Gå til innhold
tricko

Lei av skitten bøng?

Recommended Posts

tricko

Lei av skitten bong?

Ja, nå sitter jeg her da, med en bong som lukter vondt og ser pyton ut. Jeg må vel innrømme at jeg bonger kanskje mer enn de fleste, og jeg liker godt at bongen er ren. Især om jeg skal røyke hjemmedyrk, noe det stort sett går i. Men fyrer man noen feite hasjtrekk(som jeg har gjort i skrivende stund) på en glassbong så blir den fort stygg og svart. Dette svarte belegget er ikke alltid like lett å få vasket vekk fra all kriker og kroker. Men fortvil ikke : - )

O0AerJq.jpg
kjFBSpq.jpg

Slik gjør jeg hver gang jeg skal rense bongen, og da blir den butikkren hver gang;
Det første du gjør er å starte vannkokeren. Så må du tømme bongen for alt bongvann, ta ut downstemmen og bowlen, de legger du i et eget glass. Nå tar du litt oppvaskpulver eller en oppvasktablett og heller litt i glasset og litt ned i bongen. Nå er det på tide å helle kokende vann i glasset med downstemmen og bowlen;

IfEC7p5.jpg
SnMuDtU.jpg

Deretter fyller du bongen til det begynner å renne ut litt vann, før du propper igjen choken og hullet til downstemmen med en vinkork eller to.(passer den ikke så kan du skjære den til med en skarp kniv) Nå kan du fylle bongen helt opp til randen og la stå i 10 minutter ca.

asP90m3.jpg

Skyll ut og rist varmt vann igjennom til såpen er ute og bongen ser ren og pen ut. Nå kan du skylle downstemmen og bowlen, og vips så kan du fylle kaldt vann på bongen og fyre løs igjen på en butikkren bong! :)

ynwGjS4.jpg

Håper dette kan gjøre ting renere for peeps ;)
Kom gjerne med tips og triks!

-Tricko

• Like 8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
JohnDeFoe

Sinnsyk bra forklaring, med bilder i fine farger og alt tingen.

Dette skal jeg teste ut.. Har pleid aa bruke antibac og salt, blir rent, men ikke som du forklarer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pollen

Tricko , du skulle jobba i reklame bransjen ,,,,, lol . Dette var veldig enkelt og greit presentert .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
SixIxIx

Skitne bonger burde vært forbudt, her har alle late stonere noe å lære! Jeg pinner denne, bra initiativ :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Saoshyant

Skittene bonger ødelegger all røykelyst for meg. Og på den andre siden er det veldig lite som frister like mye som skinnende glass ala dittt siste bilde :)

Jeg kjører også alltid brønn og downpipe i eget glass, god bilder og fin forklaring!

Har aldri hatt behovet for å bruke annet en Sun eller liggende selv, men visst nok skal Schmand være enda mer effektivt mot denne typen oppvask.

Sikkert kjekt for de som lar møkka gro skikkelig fast før de vasker den vekk :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
JohnDeFoe

Helt klart paa oenskelista mi til jul!! En ny og god, kvalitetsbong. Den siste jeg hadde kjoepte jeg billig paa ebay og gikk i stykker veldig tidlig.

Skal helt klart ta meg i nakken og skaffe en med precoolator som koster litt og som blir tatt vare paa.

Endret av JohnDeFoe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mrs.Darksmoker

Jeg har brukt rosa plumbo spray i bongen (europris har den ivertfall), den tar det meste og ikke bare skitne bonger ;)

Bare å spraye alt godt, kan ha vann og plumbo i bongen og la det stå litt, skylle den og god som ny :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
tricko

Eneste ulempen med disse glass bongene er jo at de knuser en eller annen gang. Skulle vært produsert i skuddsikkert glass ellrnoe. hehe Den avbildede skjønnheten har kjørt sitt siste trekk... :( Men når en vei lukkes åpnes jo en ny, så blir vel handletur i løpet av nærmeste framtid.

Har en liten ide om at steriliseringsmiddel for øl og vinbrygging kan fungere fint som bongrens også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Saoshyant

Du kan ikke bruke steriliseringmidler som feks Starsan, men du kan bruke vaskemidler som feks PWB.

Fungerer like bra som Sun vaskepulver og Schmand. Har testet alle, men blir som regel Sun da den står nærmest vasken og vannkokeren :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
KOCMOHABT

I den tiden jeg røkte glassbong så var jeg student og da hadde jeg ikke oppvaskmaskin, men fikk bongen veldig fort skinnende ren med å bare ha i kokende vann og en dæsj jif skurekrem med sitronsmak :)

Tenkte jeg skulle si det i tilfelle noen som leser her bor på studenthybel uten oppvaskmaskin og går og kjøper oppvaskmaskinbrikker etter å ha lest ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
WeirdSmoke

Jeg har en akrylbonge som ser helt for j***** ut.. har prøvd å rengjøre den med ALT, men den se like fæl ut (det virker som om tjæren har trekt inn i akrylen) er det noe jegkan forsøke for å få den ren? Har ikke brukt den på nesten et år..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
MaryJane420

har du prøvd å bruke noen upolare løsemidler som f.eks isopropyl alkohol eller hjembrent?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
upstarttjall

Den shmand som er nevt her anbefaler jeg på det sterkeste :D gir en ekstra fin glans på helr glasset! til 30kr bøtta er det ikke Ille pris, å når mang først bestiller fra siden :)

men et fint tips, la vannet strømme til veldig varm, å klin i litt YES. Helt uber bra faktisk. Prøvd mye vasnekmidler, men Yes gjør virkelig susen

Onvsrens funker bedre, men hvor sunt det er i lengden er jo noe annet.

håper det er til hjelp på ekle skitne glass som gjør meg kvalm bare av tanken :p 

Endret av upstarttjall
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse303

Vil minne om att vaskepulver osv, gjerne inneholder silica o.l. noe som vil føre til riper over tid, kan anbefalle litt lunken isopropanol! Pleide og bruke schmand weeg før, men virker som det har blitt dårligere med årene, eller kansje bare noe jeg inbiller meg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse303
På 6.11.2016 at 19.50, WeirdSmoke skrev:

Jeg har en akrylbonge som ser helt for j***** ut.. har prøvd å rengjøre den med ALT, men den se like fæl ut (det virker som om tjæren har trekt inn i akrylen) er det noe jegkan forsøke for å få den ren? Har ikke brukt den på nesten et år..

Akryl er "engangsprodukt", kast den og kjøp glass min venn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
JackMalone

Tusen takk! Dette var til stor hjelp :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå