Jump to content
Euble_m

Medisinsk cannabis i Nederland på resept

Recommended Posts

Euble_m

Hei.

Jeg lurer på om det finnes en ren CBD-olje som man kan få på resept i Nederland? Jeg tørr ikke røyke thc.

Jeg sliter med vrangforestillinger (/psykose) som jeg tror og håper kan bli forbedret om jeg bruker CBD-olje, eller røyker en strain med MINIMALT med THC i. Jeg skjønner at ingen er doktorer, men kan en strain med minimalt med THC og et svært høyt CBD-innhold hjelpe angst, depresjoner og vrangforestillinger?

MVH

Euble_m

Herremann

Var noen på forumet her som solgte CBD produkter for en tid tilbake..tyggis og muligens ren olje, husker ikke nøyaktig hva vedkommende hadde til salgs.

Grunnen til at h*n kunne selge det her på forumet var/er (stryk det som passer om noe har endret seg) lovlig i Norge, da cannabislovgivningen kun omfatter THC.

tvileren

Trenger ikke se til Nederland, CBD olje med nesten null THC er å få kjøpt lovlig i Sverige og Danmark. Vet ikke om det er lov i Norge om man finner en olje helt uten THC, men det er ihvertfall ikke lov om det finnes noe THC igjen i oljen.

• Like 1

sunmork

Skal du gå for en CBD strain så er det Bedrolite. Den inne holder ca 9 % CBD og mindre enn 1 % THC. Den selge på resept på apotek i Nederland. Produsent er Bedrocan.

Men med den diagnosen din så passer du ikke inn i protokollen for hvem som gis denne medisinen, dessverre.

Du må ha en av disse diagnosene for å få skrevet ut resept i NL. Du må ha med en medisinsk rapport fra din egen lege i Norge for å få resept hos en NL lege.

1. According to the Dutch Government what medical conditions can cannabis help with? *

“• pain and muscle spasms or cramps associated with multiple sclerosis or spinal

cord damage;

• nausea, loss of appetite, weight loss and debilitation due to cancer or AIDS;

• nausea and vomiting associated with chemotherapy or radiotherapy used in the

treatment of cancer, hepatitis C or HIV infection and AIDS;

• chronic pain (mainly pain associated with the nervous system, for example that

caused by a damaged nerve, phantom pain, facial neuralgia or chronic pain which

remains after the recovery from shingles);

• Gilles de la Tourette syndrome;

• therapy-resistant glaucoma.

Tyren44

Hei.

Jeg lurer på om det finnes en ren CBD-olje som man kan få på resept i Nederland? Jeg tørr ikke røyke thc.

Jeg sliter med vrangforestillinger (/psykose) som jeg tror og håper kan bli forbedret om jeg bruker CBD-olje, eller røyker en strain med MINIMALT med THC i. Jeg skjønner at ingen er doktorer, men kan en strain med minimalt med THC og et svært høyt CBD-innhold hjelpe angst, depresjoner og vrangforestillinger?

MVH

Euble_m

Du kan jo prøve denne siden her http://tpshop.scandinavianhemp.com/

Jeg har bestillt der 2 ganger, og ikke noe problemer. Kan anbefale dette produktet.

Gi gjerne lyd fra deg vis du prøver. Kan være til hjelp for andre.

sunmork

@Tyren44. Hva bruker du denne oljen mot, smerter, angst, søvnølshet eller hva??

svarttasken

Saa er det mulig ved Multippel sklerose at ta turen til NL & faa utskrevet en form av bedrocan og ta dette med seg hjem til Norge med en attest fra legen at jeg har MS ? Eller trenger jeg et skriv fra legen i Norge at den anbefaller medisinsk cannabis?

Skal du gfor en CBD strain ser det Bedrolite. Den inne holder ca 9 % CBD og mindre enn 1 % THC. Den selge presept papotek i Nederland. Produsent er Bedrocan.

Men med den diagnosen din spasser du ikke inn i protokollen for hvem som gis denne medisinen, dessverre.

Du mha en av disse diagnosene for fskrevet ut resept i NL. Du mha med en medisinsk rapport fra din egen lege i Norge for fresept hos en NL lege.

1. According to the Dutch Government what medical conditions can cannabis help with? *

pain and muscle spasms or cramps associated with multiple sclerosis or spinal

cord damage;

nausea, loss of appetite, weight loss and debilitation due to cancer or AIDS;

nausea and vomiting associated with chemotherapy or radiotherapy used in the

treatment of cancer, hepatitis C or HIV infection and AIDS;

chronic pain (mainly pain associated with the nervous system, for example that

caused by a damaged nerve, phantom pain, facial neuralgia or chronic pain which

remains after the recovery from shingles);

Gilles de la Tourette syndrome;

therapy-resistant glaucoma.

sunmork

Saa er det mulig ved Multippel sklerose at ta turen til NL & faa utskrevet en form av bedrocan og ta dette med seg hjem til Norge med en attest fra legen at jeg har MS ? Eller trenger jeg et skriv fra legen i Norge at den anbefaller medisinsk cannabis?

Først: Dersom du har MS så kan du be legen din om å søke om Sativex på blå resept. Dette er canabis ekstrakt som er godkjent for MS på blå resept!

Skal du kjøpe den på hvit resept koster 30 ml ca 4700 kr. Det er vel sånn ca en mnds forbruk, så det lønner seg å skaffe seg den på blå resept :). Men vær obs på at fylkeslegen kan komme inn og ta fra deg lappen for en periode. Det skjedde med en venninne av meg, men hun fikk den igjen. Hun mistet dog liten lastebil (7500 kg).

For å få kjøpe medisinsk mariuana i NL må du ha med deg et skriv med din diagnose, og alt du har prøvd av tilgjengelige medisiner som ikke virker på deg, eller virker dårlig. Dette er for at den nederlandske legen skal ha sin rygg fri mot nederlandske helsemyndigheter.

I tillegg må det stå klart i dette skrivet at du har dokumentert behov for MM. Dette må vises ved hjemkomst til Norge dersom du blir stoppet. Se Lovdata: Forskrift om endring i forskrift om narkotika.

Ellers må du få med deg fra den nederlandske legen et skriv om dosering og menge månedlig forbruk.

Original eller kopi av reseptene skrevet ut av legen. Få apoteket til å stemple og signere kopiene dersom du ikke får med orginalen.

Så må du få med deg kvittering fra apoteket på kjøpet av MM, og til sist et reisedokument fra apoteket som gir deg tillatelse til å reise med disse medisinene i Schengenområdet.

Print ut en artikkel eller to hvor det er skrevet om folk som har fått tilbake MM fra tollvesenet etter beslag fordi tollvesenet ikke kunne loven!

Da skulle du ha alt :) Men prøv Sativex på blå resept først. Det er veldig mye billigere enn å reise til NL og kjøpe MM der.

• Like 1

RKS

Fra og med 1.jan 2016 kreves det uheldigvis et skriv fra norsk lege som vedtar at du trenger MM for å kunne ta med deg mer enn 1 ukes forbruk inn i norge (selv om alt annet nødvendig er på plass). Dvs, dersom du får 100g av nederlandsk lege til 1 mnd forbruk vil du bli fratatt 80% i tollen dersom du ikke har dokumentasjon fra både norsk og nederlandsk lege.

svarttasken

Takk for svar:) kommer i dette tilfelle inn under chronic pain, som fge av ms. Men som sunmork skriver blir de nok a pre meg paa sativex:)

svarttasken

Kjempesvar:) litt styr med at fpre ut sativex mjeg si. Mfst teste ut andre medisiner. Sativex skrives ut f kramper. Tester nen type muskelavslappende medisin. Fungerer dlig mot spasmer/kramper, blir ekstremt trt.

Neste skritt blir sativex hvis legen sier ok.

Takk igjen for svar:)

Fst: Dersom du har MS skan du be legen din om se om Sativex pblresept. Dette er canabis ekstrakt som er godkjent for MS pblresept!

Skal du kje den phvit resept koster 30 ml ca 4700 kr. Det er vel sn ca en mnds forbruk, sdet lner seg skaffe seg den pblresept :). Men v obs pat fylkeslegen kan komme inn og ta fra deg lappen for en periode. Det skjedde med en venninne av meg, men hun fikk den igjen. Hun mistet dog liten lastebil (7500 kg).

For fkje medisinsk mariuana i NL mdu ha med deg et skriv med din diagnose, og alt du har prd av tilgjengelige medisiner som ikke virker pdeg, eller virker dlig. Dette er for at den nederlandske legen skal ha sin rygg fri mot nederlandske helsemyndigheter.

I tillegg mdet stklart i dette skrivet at du har dokumentert behov for MM. Dette mvises ved hjemkomst til Norge dersom du blir stoppet. Se Lovdata: Forskrift om endring i forskrift om narkotika.

Ellers mdu fmed deg fra den nederlandske legen et skriv om dosering og menge medlig forbruk.

Original eller kopi av reseptene skrevet ut av legen. Fapoteket til stemple og signere kopiene dersom du ikke f med orginalen.

Smdu fmed deg kvittering fra apoteket pkjet av MM, og til sist et reisedokument fra apoteket som gir deg tillatelse til reise med disse medisinene i Schengenomret.

Print ut en artikkel eller to hvor det er skrevet om folk som har ft tilbake MM fra tollvesenet etter beslag fordi tollvesenet ikke kunne loven!

Da skulle du ha alt :) Men pr Sativex pblresept fst. Det er veldig mye billigere enn reise til NL og kje MM der.

alcaa

Litt tilleggsinfo: Det finnes leger i Nederland som skriver ut cannabis for alle mulige diagnoser, og det finnes også leger i Nederland som skriver ut cannabis UTEN at du har med anbefaling fra din norske lege/spesialist. Finnes bl.a. en utenfor Amsterdam hvor du kun trenger å ha med bekreftelse på diagnose vanligvis...

kroniker

Hei. Jeg trenger råd og hjelp. Håper derfor at det er noen her som vet eller har erfaringer å dele med meg.

Jeg er svært plaget av smerter i forbindelse med min sykdom Polynevroparti. Jeg går på smertestillende men nervesmerter er vanskelig å behandle. så jeg er nå begynt å lete selv etter alternativer. Har lest litt om Bedrocan og turer til Nederland hvor noen har fått denne medisinen.

Problemet er at min lege ikke vil skrive at jeg har behov for denne. Han mener han heller ikke kan da den ikke er lovlig i Norge.

Noen som vet hva jeg gjøre og hvordan jeg må gå frem? Både her hjemme og i Nederland.

Blir snart sprø av disse smertene.

JohnDeFoe

Du trenger ikke noen "henvisning" av fastlegen din for aa dra til Nederland og oppsoeke en lege der.

Fastlegen din tar feil i at det er ulovlig!

Cannabis er ulovlig i Norge uten resept, ja. Men det er faen meg kokain ogsaa!!! Selv om det er en meget brukt medisin til lokalbedoevelser osv.

Problemet med fastlegen er at han prater utifra moral og ikke de gjeldende lover.

Egentlig er cannabis lovlig, bare du har det paa resept fra en lege. Problemet er at for aa klare aa holde seg med cannabis som lovlig medisin, saa maa man vaere millionaer. Det er veldig synd og feil at de gjoer det saa utilgjengelig at det er billigere aa kjoepe det av mafiaen/terror organisasjoner.

Alternativet er aa dyrke selv, som er minst like morsomt og mye billigere.

Edited by JohnDeFoe

sunmork

Hei. Jeg trenger råd og hjelp. Håper derfor at det er noen her som vet eller har erfaringer å dele med meg.

Jeg er svært plaget av smerter i forbindelse med min sykdom Polynevroparti. Jeg går på smertestillende men nervesmerter er vanskelig å behandle. så jeg er nå begynt å lete selv etter alternativer. Har lest litt om Bedrocan og turer til Nederland hvor noen har fått denne medisinen.

Problemet er at min lege ikke vil skrive at jeg har behov for denne. Han mener han heller ikke kan da den ikke er lovlig i Norge.

Noen som vet hva jeg gjøre og hvordan jeg må gå frem? Både her hjemme og i Nederland.

Blir snart sprø av disse smertene.

Du får lese lenger oppe i denne tråden. Der står det rimelig godt forklart hva som må til.

Ellers kan jeg opplyse om at legemiddelverket arbeider med en veileder til norske leger om hvordan de kan søke for sine pasienter om å få ta inn Bedrocan sine produkter via norske apotek. Skal snart være ferdig denne veilederen sies det!?!?!

Som John sier så må du være tilnærmet millionær for å hente hjem noen skarve gram fra NL. Jeg har gjort det en gang, og prisen for et - 1 gram kom på den nette sum av 287 kr, og da har jeg ikke tatt med tapt arbeidsfortjeneste. Måtte bruke feriedager. Prisen tar med flyreise, tog, taxi, buss, hotell, parkering etc.

kroniker

Litt tilleggsinfo: Det finnes leger i Nederland som skriver ut cannabis for alle mulige diagnoser, og det finnes også leger i Nederland som skriver ut cannabis UTEN at du har med anbefaling fra din norske lege/spesialist. Finnes bl.a. en utenfor Amsterdam hvor du kun trenger å ha med bekreftelse på diagnose vanligvis...

kroniker

Kjære alcaa.

Etter år med smerter og kun brukt lovlige medisiner hjemme. Er det nå blitt vanskelig for legen min å finne en medisin som hjelper på mine nervesmerter. Jeg har ingen erfaring med cannabis fra før. Så jeg føler meg temmelig grønn på dette området.

Vel, poenget mitt er at jeg prøver å finne en / flere leger i Nederland som vil gi denne medisinen på resept uten at min spesialist vil anbefale den. Hvor skal man finne disse? Hvorfor finnes her ingen liste over leger i Nederland som tar imot pasienter som oss? Tenker det må jo lette arbeidet for oss nybegynnere noe kolossalt.

Hilsen fra en fortvilet.