Jump to content
Sign in to follow this  
Kennybis

Homebox 30x30x60: Ventilasjon, temperatur og luft

Recommended Posts

OGrow

Fint å se at resultatet sannsynligvis blir bedre enn fryktet i børjan :)

Blir nok bedre neste gang!

Håper det er greit om jeg slenger inn et spørsmål : Hvordan vil avkommet av en auto fem og en reg hann bli? Reg auto (hanner og hunner, men auto)?

Kennybis

Satser på en litt smoothere grow neste runde ja ;)

Godt spørsmål du kommer med der... jeg har fundert litt på det selv.

Jeg har skaffet meg en grei blanding av frø nå, både fem, auto-fem og vanlige. Greit å vite om det har noe å si hvem jeg krysser med hvem. Er det noen kombinasjoner som er bedre enn andre? Har det noe å si hvilken side som er auto f. eks?

Kjellerrock

Mener du om du krysser en "ikke-feminisert auto gutt" med en "Feminisert-auto jente"?

Om det har noe forskjellig impact i om du krysser en "ikke-feminisert jente" med en "ikke-feminisert auto gutt"?

Godt spørsmål ^^ har ikke akkurat undersøkt saken hvis jeg forstår hva du mener.

Saoshyant

http://www.cannaseeds.dkselger slike før som semi-auto. Og følgende tekst ligger i produktinformasjonen for de to typene de har.

So in short terms, this strain is not autoflowering, but they have the genetics for autoflowering.

Om det er resultatet hver gang eller om du kan få dem i flere forskjellige kryssninger der frøene noen gang blir auto har jeg lurt på selv.

Kennybis

Kjellerrock: Ja, jeg lurer paa alle mulige kombinasjoner med regular/auto/fem/auto-fem egentlig, og om det blir noen forskjell paa om autogenene kommer fra mor eller far ;)

Er det noen av kombinasjonene som evt boer unngaas f.eks?

Mulig jeg overkompliserer dette her litt naa altsaa :p

Kennybis

Faen... Kjerringa viser seg aa vaere hermie :(

Bestemte meg for aa provesmake litt, saa jeg klipte av et par smkudd, lot det toerke noen dager og speed-toerka litt i komfyren. Naar jeg fylte opp pipa fant jeg et froe, og naar jeg undersoeker planta finner jeg froe over alt. Nedtur ass... Var ikke mye futt i det jeg putta i pipa heller :/ Mulig det er fordi det fortsatt er litt igjen foer hun er helt hoesteklar, men jeg trodde jeg skulle klare aa bli litt fjern ihvertfall.

Hva er best aa gjoere tro? Lage hasj av hele dritten?

Kjellerrock

Men ey, du har hermie frø? Om jeg ikke tar helt feil skal de være feminiserte :) Er frøa fine?

Apropos det du stpurte om lenger oppe: Jeg husker å ha lest om det temaet et eller annet sted men husker ikke helt hva jeg las.. Eneste jeg vet er at hvis du krysser en AUTO med en REGULÆR, vil ca 5% av disse frøene bli auto. Krysser du disse videre med hverandre øker %'en. Tror jeg las at du skal helt opp 5 generasjoner for at det blir stabilt.

Men spør heller google, han vet mer enn meg.

Jeg ville laget hasj av det hvis det funka dårlig.

Kennybis

Hehe, joa jeg faar da froe ;) De saa ikke helt ferdige ut akkurat, men. Var gul/groenne, og naar jeg klemte litt paa de saa sprakk de veldig lett. Virket som skallet ikke var blitt tykt/hardt nok enda.

Skal proeve aa ta noen bilder i kveld saa kan dere se...

Kennybis
Ahh...vanskelig å laste opp bilder som er små nok.

Jaja, fikk da opp noen...

Frø

2

...som vokste her.

3

Sikkert vanskelig å se, men det er noen frø der. Vil de bare falle av når de er ferdige?

Sånn ser Fire99-babyene ut da. 1,5 uke gamle nå :)

5

• Like 1

Kennybis

Prosjekt Homebox gaar relativt daarlig om dagen, Kjellerrock :p

Veien til selvforsynt cannabisgartner viser seg v@re lang og naadelQs :( Det virker som jeg bare gjQr feil etter feil. Men jeg har frQ saa det holder en stund, saa jeg gir ikke opp haapet riktig enda ;)

Vi faar ta det fra begynnelsen:

Jeg maatte til slutt bare kappe ned hermien siden fire99'ene trengte plassen. Utviklingen gikk nok veeeldig sakte, siden den levde hele livet sitt med nitrogen-forgiftning, saa det viste seg at den ikke var hQstingsklar i det heletatt. Jeg tenkte jo at etter 130 dager saa maatte det jo v@re LITT potens i den, men det var det ikke :P

Etter et par uker med tQrking saa satt jeg igjen med 15g. Jeg prQvde aa rQyke noe av det, og lagde smQr og saa muffins av resten.

For og si det saann; jeg har blitt mer ruset av snus enn jeg ble av 4 av de muffinsene som jeg spiste rett etter hverandre, og jeg kunne rQyke en hel joint som om det var en sigarett ;) Jeg har ikke inntatt cannabis siden begynnelsen paa januar, saa kan ikke skylde paa tolleranse heller :p

Fire99 jentene saa ut til aa trives godt i starten, men jeg tok noen daarlige valg her ogsaa.

Jeg fikk det for meg at det var lurt aa potte de om til stQrre potter, selv om jeg vet at man helst ikke skal gjQre dette med autoer. I tillegg vannet jeg alt for mye naar de var paa plass i de nye pottene. Den nye jorda i de nye pottene ble skikkelig kompakt og jeg tror dette pluss overvanning skapte problemer som jeg sliter med enda (lockout eller ph-problemer kanskje). De sluttet helt aa vokse i hQyden, men begynte aa blomstre.

Den ene maatte bQte med livet en uke eller to etterpaa, saa naa sitter jeg her med en 46 dager gammel dverg og to nyplantede frQ. Dvergen faar fler og fler gule blader, bladtuppene peker nedover (claw) og jeg haaper bare jeg klarer aa holde liv i den noen faa uker til :p

Er jeg heldig saa faar jeg kanskje nok til en J eller to ;)

Krysser fingra for de to nyplantede frQene mine. Disse plantet jeg i air-pots og skal IKKE pottes om, saa faar vi se om det gaar bedre ;)

I mellomtiden faar jeg fQlge med paa dyrkeloggen din, Kjellerrock. Og drQmme om friske planter og feite buds!

Hoho:D

• Like 1

Kjellerrock

Skjønner! Det kan fort gå fryktelig galt med disse autoene om man ikke tar ordentlig hensyn til deres krav.. Mine tips til neste runde er å være veldig rolig med vanning (jeg vanner 1 gang i uka). Jeg venter til jorda er knusktørr og potta er kjempe lett. Næring har jeg gitt de 2 ganer på 58 dager. og det er muligens ikke vits med noe mer.

"Friske planter" ja. Det søker jeg og.. Hehe, det er alltid noen som blir litt fucka :p'

Nå vet jeg ikke hvordan "PLL 55W" lyset virker, men jeg ville absolutt anbefalt en HPS av noe slag.

Nå har du vertfall lært mye, neste runde går nok bedre !

Kennybis

Hehe, ja skal ta det veeeldig pent med vanninga fremover. Har virkelig faatt erfare hvor Qmfintlige disse autoene er ;)

Kan nok hende jeg gaar over til HPS etterhvert ja, men har lyst til aa faa til en vellykket grow fQrst, saa kan jeg begynne aa teste ut forskjellige ting og se hva som funker best etterhvert ;)

Naa har jeg puttet inn et par 30w cfl'er inni teltet i tillegg til PLL'ene, saa jeg har da litt mer W enn fOrrige gang.

Jeg saa en dyrkelogg med det samme teltet hvor fyren hadde brukt en 70W hps. Funka visst fint det, men jeg er usikker paa om jeg klarer aa holde tempen nede da. Vet ikke hva som blir varmest jeg, 70W hps eller 160(ish)W CFl/pll?

bigjuicybuds

Vet ikke om du har vurdert dette før, men en hjemmebygget LED kan gjøre susen i et lite telt som ditt. (vet ikke om dette er blitt nevnt her før, men jeg nevner det i alle fall) Saoshyant har en kjempefin howto liggende på Dyrkestedet - design og konstruksjon.

Er man en smule nevenyttig er det ikke noe problem å slenge sammen en liten LED som gjør jobben bedre enn noen annet lys på så lite areale, med tanke på lysstyrke per watt og lite varmeutvikling. Kan ikke sammenlignes med ferdig-LED etter hva jeg har hørt. Har kun erfaring med min egenbygde LED som gjør jobben sin veldig godt.

Kennybis

Takk for tipset, bigjuicybuds! LED er sikkert et smart valg ja. Kanskje jeg kjører i gang et byggeprosjekt til høsten eller noe, når jeg har litt bedre tid ;)