Jump to content
CannaPe

best måte og tørke på?

Recommended Posts

CannaPe

hei. lurer på hvilken tørkemåte som dere mener er best, med f.eks. vanlig tørking og vanntørking?

ville tørking i vann føre til at det blir dårligere resultat eller?

tenker at det kunne kanskje vært en grei måte og tørke på med tanke på lukta.

Soilandcatsand

Det finnes mange måter å tørke på. Jeg har akkurat tørket mine slik:

Mørkt rom i fem dager med 17-27 grader. Sjekket ikke luftfuktighet. Så satt jeg de på glass. Resultat:
- Tørket for fort. Ble nok litt for tørr men bedre å røke for tørt enn vått. Ble jeg skev? Ja :)

MszBussom

Har tenkt å finne ut av det med vann/luft når neste grow er ferdig. Lærer fortsatt, men tenker i vann lukter mindre og lest opp at folk flest bruker bare kranvann. Skal prøve det ut :D

larsen420

høres mer ut som at du snakker om curing .. tørke i vann ? haha ... Tørk i 7-10 dager til stilkene brekker å ikke bøyer seg , Cure på norgesglass f.eks i 2-4 uker , du må åpne dem 2-3 ganger om dagen første uka , så 1 gang om dagen i ett par uker til :P

larsen420

Water curing is a process in which you submerge cannabis after harvesting it in water for 7 days. You have to change the water daily. On day 7, you can start drying the marijuana. The purpose of water cure is to flush out all the stuff which you don't want to smoke like chlorophyll, chemicals, etc. In the process though, you also flush out the terpenes, which gives the weed its flavor and skunky smell. Neither of which really matter to me, I just like the THC crossing into my blood brain barrier.

The advantages of water curing is that is fast, leaves no smell, and the THC and other cannabinoids concentrate better, leaving you with cannabis that packs more punch per bowl.

btw er ikke mulig å tørke weed i vann , noen som ikke har fulgt med på skolen?

larsen420

After harvesting, you put the weed in water for 7 days to cure (to flush out stuff you wouldn't want in your lungs). Then after the 7 days, you dry the weed and its ready to smoke. Remember that THC is not water soluble so that's no problem. In the end, you are left with stealth (doesn't smell or taste) weed that's stronger than air cured buds.

water cure: cure weed first, dry later.

air cure: dry weed first, cure later.

nokk info?

cannawiz

Hei. Har prQvd begge deler.. VanntQrking er aa anbefale OM du bare skal ha potent weed til eget bruk som smaker helt ok. Du mister ca 90% av vekta ved vanntQrking i forhold til vanlig tQrking ca 70-75% , mye smak og ALL kjennbar lukt forsvinner ogsaa. Men selvom mere vekt forsvinner enn ved vanelig tQrking saa holder THC o.l seg paa samme nivaa(dermed blir weeden en god del hQyere potent i forhold til vekten, enn ved vanlig tQrking) jeg holder meg til vanelig tQrking og curing;), ps: weeden blir ogsaa misfarga, rQdaktig, men det gjQr ikke no;) edit: vanncuring! Men naar du henger den til tQrk etter 7 dager i vann, saa tar det maks 3 dager fQr den er tQrr.. Ps ps: du kan som bonus ogsaa kjQre med nQring helt frem til hQsting, da alle reststoffer vil bli vasket ut i lQpet av uka i vann;)

Edited by cannawiz
  • Like 1

MszBussom

Følger med :) bare av og til tenker jeg fortere enn jeg klare få ting ned i skrift ;) joda, curing i vann. Skal testes, og som dere sier, alt etter egen smak.

SixIxIx

Vanncuring kan være nyttig for enkelte. Noen misliker smaken og lukten av cannabis, eller ønsker at det ikke skal lukte så kraftig når man røyker det. Man har også de som ikke kan tørke stinkende buds, f.eks utendørsdyrkede buds som må tørkes ferdig innendørs.

Har man derimot dyrket innendørs har man vanligvis kullfilter, da er det ingen problemer å tørke uten at det lukter.

Terpener er en viktig del av røykeopplevelsen, med tanke på at de er ansvarlig for mesteparten av smak og aroma. Samtidig er det langt på vei bekreftet at de også påvirker rusen, potensen og den medisinske effekten.

Jeg synes det virker litt bortkastet å jobbe for å få frem det beste i en plante, for så å løse opp en viktig bestanddel av sluttproduktet i vann :)

• Like 5

CannaPe

Det var curing jeg mente,

Tror jeg gaar for vanlig curing, da jeg liker weed med mye smak.. maa nok investere i ett kullfilter og ett torketelt

Takker for svar folkens!:)

Edited by babapre
  • Like 1

tomdebong

for å være helt ærlig, den mest paranoide tiden er tørketiden (i mine øyne). Ett kullfilter og ett tørketelt er nok meget lurt om lukt kan bli ett problem. en av mine første perioder med tørking hadde jeg altfor mye. 2-300 planter faktisk. Hele stua var full som en skog under vårspringen. Det luktet utenfor i ca 2 gater omkrets. Forlot ikke huset før alt var krukket og klart for curing, ca. 5 dager. Etter denne hendelsen har jeg lovt meg selv og aldri sette meg i denne knipen igjen. Så nå går det i tørkeskap og full utlufting med undertrykk. Livet har aldri vært enklere :)

angående vann-curing;
dette anbefaler jeg aldri med unntak av til folk som sliter med dyspnè, med kols, kronisk halsbetennelse, og andre plagsomheter med luftveiene.

• Like 4

Dr. Nikola Tesla

Hei til alle cannabismagikere! B) B)

En smertesliten medisinmann her....

Jo, dere skjønner det at -- Jeg er stadig på flyttefot og sitter nå med en kolossal problemstilling.

Dere gjetter sikkert akkurat hva dette gjelder.

Jeg finner intet 'supliment' ;)

Vær så snill; PM :wub:

-Ved sørlandet i mellom Kristiansand og Vennesla

Edited by Dr. Nikola Tesla

Soilandcatsand

B. Komplett regelverk og etikkregler.

1. Ingen handel med illegale rusmidler. Dette gjelder også cannabisfrø og stiklinger av cannabisplanten. Vær klar over at salg, bytte eller gaver juridisk sett behandles på samme måte, så lenge varen det gjelder er illegal. Bytting eller gaver er derfor like ulovlig som salg. Brudd mot denne regelen kan være svært alvorlig for NorCan og vil bli tilsvarende hardt slått ned på.
Tillegg 24/4/12: Forespørsler via forumet eller PM, om enn så subtile og indirekte, er også forbudt. Du kan lese mer om dette i denne tråden.

SixIxIx

Advarsel og minuspoeng tildelt! Håper du holder deg innenfor regelverket fra nå av.

Hei til alle cannabismagikere! B) B)

En smertesliten medisinmann her....

Jo, dere skjønner det at -- Jeg er stadig på flyttefot og sitter nå med en kolossal problemstilling.

Dere gjetter sikkert akkurat hva dette gjelder.

Jeg finner intet 'supliment' ;)

Vær så snill; PM :wub:

-Ved sørlandet i mellom Kristiansand og Vennesla