Gå til innhold
nybgynner

scrog nett?

Recommended Posts

nybgynner

Noen som vet om en norsk nettbutikk som selger scrog nett pA 120x120? 2 av plantene har blitt sA sinnsykt store at jeg trur scrog er eneste muligheten min

FotballmAl nett hadde fungert fint, men noe sier meg at purken prioriterer dette mer enn A overvAke growshops

Trur nesten det kan bli en reprise av "skogen" med mindre jeg gj noen drastiske tiltak

https://norcan.org/ipb/topic/8265-ebb-flow-1200w-cinderella-99-white-widow-blueberry-x-haze-sage-x-haze-blueberry-x-bigbud/

Endret av nybgynner

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
KenBB

Er bare aa lage selv det! Aa stjele ett forballmaal for en kvaderat med nett er ikke noe snilt, det koster masse penger, og de kommer somregel fra privatpersoner, er vell smaa fotball/bandy maal aa faa kjopt paa biltema eller no!

Ellers er det bare aa soke paa google, superlett aa lage selv

• Like 1
  • Tommel opp 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
nybgynner

A stjele ett fotballnett for litt over en kvaderat er uaktuelt siden det er noe de hadde lagt mer jobb i A oppklare enn de hadde gjort i en voldssak.

Har tenkt pA a lage selv, men har sett growshops ha ferdige til 129kr med "carabinkroker", men disse er feil mAl.

5mil til naermeste biltema, ellers hadde jeg vaert der tideligere idag :p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
nybgynner

Det ptippen der virks genialt, sA det blir nok det med mindre jeg finner noen ferdige nett med opphengs kroker. Hadde vt gull og sleppt og vevd inn ett strikk med opphengskroker hvis det bare er en 100lapp dyrere

Men det er jo morro og lage ting selv, men sAnne smAting vil jeg helst slippe A lage

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
cannawiz

Lag en ramme med 2/2, skru saanne skruer med en running oppaa ca hver 6 cm(ellernoe Store du vil ha de) rundt hele ramma, tre en traad(gaar fint at bruke saann hvit billigtraad fra butikken) gjennom alle hullene, FQrst vannrett deretter loddrett,for og lage firkanter paa 6x6cm. Da kan du bare klippe traaden naar du skal hQste og lage ny neste gang, mye enklere!;) justmy2cents

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
nybgynner

Den der var absolutt ikke dum, det er vel faktisk det jeg kommer til ende opp med

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
1up

Selv bruker jeg dette nettet. Jeg stripser det fast i teltstengene og klipper det bare opp når jeg skal høste. En pakke på 5x15ft holder ca et år/4 grows til et 120x120 telt. For min del fant jeg ut at dette ble billigere enn å lage en ramme selv av tre/pvc rør.

Det eneste negative er at maskene er litt store (15cm) men det har aldri ført til noen problemer for meg.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
nybgynner

Posten bruker vel fort 2-3uker pA og fA levert det nettet der til meg, sA mA gA for noe raskere denne runden. Men skal absolutt bestilles til neste runde

Endret av nybgynner

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Saoshyant

http://www.ebay.com/itm/221807590730

Fikk dette fra UK på 4-5 dager, 5x5 cm ruter i tynn nylon. For meg virker det ut som et duganes nett, men har ikke prøvd det enda og har liten dyrkeerfaring fra tidligere.

Håper det ordner seg og at du får lagt små jentene dine i bånd snart ;) S/M FTW!!!

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
nybgynner

Saos det der sA absolutt ikke dumt ut

Men det er nok det til 1up som blir kj0pt denne runden, sA bestiller jeg det ebay nettet som bare er A klippe ustykker etterpA

Gartner butikken mA vaere eneste nettbutikken jeg ikke sjekka etter det nettet

Endret av nybgynner

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
nybgynner

Tok en plan B pA den st0rste. Klipte 20cm av de st0rste greinene

Den planta kommer til og fA godt med buds hvis det viser seg og vaere ei dame

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
mr_ganja

Jeg bruker vanlig hønsenetting og det funker som f... Trengere du større ruter, er det jo bare å ta fren avbitertanga :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
superhaze68

Noen som vet om en norsk nettbutikk som selger scrog nett pA 120x120? 2 av plantene har blitt sA sinnsykt store at jeg trur scrog er eneste muligheten min

FotballmAl nett hadde fungert fint, men noe sier meg at purken prioriterer dette mer enn A overvAke growshops

Trur nesten det kan bli en reprise av "skogen" med mindre jeg gj noen drastiske tiltak

https://norcan.org/ipb/topic/8265-ebb-flow-1200w-cinderella-99-white-widow-blueberry-x-haze-sage-x-haze-blueberry-x-bigbud/

Gartnerbutikken.no selger disse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Dr. Fungitumb

Han har vel to ferdige grows siden det innlegget ble skrevet :p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
SixIxIx

Bra funn! Jeg har kikket på fiskegarn, målnett osv uten å finne noe passende. 45mm maskeåpning høres perfekt ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
kjella

Men er det noen her som kunne tenke seg å forklare hvorfor sog/ scrog?

Og evt +/-, gjerne litt om fremgangsmåten :)

Helst i små porsjoner og med teskje... Haha

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Northernlight

Kort forklart, med min erfaring, topper du en og gjøre bondage med hun så du får hun ut i alle retninger, så du får flere skudd/blomstrer.. så etter vært så den vokser, tar man ett nett over og plasserer alle skuddene i vær enkel rute så du får de bedre fordelt utover enn om du ikke hadde nett, sea of green er noe bra og søke på, på google.

Beklager forklaringen, er ikke det eg akkurat er bet på.. men Scrog handler vell om å maksimere høsten?

Fred :joint:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå