Jump to content
onto

Politiet er fornøyd med å ta flere uskyldige "ruskjørere"

Recommended Posts

WeirdSmoke

Den forrige spyttprøven var dårlig, men den de bruker nå er langt mere avansert, og mye bedre. I Danmark er det mange som har mistet lappen pga samme type utstyr.

Bare for å være sikker på at jeg forstår deg rett, kompisen din ble testet med den forrige type prøve, ikke den nye?

Ja, han ble målt med den gamle prøven..

Nicko

Har også sett dette "superapparatet"...og det overrasker meg ikke at de kan detektere THC inntil

30 timer etter hos langvarige brukere, siden THC opptas i fettvev og akkumuleres, akkurat som

fettløselige kontra vannløselige vitaminer. Fordelen for brukeren er at en subtil effekt sitter lengere

i systemet, men ulempen er at straks noe kan påvises tror "ekspertene" at det har praktisk betydning

for f.eks. bilkjøring.

En kamerat av meg mistet lappen kun fordi han *spurte* legen sin om Sativex...legen krevde da pisseprøve

og den var positiv, og lappen var borte inntil han hadde pisset blankt i 3-4 måneder eller noe slikt.

Hysteriet øker og overvåkingen likeså....politisk korrekt paranoia...i Venezuela blir du nå satt i buret

om du kjøper mer mat enn du trenger for en uke, og nå starter de med fingeravtrykk for kjøp av mat

i diverse statlige utsalg...galskap har ingen logisk grense, og veien til helvete er brolagt med de

aller beste intensjoner.

Mulig man kan avhjelpe dette ved å øke forbrenningen, noen snakker f.eks. om eplesidereddik,

andre tar sauna....men det er jo absurd. Ditt blod er ikke lenger ditt blod, for alt blod er nå en

kollektiv greie, eid av staten....og samfunnsblodets renhet er det store målet....det er de urene

vs. de rene....det er religiøst hele greia, ihvertfall basert på samme fanatisme som hos de mest

hyperreligiøse man kan klare å finne her i verden....og som vanlig må en hel generasjon dø ut

før nye tanker kan slå rot hos en kritisk masse av befolkningen...

Er det rart man av og til vurderer å flytte så innmari langt inn i skauen at man aldri mer kommer

til å treffe på en kjeft...selv dyra har mer vett enn folk flest, kan det virke som.

• Like 2

KenBB

For aa kjope matvarer for mer enn en uke i venezuela naa om dagen maa du ha med deg kontanter i lastebiler, saa det er sikkert greit at folk ikke gjor det, butikkhyllene er omtrent helt tomme, rasjonering maa til.

Edited by KenBB

KenBB

-

Edited by KenBB

bestegress

Noen som vet om det er mulig ha noe vke type eddik, sitronsaft ellsno i bilen som kan gurgles n politi vinker?

• Like 1

tricko

er sykt at politiet har lov til å tvinge gjenstander inn i kroppen på folk... Hva slags samfunn lever vi i? :(

• Like 2

LHC

Personlig synes jeg det er helt greit at det testes for både alkohol og andre rusmidler ved bilkjøring. Det som kan diskuteres er grenseverdiene for THC i blodet ift om man har nedsatt evne til å kjøre bil. I Danmark er nå grensene endret sånn at ved veldig små verdier får man bot og et klipp i førerkortet.

Det som slett ikke er i orden er at man mister førerkortet hvis man innrømmer bruk selv om man aldri har kjørt bil i påvirket tilstand. Det synes jeg er misbruk av lovverket, personlig krenkende, og rett og slett skammelig i et moderne demokrati. Når politiet bruker slike virkemidler for å bekjempe ulovelige rusmidler, mister jeg både tilliten til politi og til de som er satt til å passe på at politet oppfører seg anstendig og respektfullt. Da er de i mine øyne ikke bedre enn de kriminelle de er satt til å jakte på.

Det samme gjelder når de troppet opp på videregående skoler med narkotikahund, eller den stygge saken med Teri Krebs og Pål Johansen under marihuanamarsjen. Det viser uansett at det er uhyre viktig at politet blir holdet i ørene, ellers er det krefter i etaten som trekker oss ut i det uføre at en økende del av befolkningen mister tilliten til at politet er der for å hjelpe borgerne. Der er vi i stor grad forsåvidt allerede, men jeg har troen på at de gode kreftene vinner frem mer enn de onde i det lange løp. Hjelper når de kommer flere kvinner inn i politet, det ser ut som de generelt har noe mer respekt for sine medmennesker.

Nå, det ble litt OT. Ble revet med:-)

Uansett, ikke kjør bil når dere er ruset, eller lang tid etterpå. Det kan få omfattende konsekvenser.

onto

Personlig synes jeg det er helt greit at det testes for både alkohol og andre rusmidler ved bilkjøring. Det som kan diskuteres er grenseverdiene for THC i blodet ift om man har nedsatt evne til å kjøre bil. I Danmark er nå grensene endret sånn at ved veldig små verdier får man bot og et klipp i førerkortet.

Det som slett ikke er i orden er at man mister førerkortet hvis man innrømmer bruk selv om man aldri har kjørt bil i påvirket tilstand. Det synes jeg er misbruk av lovverket, personlig krenkende, og rett og slett skammelig i et moderne demokrati. Når politiet bruker slike virkemidler for å bekjempe ulovelige rusmidler, mister jeg både tilliten til politi og til de som er satt til å passe på at politet oppfører seg anstendig og respektfullt. Da er de i mine øyne ikke bedre enn de kriminelle de er satt til å jakte på.

Det samme gjelder når de troppet opp på videregående skoler med narkotikahund, eller den stygge saken med Teri Krebs og Pål Johansen under marihuanamarsjen. Det viser uansett at det er uhyre viktig at politet blir holdet i ørene, ellers er det krefter i etaten som trekker oss ut i det uføre at en økende del av befolkningen mister tilliten til at politet er der for å hjelpe borgerne. Der er vi i stor grad forsåvidt allerede, men jeg har troen på at de gode kreftene vinner frem mer enn de onde i det lange løp. Hjelper når de kommer flere kvinner inn i politet, det ser ut som de generelt har noe mer respekt for sine medmennesker.

Nå, det ble litt OT. Ble revet med:-)

Uansett, ikke kjør bil når dere er ruset, eller lang tid etterpå. Det kan få omfattende konsekvenser.

man skal ikke kjøre ruset det er jeg enig i og det gjør jeg heller ikke. har vitner på jeg takker nei og begrunner det med viktighet av sertifikat for meg. men man kan jo ikke kalle inn de som kan bekrefte dette, da det vil gjøre politiet klar over flere navn og gjøre dem eksponert for samme behandling. selv var jeg yrkessjåfør som røykte cannabis etter jobb og helger som erstatning for metamina da bivirkningene til cannabis er mye mer behagelig

Med.Can.Bruker
På 26.12.2015 at 14.25, onto skrev:

såvidt jeg har skjønt er dette et apparat som gir utslag i opptil 4 dager etter inntak, forsøkte å finne ut mer når artikkel ble publisert, det eneste jeg fant var produsent som markedsfører den som ekstremt sensitiv på thc/cannabis noe som skulle bety dette er ett av de mest sensitive på dette området.

Jeg har også snusa litt rundt dette hvis det er det som kalles spytteprøver. Spesielt etter at jeg leste at Politiet i Nederland hadde lagt hele prosjektet på is. De begrunnet det til sjefene sine med at spytteprøvene hadde en feilmargin på 50%. De sier videre at det er uakseptable arbeidsmetoder for Nederlandsk Politi, og at det kun er til hinder i det daglige arbeide. De sier til slutt at de kommer til og ta opp prosjektet igjen " dersom det kommer gode nok produsenter." med sikre tester.  (Mrk. Politiet i Nederland bruker ikke spytteprøver til å beslaglegge barn.)

Men det er gode nok produsenter for Norsk Politi da?  

Var det ikke en kjent Norsk håndballtrener som sa følgende: " Hvis du ser noe som ligner på korrupsjon, så kan du være sikker på at det er det du ser."

• Thumbs up 1

Med.Can.Bruker
På 3.8.2016 at 23.00, bestegress skrev:

Noen som vet om det er mulig ha noe vke type eddik, sitronsaft ellsno i bilen som kan gurgles n politi vinker?

Fluor munnvann hørte jeg. Men vandrehistoriene er utallige.