Welate

Alt om datasikkerhet

48 innlegg i emnet

Jeg ønsker å lage en samletråd for ulike tiltakt man kan gjøre for å forbedre sin sikkerhet på nett.

Jeg er ikke dypt satt inn i hvert av disse emnene selv, men kan i store og grove trekk en del om dette emnet.

Jeg oppfordrer likevel til bidrag i tråden her, på PM eller på mail welate@protonmail.com til forbedringer, å legge til noe, eller trekke ifra noe annet.

Jeg vil oppdatere denne tråden underveis for å holde førsteposten så komplett som mulig.

Datasikkerhet

- VPN (Virtual Private Network)

Dette er en tjeneste som skjuler din nettverksaktivitet ovenfor din tilbyder av internett.(Eks. Telenor,GET…) . En VPN skaper en kryptert linje mellom deg og din tilbyder av VPN. Din IP adresse vil også endres slik at du blir skjult for nettstedet du besøker.

Jeg bruker VPN alltid når jeg er pålogget. Jeg tror ikke det er nødvendig, men det er en ekstra trygghet da min nettverksaktivitet trolig ikke er lik naboens. Eller noen andre i denne gaten.

Etter å ha prøvd ut forskjellige tilbydere, og ikke minst gratis tjenester. Har valget falt på IronSocket. https://ironsocket.com/ Linjen er rask, og kritikken er god. Samt at de aksepterer P2P tjenester som Bittorrents.

Som VPN klient bruker jeg OpenVPN på Mac hjemme, windows på jobb, og android telefon, samt ett nettbrett her og der. Ironsocket godtar flere tilkoblinger til samme tid.http://www.zeroshell...openvpn-client/

De fleste routere kan også kobles direkte til VPN slik at all trafikk i huset er kryptert for omverdenen.

- Kryptering av datamaskin:

Kryptering av Windows

Bidrag fra xyzzy: ”

Mine to favorittalternativer er Bestcrypt og Truecrypt.

Begge kan kryptere datamaskinen slik at man trenger et passord ved oppstart for å få tilgang til data.

Truecrypt har stengt ned prosjektet sitt og siste versjon kan kun brukes til å dekryptere eksisterende volumer, mens den forrige er fullt brukbar.

Truecrypt er i tillegg åpen kildekode, så hvis det hadde vært noen åpninger for NSA ville dette vært avdekket. ”

Kryptering av Mac OS X:

Gå til systemvalg -> Sikkerhet og personvern -> FileVault -> Slå på filvault og lagre endringer.

For kryptering av enkeltfiler, eller mapper bruker jeg PGP kryptering for dette. https://gpgtools.org/

Mer om PGP kommer under eget avsnitt.

Kryptering av Linux

Bidrag Saoshyant: ”

Benytter du et debian/ubuntu basert operativsystem vil du få spørsmål under installasjon om du ønsker å kryptere ditt hjemmeområde, slik at alle filer som lagres under /home/brukernavn blir kryptert.

Det er mulig å sette opp dette senere hvis det ikke er gjort fra før, men dette krever mer av brukeren.

https://help.ubuntu....y/EncryptedHome

Husk og ta en kopi av passphrase som blir brukt for å kryptere dine filer (lagres feks i lastpass/keepass), hvis operativsystemet feiler trenger du denne for å låse opp filene igjen.

Du kan også under installasjon velge å kryptere hele disken om du ser det nødvendig.”

- Tor ( The onion router )

https://www.torproject.org/

Tor er nettleseren som gir deg tilgang til Deep Web, Tor krypterer og skjuler også din trafikk for din nettverksleverandør, og den skjuler informasjon om din data mot nettsteder du besøker. Tor bruker en krypteringsmetode som krypterer din data mange ganger i lag før den sendes av gårde via flere Tor-noder som dekrypterer hvert sitt lag før den når destinasjonen. Og på samme måte kommer data tilbake slik at din informasjon om plasseringen din, dataen din etc.. blir svært vanskelig å sniffe opp.. Jeg vil aldri kalle noe umulig, men jeg tviler på at norske myndigheter vil knekke noe denne veien.

På grunn av denne krypteringsteknikken er Tor derfor en treig browser, hvor man må vise tålmodighet.

Tor er gratis.

Anbefalt for bruk på bl.a Norcan.

- Tails

https://tails.boum.org/index.en.html

Tails er et komplett operativ system som legges på en minnepenn eller cd. Denne minnepennen er din venn på farten, og kan plugges i alle datamaskiner og starte opp som om du er på en helt ny maskin. All nettverkstrafikk på Tails er sendt via Tor og er derfor regnet som noe av det tryggeste å bruke på nettet. Anbefalt av Edward Snowden.

Etter bruk sletter tails alle dokumenter og data som er utført under siste økt, og fungerer som en helt ny data igjen ved neste oppstart. Det kan opprettes en egen mappe for data en eventuelt ønsker å beholde, men dette fungerer kun på minnepenn.

- Bilder

For å laste opp bilder er det viktig å først fjerne EXIF data. Dette er informasjon om når bilde er tatt, info om kamera og annen informasjon som kan bidra til å avsløre fotografens identitet. I windows er visstnok dette svært lett, som mac bruker linker jeg bare til denne siden: http://www.howtogeek...w-to-remove-it/

Videre opplastning til Norcan anbefales gjort igjennom TOR eller VPN.

- PGP ( Pretty Good Privacy)

Dette er en tekst kryptering hvor meldingen er adresserbar til en eller flere offentlige nøkler. Hver bruker har et nøkkelsett på en offentlig, og en privat nøkkel. Den private nøkkelen må aldri deles ut til noen, mens den offentlige. Ja, den er offentlig. Denne gis til personen som en vil kommunisere med.

En melding blir da seende slik ut:

-----BEGIN PGP MESSAGE-----

Version: BCPG C# v1.6.1.0

hQEMA0vw3exIbcxRAQgAtQCjiwjJzfJ3OF6stFMRmFbr040Q8YUBjeiTNbgMxJuK

v0kzvnsqKnYId3YEw7iZjnjHMY5Cs2g3D8NUyPwRPOUim0R90F0eEKLQhAocXsBh

UudKiuUmPyZzkJDFblv8mR97so4GVTJ4yvuQR2+LqC+pU/lTDUZqF9NZddRdEePf

W6cffx7amn24En3w80dAVKh/gxNBDKoO+/oL+W67L4U5oW7gpCz//9BNwI9CkNt6

tG+xBVVjNOwxWJe3lW7wVUnYWvNKA99zZTZ2dPVALxlrnoZ+Jpykk08dO2z0uHB5

MDE3U/CIRuSAgoL3JioochacPzr1ymzFXRwCf6TLxslfw9CAKuLDcQEug4FUd6vy

ZjimTSIi7zv4e4YmkaeC9OkfBrqrQ3nV/8fNT1/PcU2DWi/dyUEvG3kslJYTwC7c

fb3VsC1Jq0elWlp3OhtB2oou+jfNi9D5FbrmoLn3KqI=

=+PGs

-----END PGP MESSAGE-----

Denne meldingen kan sendes på en hvilken som helst plattform da den kan kun leses av personen som har den private nøkkelen, og passordet til den. Det er nært sagt umulig å dekryptere denne meldingen.

Jeg bruker PGP såpass sjeldent at tjenesten til iGolder https://www.igolder.com/PGP/ holder til mitt bruk. Der har de en enkel nøkkelgenerator, tekst krypterer, og tekst dekrypterer.

Det finnes apper både til mobil og data for å gjøre dette enklere om en vil spare tid på prosessen.

-Passordhåndtering

- LastPass

https://lastpass.com/

Dette er et passord arkiv, her kan det lagres innloggings informasjon til alle nettsteder, samt notater og annen nyttig informasjon. Dette gir mulighet for å ha forskjellige passord til forskjellige steder og øker generelt din sikkerhet. Det er fortsatt enkelt for brukeren å rote rundt, da man logger enkelt inn kun 1 gang med ett master passord, så tar lastpass appen seg av resten.

Her kan man også lagre sin PGP private nøkkel.

Beklager eventuelle skirveleif, og merkelige setninger. Jeg sitter midt i tåka og skriver! =)

-KeePassX

Bidrag Saoshyant”

Kan også gå god for KeePassX når det kommer til håndtering av passord, den fungerer på alle operativsystem (også android). Den har ikke like mange funksjoner som Lastpass og ting må håndteres mer manuelt, akkurat slik jeg liker det

Husk og ta kopi en kopi av databasen som inneholder alle dine passord hvis du ikke lagrer denne sentralt på en server, denne bør lagres på en ekstern enhet i tilfelle disken går til helvete.”

Mobilsikkerhet

- Wickr

https://www.wickr.com/

Dette er en ende til ende kryptert meldingstjeneste for mobile enheter.

Wickr fungerer på tvers av plattformer.

Denne tjenesten tillater deg å sende meldinger, bilder og dokumenter. Den tillater deg også å sette en tidsbegrensning på meldingene dine. Slik at de blir slettet på mottakerens enhet etter tiden du har angitt. Dette er absolutt anbefalt for all sensitiv informasjon i grå-sonen av loven hvor vi bor. Din identitet kan også her være skjult for mottakeren av meldingen siden det ikke brukes noen telefonnummer, eller e-post. Alle Wickr brukere har hver sin unke ID, og det er mulig med gruppesamtaler på opp til 10 personer. Dette er nyttig for dere der ute som har grow buddies og trenger en enkel kommunikasjonsplattform!

Bidrag Saoshyant ” Når du installerer vil du få noen spørsmål, det er viktig å ikke bare trykke ja og neste uten å forstå hva du gjør.

Du vil bli spurt om du vil knytte brukernavnet opp mot din telefon (NEI) og du vil også bli spurt om du vil la Wickr søke igjennom dine kontakter og finne venner som har gjort det samme (NEI).

Denne informasjonen blir visst nok ikke lagret sentralt, menkun på din telefon. Dette gjør nok at disse funksjonene neppe er farlige, men jeg setter pris på å ta hånd om disse tingene selv.

Wickr er gratis.

- Kryptering av mobil.

Både Android og iOS har innebyggede krypteringsfunksjoner. Dette hindrer uvedkommende innsyn på data på din mobil. For telefoner med minnekort husk at denne også må være kryptert for at dette skal ha noen effekt.

Ulempe, noen Android mobiltelefoner krever at det benyttes passord fremfor en fire sifferet pin kode for å låse opp skjermlås (Dette er mulig å endre på ved å følge en avansert prosess om noen vil prøve seg på den). På iOS kan fremdeles pin låser benyttes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Synes det var oversiktlig og bra jeg! Mulig jeg kan komme med forslag til enkelte forbedringer etterhvert, men sitter litt i tåke selv etter veldig lite søvn i natt.

Sikker på at det mange her inne som kaller seg for analoge elefanter vil sette pris på dette :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Bra tiltak, pinned!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kryptering av datamaskin:

Begge kan kryptere datamaskinen slik at man trenger et passord ved oppstart for å få tilgang til data.

Truecrypt har stengt ned prosjektet sitt og siste versjon kan kun brukes til å dekryptere eksisterende volumer, mens den forrige er fullt brukbar.

Truecrypt er i tillegg åpen kildekode, så hvis det hadde vært noen åpninger for NSA ville dette vært avdekket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kryptering av datamaskin:

Truecrypt er i tillegg åpen kildekode, så hvis det hadde vært noen åpninger for NSA ville dette vært avdekket.

Bra innspill! Kryptering av maskin glemte jeg helt bort!

På mac gjøres dette veldig enkelt:

Gå til systemvalg -> Sikkerhet og personvern -> FileVault -> Slå på filvault og lagre endringer.

Kan jeg ikke redigere første post? Er det en sperre for det etter ett gitt antall poster?

Endret av Welate

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Wickr:

Du har nevnt det delvis med Wickr med føler det er viktig å presisere.

Når du installerer vil du få noen spørsmål, det er viktig å ikke bare trykke ja og neste uten å forstå hva du gjør.

Du vil bli spurt om du vil knytte brukernavnet opp mot din telefon (NEI) og du vil også bli spurt om du vil la Wickr søke igjennom dine kontakter og finne venner som har gjort det samme (NEI).

Denne informasjonen blir visst nok ikke lagret sentralt, menkun på din telefon. Dette gjør nok at disse funksjonene neppe er farlige, men jeg setter pris på å ta hånd om disse tingene selv.

Kryptering:

Benytter du et debian/ubuntu basert operativsystem vil du få spørsmål under installasjon om du ønsker å kryptere ditt hjemmeområde, slik at alle filer som lagres under /home/brukernavn blir kryptert.

Det er mulig å sette opp dette senere hvis det ikke er gjort fra før, men dette krever mer av brukeren.

https://help.ubuntu.com/community/EncryptedHome

Husk og ta en kopi av passphrase som blir brukt for å kryptere dine filer (lagres feks i lastpass/keepass), hvis operativsystemet feiler trenger du denne for å låse opp filene igjen.

Du kan også under installasjon velge å kryptere hele disken om du ser det nødvendig.

PGP:

Til *unix baserte systemer kan jeg anbefale KGpg for å kryptere og lese meldinger.

https://apps.ubuntu.com/cat/applications/precise/kgpg/

Passord:

Kan også gå god for KeePassX når det kommer til håndtering av passord, den fungerer på alle operativsystem (også android). Den har ikke like mange funksjoner som Lastpass og ting må håndteres mer manuelt, akkurat slik jeg liker det :P

Husk og ta kopi en kopi av databasen som inneholder alle dine passord hvis du ikke lagrer denne sentralt på en server, denne bør lagres på en ekstern enhet i tilfelle disken går til helvete.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Kan jeg ikke redigere første post? Er det en sperre for det etter ett gitt antall poster?

Nei, du kan dessverre ikke redigere postene mer enn ca et par timer etter den er opprettet.

Men jeg tipper en admin/moderator er villig til å hjelpe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Men i svarte H***te, er alt dette noedvendig da!? Jeg dyrker jo bare et par planter til eget bruk. Skulle tro man var en noekkelmann i IS

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Men i svarte H***te, er alt dette noedvendig da!? Jeg dyrker jo bare et par planter til eget bruk. Skulle tro man var en noekkelmann i IS

Alt dette er nødvendig, for noen. For andre, ikke. Men er man litt obs på slike ting som dette. Så er ikke nettet en kilde som feller en.

Du må gjøre en risikovurdering på deg selv om dette er nødvendig. Bruker du mye mobil til avtaler, kjøp og div? Ja da er det smart å gjøre noen tiltak på mobilen for å gjøre dette tryggere.

Har du mye på maskinen din som vil skade deg dersom lovens lange arm finner det? Da er det smart å kryptere noen mapper på maskinen. Slik at du enkelt ved et passord kan få tilgang, mens denne mappen er helt ubrukelig for andre.

Det handler kun om å være på dens sikreste siden om uhellet skulle være ute.

For samtlige her inne er det VPN jeg vil anbefale, og eventuelt Wickr for private meldinger.

Samt fjerne Exif informasjon fra bilder. Da er verden plutselig langt tryggere!

Alle som dyrker til eget forbruk kommer langt med dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Skulle oenske noen kunne gjoere dette for meg. Har paa foelelsen at jeg er for dum til aa skjoenne alt dette ,,, lol

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ikke langt unna samme kaliber når du begår en narkotikaforbrytelse, jf. straffeloven §162.

Når vi laster opp bilder og brauter om fremstilling av narkotika på et åpent norskspråklig forum så er det ikke dumt med litt opsec. Bruk Tor-browser konsekvent og slett bildeinformasjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Comment: GPGTools - https://gpgtools.org

hQEMA7aOwlOcoLvRAQf+LOWnPjcoly2olH4IJMYz7i5brK1ffnZW2MNz/pSFOfU8

Bz1mZC9/JmZP5P1kg0U6AuS7X+izsgn4FP2SNY2OxQtm76rC0/dTLj7uynph9SEw

GWfYE8dBcLwNEeCmrhlsrBsZ3eJSKwxmALOMzeNEJuDznrMVHyhfiI60VBZVqKZ/

Z91MmUtSrTDyKqgSMOUKZuSTqGvpx9gJabgZbQzYX4QZB87K69BEOyyzywOnJ4pl

ZkxgrUiooKJlXjYFwiUkwQzegKH5ZHyqVKE5SAIv5VPqe50YkFaJSmO45ElF7u4Z

RQzdt8wTgr/VB2FuRct51IIV0LhkARRG+u82K4I2I4UBDAMgfAbja0M20QEIAIBt

HKSitwkqIA6LIMRbwZ/+64QEBfOwdNOCsWdg94U8+x1jqNWJjVWeLvmIcoy1ZZx1

yQ+LiQ6nWewR3r4xxl4t0Ju9FB3+JuoMq6r29bJv4gttae96h+R1hKGJQqjumEU1

okY3FLd31mU8eH2ccDJUNbMeDoBNPoxYCmUIg/0aUEYCq6GRQhxPOwV3FkGrHzld

M7gOsOqNsT/DEUqgXH6Ccqz98BU5WcZc7lpVz7JioIuv0sAGWvY+8YGXAw44eDbe

UM6RdjGj0EUHbwylJT7FENw0MAdJB6dRKOVZ20PKmKnsHv2w1cSaxsw7dnqxU5gC

7odIJE79zUQ1tPtEnyfJmcFA25xF6Ip9WDNAvggQgj4Xcpu/+o1yNcGsWKkHZmS7

rzsjwZIyYWKfiIUBZt+KUookKfm3vAqiu918OopI7byRPVi3hIqMK7dLLEXWx4Y9

xHngfxvXlG36Q2JFJxXbJ6zmvNgOE8U6ibWSJpXU/5U6YOTh2hVr5pMO1A5fZg8L

mtHrv7NpoNA9V7L0pvRAza8VjKPb5zL87g==

=nYCH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ingen ting av dette er nødvendig for at ting skal fungere teknisk, men når du først har satt deg inn i dette og forstår prinsippene sover du så mye bedre om natta ;)

Hvis jeg sender en sms til welate så er den i prinsippet helt åpen for de norske myndigheter, selv om den sendes kryptert i Telenors systemer (bruker de som eksempel her). Dette fordi Telenor er de som har full kontroll på alle krypteringnøklene og de "velger" hvem som skal få lese av. Norske ordensmakter har/tar seg full tilgang.

http://www.tek.no/artikler/politiet_kan_overvaake_deg/91941

http://www.nrk.no/norge/telenor-vil-ha-apenhet-om-overvaking-1.12373200

http://www.digi.no/juss_og_samfunn/2014/07/07/-politiet-bor-fa-bruke-skjult-sms

Nå skal det litt til å havne under en sånn radar med mindre du noen lumskheter på deg fra før.

La oss si welate sende meg denne meldingen over Wickr, da kommer politiet inn døra til Telenor, men Telenor kan ikke hjelpe med å lese av den krypterte informasjonen siden de ikke har tilgang på nøklene for å låse den opp.

Alt de kan gjøre er å forklare at informasjonen ender på en ip-adresse som eies av systemene til Wickr. Allerede der vil de nok gå ut døra med furten leppen.

Har de lyst til å prøve seg mer må de ta videre kontakt med wickr og lovgivende myndigheter i det landet.

Disse myndighetene er særdeles lite interessert i å bruke masse tid å ressurser i rettsvesenet på å ta en kar i Norge som har et 120x120 telet stående hjemme på soverommet.

Helt trygg blir man aldri, men gjør det så vanskelig som mulig for myndighetene å få færten av deg. I mine øyne er hovedproblemet for oss Cannabisrøykere at vi er lovlydige mennesker som blir skremt av politiet og stort sett vedtar det de skremmer med i ren frykt. Det gjør det både billig og enkelt å ta oss, og for å ikke snakke om hvor fint det ser ut på statistikken med raskt oppklarte saker.

Når man benytter disse systemene og gjør det riktig blir det plutselig alt for dyrt og kan ikke lenger forsvares med tanke på at i de aller fleste tilfeller dreier det seg om et begrenset antall gram eller planter til eget bruk.

Ingen fasit bare mine tanker :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Selvom mange ser på snapchat som utrygt så er også denne tjenesten et mareritt for politiet, nettopp fordi det ikke lenger er "Telenor" som sitter på nøklene til å låse opp informasjonen.

http://www.dagbladet.no/2015/01/14/nyheter/utenriks/storbritannia/david_cameron/37168138/

Det er derfor vi spiller poker på nettsider i utlandet, handler fra nettbutikker utenlands +++. Jo lenger unna du holder deg systemene dine myndigheter har bygd opp jo bedre er det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ser den, etter ett langt liv paa livets "skyggeside" saa vet jeg veldig godt alt dette. Men for min del handlet det om aa bruke balaclava og handsker, da var sikkerheten ivaretatt.

Naa har jeg ingen kontakt med noen av dere utenfor forumet. Sender heller ingen meldinger bortsett fra til en lokal hasjpusher... Er bare en bruker. Den siste paa naeringsstigen.

Men kommer onkel og gjoer livet surt for meg, skal jeg braake og skrike hoeyt i media!! Og anke saken helt til Brussel.

Kommer aldri i denne verden til aa vedta noe som helst, verken straffeskyld eller noe annet. Kommer til aa bli dritmye om meg og mine to planter. Hehehehe...

I haap om aa skape presidens...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Version: GnuPG v1

hQEMA7aOwlOcoLvRAQf/f3RKwqaTM84IyMHr32kauncn9HO4yUayv5a9zEZP8foL

8Croe1z4iyzWx4ClYLswYrMzpsNgiT7+ZHB+g9ZeEMr1gFSIMqoyCf8gtC4Fr9C+

UoE3Y3PzwD4y2+EU+xA2b8L6jYrxeg3ygi9KFynXQ9vDvc3GpUdnckBX2AjNSHmz

KehLBb4Dw/MY3p6DTXMlgh856wRKefA6hnj+/CuY64w2TS6zS1zgX5d8OOFNsMJO

s1I98tKqXU/tMu9kL7esXcy0kFfneDEpjia6G3qf/mSSdAI7KaB9bHTO7fWjdMEc

WtwxTXktoqELuWVGXvMeM0tem1cIaj72upQ2IJw3i8m7beCeRmBHty1YJW7+Ue8Y

JWuDLNfkcNTRHVjbdZCqDhDJ3SvXdbs4FfDwf5z90IQ65zfnTRYJZUZnzUjq/bU+

bKQesaOdgiPEYEXyEy04mi/ykWB9tsC/CBoji3IHlfbJ/qyuWNVdZE3sAuM4fjrL

ZbCZBbYTpfeIO0vxo4g1ZgN1ON5dUYlbA52MwMQSLl4pxQ7KIpE6VHbLolvSvUii

8LwlaQx4K4mV/ZwVDrDAS1SM5uvfNsySfVNWrA==

=f95v

Mitt svar på den krypterte meldingen send av welate er par hakk lenger opp, lykke til fordi som vil prøve å lese den :)

Ikke engang jeg som opprinnelig skrev den har denne muligheten nå, kun welate så lenge han fortsatt har tilgang på den private nøkkelen sin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Ser den, etter ett langt liv paa livets "skyggeside" saa vet jeg veldig godt alt dette. Men for min del handlet det om aa bruke balaclava og handsker, da var sikkerheten ivaretatt.

Naa har jeg ingen kontakt med noen av dere utenfor forumet. Sender heller ingen meldinger bortsett fra til en lokal hasjpusher... Er bare en bruker. Den siste paa naeringsstigen.

Men kommer onkel og gjoer livet surt for meg, skal jeg braake og skrike hoeyt i media!! Og anke saken helt til Brussel.

Kommer aldri i denne verden til aa vedta noe som helst, verken straffeskyld eller noe annet. Kommer til aa bli dritmye om meg og mine to planter. Hehehehe...

I haap om aa skape presidens...

Vel sender du ingen skittene sms trenger du ikke tenke på wickr :) Med mindre du sender vanlige sms, med noen som sender mye skitne sms.

Regner med du har installert et program eller to på din maskin tidligere? Last ned Tor.

https://www.torproject.org/projects/torbrowser.html.en

Det er ingen hokus pokus under denne installasjonen, og når den er klar så er den mer eller mindre helt lik en standard versjon av Firefox. Så på ingen måte vanskeligere å bruke enn hvilken som helst annen nettleser.

Utifra hva du har fortalt her og i tidligere poster er det alt du trenger å gjøre for å bli the real JohnDoe! (Please stand up!).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Skulle oenske noen kunne gjoere dette for meg. Har paa foelelsen at jeg er for dum til aa skjoenne alt dette ,,, lol

Hva er det du føler du trenger svar på så kan vi hjelpe deg? I hvilken grad trenger du sikkerhet? Send gjerne PM eller e-post welate@protonmail.com .

De to meldingene over her kunne vært avtale om kjøp av 1kg kokain, med navn, dato, og pris. Sendt via politiets samband.

Bruk helst ikke sms, ring isteden. Selv facebook messenger er bedre enn sms.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Spammer i dag :S

http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/2016/01/20/Det-var-ingen-mistanke.-Vi-snublet-over-en-sak-som-var-mye-st%C3%B8rre-12040899.ece

Nok en ny rassia på "mørkewebben" og akkurat det samme som med KB/Deeplove så er det menneskelig svikt og ikke teknologien som avslører dem og gjør så de blir tatt.

Vær forsiktig med hvem du omgåes, inviterer hjem eller skryter av all den fete weeden du har hjemme til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Vel sender du ingen skittene sms trenger du ikke tenke på wickr :) Med mindre du sender vanlige sms, med noen som sender mye skitne sms.

Regner med du har installert et program eller to på din maskin tidligere? Last ned Tor.

https://www.torproject.org/projects/torbrowser.html.en

Det er ingen hokus pokus under denne installasjonen, og når den er klar så er den mer eller mindre helt lik en standard versjon av Firefox. Så på ingen måte vanskeligere å bruke enn hvilken som helst annen nettleser.

Utifra hva du har fortalt her og i tidligere poster er det alt du trenger å gjøre for å bli the real JohnDoe! (Please stand up!).

Nei, det var overhodet ikke vanskelig!! Bruker Tor nå!! Ja for faen!!

Hehehehe...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Da var jeg endelig anonym og har innstallert Tor!! Sn er det le oss senile gamlekara om slike EDB maskiner

Vet dere har skrevet dette 1000 ganger tidligere, men hvilket program mjeg bruke for laste ned og bruke bilder. Kommer til ta bildene med mobil.

Sorry for all masinga, men naa lastet jeg ned Tor paa mobilen ogsaa og sjekker om det virker.

Endret av JohnDeFoe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Du sitter på en windows maskin regner jeg med?

Da er http://www.irfanview.com/veldig populært. Du vil fjerne EXIF data fra bilde og evt konvertere de til litt mer forum vennlige størrelser.

Nå kan du laste bilde opp direkte på forumet eller via en 3. parts tjeneste.

Anbefaler egentlig en 3. parts da dette gjør an knyttingen mellom bildene og din bruker blir vagere enn om de lastes opp direkte her.

Men per dags dato vet jeg ikke om en bra bildetjeneste som støtter opplasting over TOR, noen andre som har forslag her?

Regner med du kommer til å trenge litt mer hjelp før du er i gang John, no pun intendet ;) Heng på så skal vi finne en løsing som bør være levelig for de fleste.

Formen er på topp igjen etter en natt med god søvn, nå skal jeg ut å gå en langtur og forhåpentligvis skrive litt på min egen DIY i kveldinga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Bruker bare IMac og IPhone

Tar absolutt ikke det som mobbing.. Kan ikke vaere best i alt vet du.

Foelger spent med paa den DIY LED traaden du har paa gang. Blir nok DIY LED paa meg en vakker dag, men saa lenge stroemprisene er som de er i Norge, saa gaar det greit med HPS. Men foelger noeye med.

Endret av JohnDeFoe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Da er http://www.irfanview.com/veldig populært. Du vil fjerne EXIF data fra bilde og evt konvertere de til litt mer forum vennlige størrelser.

Nå kan du laste bilde opp direkte på forumet eller via en 3. parts tjeneste.

Anbefaler egentlig en 3. parts da dette gjør an knyttingen mellom bildene og din bruker blir vagere enn om de lastes opp direkte her.

Men per dags dato vet jeg ikke om en bra bildetjeneste som støtter opplasting over TOR, noen andre som har forslag her?

Jeg har alltid brukt photobucket. Jeg vet at folk er litt skep, men så lenge du bruker VPN og fake email ala www.10minutemail.com når de regger seg, så skal man være safe. Nå er jeg usikker på om de godtar 10minutemail mere, men isåfall er det ikke værre enn å regge en fake gmail ellerno.

Edit: husk å slå av offentlig profil før du poster på photobucket, eller kan de stenge kontoen(har jeg hørt)

Endret av Pistil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå