow er absolutt ikke dårlig, uansett om arealet er skikkelig utnyttet eller ikke. Jeg har over 40 grows bak meg i 120-telt, og for å yielde i nærheten av 500 gram er jeg nødt til å dyrke cashcrop strains jeg ikke er interessert i å røyke selv.

Edited by 1up

Kjellerrock

Altså, jeg utnyttet jo ingenting godt nok. Jeg ville bare klare å få et frø til å bli noe røykbart. Hadde aldri vært borti noe lignende før så jeg ante ikke hva jeg drev med. Jeg bruker ikke cooltube, jeg handla en litt annerledes "pakke". Tror det ble presisert et eller annet sted i tråden.

Å få 0.83 g/watt (500g) tror jeg til mitt forsvar ikke er realistisk for den generelle førstegangsgrower med 8 auter under en 600w lampe ^,^

Basics må inn før man begynner å tenke på høyest mulig yield på kortest mulig tid etc etc.