Freeze

Sende Cannabis fra UK Til Norge?

Hei eg er veldig ny på dinna siden. og vet ikke om det er lov og spørre om sånna ting. men eg har en kompis som er villig til å sende meg weed igjennom post fra UK til norge det er snakk om bare 1g. eg og ham vet om all risikoen så dere trenger ikke komentere det. men det eg lurte på er hvordan? hvordan kan han sende det sånn vi ikke blir tatt? som sakt er ny på dinna siden og vet ikke om det er lov og spørre. men hadde virkeligt hjulpe om dere kunne gji noen tips. Takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Er det ikke enklere aa gaa ned langs elva og handle 1g isteden for alt styret!?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Er det ikke enklere aa gaa ned langs elva og handle 1g isteden for alt styret!?

Nei eg har flyttet og har ingen kontakter lengre desverre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Da ville jeg faatt fyren i UK til aa sende mer, naar/hvis du absolutt skal ta den risikoen saa boer det vaere for mer enn 1g

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Da ville jeg faatt fyren i UK til aa sende mer, naar/hvis du absolutt skal ta den risikoen saa boer det vaere for mer enn 1g

jo mere det er jo større blir straffen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Alt under 15 g er samme straff. Pakk weeden inn i plastikk med litt kaffe rundt ssender han bare i en bobleplastkonfulutt aa haaper paa at det ikke er bikkje der den dagen;) om de aapner den, saa sender de gjerne ett brev om at pakken har blitt inspisert og at du maa hente pakken! Bare ikke svar paa det brevet saa hoerer du sannsynligvis aldri noe mer. De kan aldri ta deg paa at noen sender deg noe du "ikke veit du skulle faa", om du ikke inrommer noenting da, men det er jo bare dumt;p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Plastikk og kaffe er en dårlig plan. Hunder lukter cannabis gjennom kaffe, spesielt om det bare er pakket inn i plast. Kaffetrikset er en gammel urban legend.

Vakuumpakking (gjerne flere lag) er vel "industristandarden" hos de seriøse darknet-aktørene. Men selv dette gir ingen garanti mot hunder. Røntgenmaskiner blir også brukt enkelte steder, så du får ha lykke til med prosjektet ditt. Kjenner du virkelig ingen i hele det norske land som kan kjøpe litt cannabis og sende deg med innenlandspost?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Plastikk og kaffe er en dlig plan. Hunder lukter cannabis gjennom kaffe, spesielt om det bare er pakket inn i plast. Kaffetrikset er en gammel urban legend.

Vakuumpakking (gjerne flere lag) er vel "industristandarden" hos de serie darknet-aktene. Men selv dette gir ingen garanti mot hunder. Rtgenmaskiner blir ogsbrukt enkelte steder, sdu f ha lykke til med prosjektet ditt. Kjenner du virkelig ingen i hele det norske land som kan kje litt cannabis og sende deg med innenlandspost?

defor st jeg skrev "haape paa at det ikke er bikkje der den dagen" :p er vel egentlig det samme hva man pakker det inn i, da bikkja kan lukte en femmer i en pose i en 100l bensintank paa en "god" dag ;) kaffen var ment saa ikke tollerne skal lukte det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er første gangen jeg har hørt at man bruker kaffe for å lure nesen til tollerne, jeg har alltid fått høre at man bruker det mot hunder. Ja ja, om det er mulig å lukte noe utenpå pakken burde den aldri havnet hos posten in the first place :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Valg av innpakningsmateriale vil spille stor rolle.

Små, ikke-polare og polare molekyler som luktmolekyler vil svært hurtig diffundere og penetrere vanlige plastmaterialer som f.eks polyetylen. Fenomenet kalles gasstransmisjon, og vanlig folieplast/vakuumplast vil svært hurtig slippe gjennom luktmolekylene(minutter til timer avhengig av temperatur, trykk og plastikkens tykkelse)

Alle som drikker brus vet at brus fra glass eller aluminiumsboks smaker bedre enn brus tappet på plastflaske. Øl tappes også nesten utelukkende på glass og aluminium fordi plastflasker også er gjennomtrengelige for oksygen som oksiderer innholdet.

Plast er altså ikke ikke et tett materiale. Molekylært er det lekk som en sil. Det er heller ikke kjemisk inert.

Det er ikke tilfeldig at aromatiske produkter som f.eks pulverkaffe pakkes i tykk, aluminisert plast. Skal oksygen og fukt holdes ute og luktmolekyler inne i en forpakning så er det mest praktisk å bruke aluminisert plast. Aluminisert plast kalles også Mylar/BoPET.

Aluminisert plast har svært høy motstandsdyktighet mot gasstransmisjon sammenlignet med ren plast, men avhengig av tid, temperatur og trykk så vil også et slikt materiale kompromiteres.

Når det kommer til å stoppe luktmolekyler så er plast altså ubrukelig. Lukt stoppes mye bedre av glass og metall. Men brukes poser laget av aluminisert plast/metallisert plastfilm/BoPET/Mylar, så må man huske at varmeforseglingen og sømmene består av smeltet plast(som altså ikke er tett). Er bredden på forseglingssømmen bred, så vil det ta lengre tid før den gjennomborres av luktmolekylene.

5 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hva med aa pakke den godt inn i plastfolie med teip og kaffe, for saa aa dyppe den i flytende stearin til du har ett tjukt lag? Skulle trodd ett tjukt lag starin holder lukta borte

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Hva med aa pakke den godt inn i plastfolie med teip og kaffe, for saa aa dyppe den i flytende stearin til du har ett tjukt lag? Skulle trodd ett tjukt lag starin holder lukta borte

Plastfolie er ubrukelig mot lukt. Teip er også ubrukelig. Kaffe er ubrukelig og idiotisk. Dypping i paraffinvoks er også et dårlig forslag fordi:

Metall er en bedre barriere mot volatile molekyler enn paraffinvoks.

En ekte metallfilm har mye lavere OTR og WVPR enn en vokspapirfilm. Paraffinvoks har dårlig deformasjonsevne, og en metallfilm tåler bevegelse og deformasjon mye bedre enn en voksfilm.

Når det gjelder fleksibelt forpakningsmateriale så får man lavest WVPR og OTR ved å bruke prefabrikert metallfolie laminert med plast på begge sider.

Bruker man billigere metallisert plastfilm, der et svært tynt lag aluminium avsettes på oveflaten av polymeroverflaten, så øker OTR or WVPR. Jf. innsiden av de fleste potetgullposer.

For bedre å forstå ulikhetene mellom forskjellige materialer(høyere tall er dårligere)

Lagdelt foliepose- Polyesterfilm(PET) / aluminiumsfolie / lavtetthetspolyetylen(LDPE) er beste og dyreste industristandard for pakking av matvarer. Men merk at slike poser ikke er absolutt tette. OTR er under 0,0006 og WVTR er under 0,01.

En billigere metallisert foliepose, f.eks potetgullposen, har WVTR mellom 0,7 og 2.0 OTR er på 2.0 .

En voksfilm har WVTR på 180 (Har ikke funnet tall for OTR)

Vanlig lavtetthets polyetylen(LDPE) altså standard plastfilm/vanlig plastpose har WVTR på 18 og OTR på 8000.

Så bruk flere lag folieposer, eller "moisture barrier bags" på engelsk.

Endret av skogtrollet
5 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Jeg har sendt weed i posten flere ganger og har alltid brukt syltetøyglass:

- passe på at weedn ikke kommer i kontakt med yttersia av glassene :P
- Bruker alltid hansker.
- Vasker alltid glassene i sprit når lokket er skrudd på :D
- Bobleplast rundt og teiper til slutt. (redd for at det kan knuses)
- Bruker norgespakke, sørger god isolasjon og teiper som fan til slutt :D

Jeg er nok en smule nevrotisk men kun på denne måten jeg føler det trygt nok :P

Bestilte noen mylar bags fra ebay engang men de kom aldri frem.
Tenkte å bruke de når jeg langtidslagrer røyke min. Sikkert bedre enn glass?

Endret av Soilandcatsand

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Glass og tykk metallembalasje er perfekte barriærer. Syltetøyglass er det beste valget.

Mylarposer er folieposer der en plastarmert, tynn aluminiumsfolie skal stoppe gasstransmisjon. Teoretisk sett så utgjør en tynn metallfilm en perfekt barriære. Men dessverre så er det vanskelig å fremstille feilfrie tynne metallfilmer. Det oppstår bittesmå imperfeksjoner og perforasjoner av metallfolien under produksjon.

For aluminiumsfolie så forsvinner ikke disse mikroskopiske hullene før tykkelsen er større enn 0,025 mm. For å sette ting i perspektiv så er aluminiumsfolie for husholdninger ca 0,016 - 0,025 mm tykk.

En mylarpose av god kvalitet har gjerne en folietykkelse på 0.009 mm. I en slik aluminiumsfolie vil det gjennomsnittlig være 12 perforasjoner per kvadratfot. I tillegg så blir det flere perforasjoner når folien beveges og brukes.

Bittesmå perforasjoner i metallfolien har ikke stor innvirkning på OTR og WVTR så lenge plastarmeringen er intakt. Men det er dette som gjør at folieposer har dårligere barriæreegenskaper enn glass og tykt metall.

Folieposer og metalliserte folieposer er fleksible og kan kjøpe verdifull tid. Men de er ikke perfekte barriærer. Molekyler vil slippe gjennom. Det er bare et spørsmål om tid, temperatur og trykk.

Endret av skogtrollet
4 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

heisann, har selv vert mottaker av cannabis per post og kan med hånda på hjerte si at det er det dummeste du gjør. selv fikk jeg razzia og bøter for innføring av et par gram med cannabis. dette var vell og merke vakumpakket men pga deepweb så åpner dem pakker hele tiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

post sjekke nå oftere en får 5-6 år siden så å bestille noe til egen adresse er som å spørre politiet om en bot å en dag på glattselle mens de raserer leiligheten din

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
På 27.11.2016 at 11.40, gaulens skrev:

heisann, har selv vert mottaker av cannabis per post og kan med hånda på hjerte si at det er det dummeste du gjør. selv fikk jeg razzia og bøter for innføring av et par gram med cannabis. dette var vell og merke vakumpakket men pga deepweb så åpner dem pakker hele tiden.

Hvor lang tid tok det fra bestilling til politiet sto på døra di? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Det er best aa bestille innenlands. Det er ikke vits aa bestille fra utlandet, det medfører storre risiko. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå