Jump to content
sunmork

Rick Simpson Oil (RSO)

Recommended Posts

sunmork

Rick Simpson anbefaler strain med høy THC %, helst 25 % THC.

Er det noen som kjenner til strain med dette høye THC innholdet? Høyeste jeg har sett er 22 % THC.

SixIxIx

I denne artikkelen omtales Gorilla Glue, som har blitt testet til 33% THC. Det kan vel diskuteres hvor pålitelige disse testlab`ene er, men det er ingen tvil om at det dukker opp mere og mere sterk weed.

sunmork

Takk for link :)

Den ser heftig ut om testene er riktige som du påpeker!!

SixIxIx

Det er uansett en meget kraftig strain, og en av de mest hypede strainsene blant dyrkere i usa for tiden.

Når det er sagt er det flere andre strains som runder 25% THC-innhold, disse finner du om du googler litt. Et kjapt eksempel.

Håper du finner det du leter etter :)

KOCMOHABT

For ordens skyld, dette er vel snakk om prosentandel av Δ-9-tetrahydrocannabinol i trikomene, ikke at 33% av gorilla-plantens totalvekt er THC :)

Og høy prosent av THC i trikomene vil jeg tro går på bekostning av noen av de andre stoffene i trikomene som også gir effekt for oss brukere.

Rick Simpson mener nok ikke at man bør få weeden testa i laboratorie og unngå strains med f.eks 22%.. for 22% er bra!

Intensjonen er nok å si at man lager ikke olje med særlig medisinsk effekt av noen puslete planter med for lite THC.

Man lager det av bra planter som er dyrka riktig.

F.eks om du skaffer planter av gorilla glue og dyrker dem under lysrør så får du selvsagt ikke den prosenten.

Jeg tror at hvis du har en strain som er oppgitt å ha 22% og du dyrker under 600-1000 watt hps og i hydro, så vil

ditt RSO-sluttprodukt bli myye bedre enn f.eks gorilla glue 33% dyrka under 400 watt hps og i jord.

Man kan både se og smake forskjellen på planter dyrket i forskjellige miljøer, og merker godt forskjell i ruseffekten.

En som dyrket utrolig god strain i hydro under 600w ga meg stiklinger som jeg putta i jord og hadde under 400w..

Gikk helt fint og fikk fine blomster, men skulle tro det var en helt annen plante... ble så skuffa :(