Jump to content
onto

Politiet er fornøyd med å ta flere uskyldige "ruskjørere"

Recommended Posts

onto

Som ventet er dessverre spytttesteren til sadist svina en suksess, siden den påviser bruk i opptil 4 dager etter inntak. så denne måten å få folk til å gjøre som de får beskjed om er mest sannsynlig kommet for å bli.

Her

nybgynner

Hadde den virka sAnn at den faktisk kun tok folk i rusa tilstand hadde jeg hylla den opp i skyene. Men hvis jeg faktisk kan bli tatt 1d0gn etter siste joint sA fuck that machine!

"Kjeften min f0les som bomull, sA du fAr ikke tak i noe spytt der, de r0de 0ynene fikk jeg etter ista nAr jeg dusja og fikk sApe i 0ya"

• Like 1

Ingo

Noen som vet hvor lenge etter man har royket det slutter aa gi uslag fra spytt?

La oss si jeg royker paa fredag og kjorer bil mandag. Er det fare for at denne Drer Drugtest 5000 oppdager dette?

Leser saa mye forskjellig...

onto

såvidt jeg har skjønt er dette et apparat som gir utslag i opptil 4 dager etter inntak, forsøkte å finne ut mer når artikkel ble publisert, det eneste jeg fant var produsent som markedsfører den som ekstremt sensitiv på thc/cannabis noe som skulle bety dette er ett av de mest sensitive på dette området.

Onyx

Nok en god grunn til å ikke ha bil, eller la den stå unntatt når det ikke er noen andre mulighet for å komme seg til a-b-c(...)

Ingo

Nok en god grunn til ikke ha bil, eller la den stunntatt n det ikke er noen andre mulighet for komme seg til a-b-c(...)

Sant nok. Men noen (som meg) er avhengig av bil i jobbsammenheng.

• Like 1

WeedWeasel

Jeg er veldig bekymret over denne utviklingen. Selv røyker jeg en ganske så beskjeden mengde cannabis 5-6 kvelder i uka, men det går alltid minimum 12 timer til jeg setter meg i førersetet på bilen. Kjører med andre ord aldri når jeg er påvirket av annet enn nikoton og koffein, kjører aldri beruset eller stein. Bryter sjelden fartsgrensen, for helvete. Dersom det stemmer at dette apparatet gir utslag fire hele dager etter inntak er det over og ut, men jeg har ikke klart å finne mange pålitelige lenker eller undersøkelser (med unntak av den som er lenket tidligere i tråden). Er også avhengig av bil av personlige årsaker, men føler nå at min frihet begrenses og utfordres på urettmessig grunnlag. Prøver ellers å være så flink og lovlydig jeg kan, plager ingen og setter ingen i fare hverken på veien eller på andre måter. Er både sint og grenseløs trist på en gang. Livet er for meg ikke verdt å leve uten litt bevegelsesfrihet i hverdagen og en bekymringsdempende og mellow kveld og natt. Er frykten jeg føler ubegrunnet?

Edited by WeedWeasel
  • Like 1

Humle

Den er dessverre litt i overkant dyr for å kjøpe inn til hjemmebruk, for å teste før en skal ut på en kjøretur (den nette lille sum av litt over 4024 £ for selve apparatet + 548 £ for test kit + vat/moms).

http://www.ribble-europe.co.uk/shop/product/drager-drug-test-5000/

Alternativt, kjøp en spytt-test på nett, se på cut-off verdien, for drager har en cut-off verdi på 5 ng/ml, så du må enten finne en måte å gjøre prøven din mer konsentrert på (f.eks. fordampe halvparten av vannet, uten å fordampe thc) for å kunne ha en reell sammenlikning, eller du må lage en matematisk kurve som sier hvor lang tid det tar for å gå ned fra nettprøvens cut-off verdi til 5 ng/ml, og selv da vil det kun gi en pekepinn om det går bra eller ikke.

Good luck :)

Edited by Humle

onto

Jeg er veldig bekymret over denne utviklingen. Selv røyker jeg en ganske så beskjeden mengde cannabis 5-6 kvelder i uka, men det går alltid minimum 12 timer til jeg setter meg i førersetet på bilen. Kjører med andre ord aldri når jeg er påvirket av annet enn nikoton og koffein, kjører aldri beruset eller stein. Bryter sjelden fartsgrensen, for helvete. Dersom det stemmer at dette apparatet gir utslag fire hele dager etter inntak er det over og ut, men jeg har ikke klart å finne mange pålitelige lenker eller undersøkelser (med unntak av den som er lenket tidligere i tråden). Er også avhengig av bil av personlige årsaker, men føler nå at min frihet begrenses og utfordres på urettmessig grunnlag. Prøver ellers å være så flink og lovlydig jeg kan, plager ingen og setter ingen i fare hverken på veien eller på andre måter. Er både sint og grenseløs trist på en gang. Livet er for meg ikke verdt å leve uten litt bevegelsesfrihet i hverdagen og en bekymringsdempende og mellow kveld og natt. Er frykten jeg føler ubegrunnet?

leste litt på link over, der de sier hos regelmessige bruker ga utslag i opptil 30 timer etter inntak hos regelmessige brukere av cannabis, de sier også der dette apparatet er mest treffsikker 6-8 timer etter inntak selv om du bare er påvirket 1-4 timer etter inntak , men det største problemet er denne listen over faste verdier for andre rusmidler enn alkohol der det var satt som forutsetning man ikke skulle straffes for tidligere bruk, dette ignorerte denne gruppen med tanke på cannabis, når de satte verdier på cannabis i denne tabellen og med måten politiet misbruker dette og en svensk kvakk salver's uttalelser om kronisk rus og politiets fjerne tolkning av lovverket. selv om det politisk er bestemt man ikke skal forskjells behandle rusmidlene blir det gjort. det er bevist man er påvirket kjøremessig i 1-4 timer etter inntak av cannabis på samme måte det er bevist man er påvirket kjøremessig i opptil 24 timer etter inntak av alkohol noe som vil si uten forskjellsbehandling av rusmidlene skal alle som inntar alkohol noen sinne miste lappen men det skjer jo ikke da alkohol er sosialt akseptert. dette apparatet som er best 6-8 timer etter inntak tar då flest folk for tidligere bruk men er lettere enn å dra deg ned på legevakten for blod/urin prøve og kan hjelpe politiet ødelegge flere uskyldige liv med piss som ikke har rot i virkelighetenså de kan tilfredsstille sin sadisme.

så absolutt grunn til å bekymre seg.

• Like 1

Doktor

Om politiet hadde tatt meg pen spyttpre 4 dager etter siste cannabis inntak hadde jeg kjt en traktor igjennom hovedinngangen ppolitistasjonen og utdannet meg som botaniker i fengsel

• Like 7

nybgynner

Er det ikke bare og si at det er over 24timer siden man r0yka? Vet det har redda noen sertifikat f0r

Doktor

Vet de har blitt droyt mye strengere de siste par aara. Vet om et par som har blitt tatt for storre mengder bruk, produksjon og besittelse uten aa miste lapp, for to-tre aar siden. Men leser jo om mange som mister lappen etter aa ha innrommet sporadisk bruk. Var en som skrev at to ganger bruk av cannabis i aaret er nok til at du ikke er edruelig i disse dager.

Skulle fyrt opp noe gode greier i ventilasjonsanlegget paa politistasjonen to ganger ilopet av eit aar slik at alle der inne hadde blitt "kronisk ruset" og uegnet for forerkort og menneskelig behandling

• Like 3

Maskinisten

Er det mulig å nekte å avlegge spyttprøve "on sight" og heller bli med for blodprøve? Hadde det vært bedre mtp sporingsmuligheter?

Saoshyant

Hvis du tester positivt på spyttprøven må du uansett være med inn for blodprøve, dette gjelder uansett hvilket "dop" du har tatt. Samme gjelder hvis du blåser rødt i alkometer, du må blir med videre inn til ny prøve. Dette fordi testen ikke klarer å avsløre om du er ruset der og da.

Det er hva som irriterer meg mest med hele opplegget, at jeg kan være hvor flink jeg vil å unngå å innta hasj 8-12t før jeg skal ut å kjøre. Men når du bruker så cannabis så godt som daglig er det garantert at du må være med inn for blodprøve og måle eksakte nivåer i blodet.

Heldigvis er ikke jeg avhengig av førerkort i det daglige på nåværende tidspunkt iallefall. Føler med alle som trenger bil i jobb og hverdagen. Mitt håp er at de skal bli så kåte på dette nye apparatet sitt slik at de skal "overbruke" det. Det skal gjøres en evaluering til sommeren.

La oss si de har hekta 1000 folk for cannabis men bare 100 av disse hadde aktivt thc i blodet ved andre måling, da kan det være en hvis mulighet at de ser feilmarginen som for stor eller at det rett og slett kan bli for dyrt i forhold til hvor god "oppklaring" de får.

• Like 3

nybgynner

Det er nydeligt A vaere 0yboer :) snuten har ikke spyttpr0ve i bAten som ligger pA land :)

• Like 1

onto

når du tar blodprøven så vil de måle thc pga du bruker regelmessig, har selv vært utsatt for dette med blodprøve som har forhøyede verdier pga regelmessig bruk jeg hadde mellom 6-9 timer mellom røyking og kjøring og var absolutt ikke påvirket men jeg mener de tok en sjanse siden jeg var tatt for dyrking 4mnd før og ville ransake bilen min og trengte grunn

Mr.W

off er nok mange som kommer til og mista førerkort når den blir tatt i bruk nå, noen som vett hva dato og om det er alle stor byene ? eller er det hele norge ? røyker ofte i helgene, så føler det blir for domt og bli tatt i kontrol på tirsdag når jeg røyka på fredag... men staten ser vell bare vinn vinn på det

Saoshyant

Ny sak på NRK.

http://www.nrk.no/norge/her-tester-sjaforen-positivt-pa-metamfetamin_-kraftig-okning-i-antall-ruskjorere-1.12741509

Her forklarer de også litt om hvordan det fungerer og bekrefter det jeg skrev tidligere.

Nå tar de en spyttprøve og analyserer for narkotika på stedet. Her får de treff på metamfetamin.

Turen går videre til legevakta for blodprøve. Sjåføren risikerer straffeforfølgelse og førerkortbeslag.

Så har du ingen aktiv THC i blodet vil du ikke mistet førerkortet etter blodprøven er avklart. Men røyker du flere ganger i uka må du begynne å planlegge bilkjøringen din 30-40t i forveien for å være sikker på avgi ren spytteprøve.

90% av alle andre jævla dråger er ute etter max 24t :( ÅHHHHHHH

• Like 1

JohnDeFoe

Har sett de har begynt aa selge produkter som skal "gurgles" i munnen for aa oedelegge de nye salivproevene. Har ikke peiling paa om de virker.

Personlig saa holder jeg meg til sykkel og tog, men det er helt paa tryne at de faar holde paa som de gjoer (politiet)

WeirdSmoke

Jeg ville tatt hele måleren med en klype salt.. Den forrige måleren ble "hypa" opp i media på samme måte, men denne ble jo skrotet etter kort tid fordi den var for unøyaktig.. Jeg hadde en kompis som ble stoppet i ruskontroll med det apparatet rett etter han hadde røyka, og det ga ingen utslag.. Har også hørt at man kan skylle munnen i sitronsaft kort tid før måling, og da gir det ingen utslag.. Det kommer metoder for å unngå å bli tatt med dette, akkurat som det alltid har kommet metoder før..

JohnDeFoe

Den weeden jeg roeyker for tiden blir man saa toerr i munnen av, saa jeg tror de ville slite litt med aa faa noe som helst paa Q-tippen!! Hehehe

• Like 2

SixIxIx

Den forrige spyttprøven var dårlig, men den de bruker nå er langt mere avansert, og mye bedre. I Danmark er det mange som har mistet lappen pga samme type utstyr.

Bare for å være sikker på at jeg forstår deg rett, kompisen din ble testet med den forrige type prøve, ikke den nye?

Jeg ville tatt hele måleren med en klype salt.. Den forrige måleren ble "hypa" opp i media på samme måte, men denne ble jo skrotet etter kort tid fordi den var for unøyaktig.. Jeg hadde en kompis som ble stoppet i ruskontroll med det apparatet rett etter han hadde røyka, og det ga ingen utslag.. Har også hørt at man kan skylle munnen i sitronsaft kort tid før måling, og da gir det ingen utslag.. Det kommer metoder for å unngå å bli tatt med dette, akkurat som det alltid har kommet metoder før..

Saoshyant

Ny artikel på nrk.no i dag.

http://www.nrk.no/troms/ups-rusmiddelvapen-er-en-suksess-1.12768092

– Det er ikke slik at vi tester alle vi stopper med dette instrumentet. Vi bruker det når sjåførens oppførsel eller tilstand vekker mistanke, eller om de har kjørt i ruset tilstand tidligere.

Som jeg jeg mistenkte. Gode nyheter for meg, kjedelig for alle som står i svarteboka.

Med den nye skiltscanneren de har begynt å bruke vil nok det å stoppe folk med tidligere narkotikadommer bli den nye folkesporten til snuten :(

• Like 4