Jump to content
Sign in to follow this  
KOCMOHABT

Canna-ejuice til damping i e-sigarett

Recommended Posts

KOCMOHABT

Nå begynner det å bli hm.. 10 år? hvertfall noen år siden e-sigaretter kom og var sånne små pinglete saker som liknet på ekte sigaretter. De hadde et munnstykke med en bit bomull i og man skulle dryppe sånn nikotinvæske på bomullen for å fylle på når den gikk tom. Jeg følte ikke at den dempet røykebehovet mitt på noe vis selv med nikotinvæske i, og eneste gøy var at jeg dyrka weed på den tiden så jeg tørte å eksperimentere (sløse) litt og f.eks modifiserte munnstykket til å få plass til oppgrindet weed inni i stedet for bomullen :P

Jeg husker det var diskusjoner her på norcan på den tiden om hvorvidt det funka med weed i e-sigg pga temperaturen ikke blir høy nok, bare 160 grader. Og på den sigarett-liknende modellen jeg hadde så ble det hvertfall varmt nok til å kjenne smak av weed hvis jeg holdt inne knappen lenge nok, og til slutt litt brent smak hehe. Det var ikke en kjempe-opplevelse akkurat når jeg var på vei hjem fra jobb og var skikkelig sugen på en joint, så jeg kutta ut og la e-siggen bort. Den funka dårlig for meg, men det har kommet så masse nytt utstyr i løpet av årene, og i januar lot jeg meg friste til å kjøpe en sånn større sak med dobbeltrådet coil og justerbar styrke på strømmen og nice tank hvor man fyller på væske:

esigg.png

Tenkte vel at det måtte være mer varme i en sånn enn hva det pleide å være i de typene pinglete e-sigg så jeg prøvde å søke igjen her på gode gamle norcan <3 Jeg fant egentlig..lite.. Og i det heletatt har jeg da lært at man må ha 180 grader for å fordampe THC.. Imidlertid havna jeg på en side med tabell som viste kokepunkt for div. stoffer i weed, hvor det påstås at 157 grader er kokepunktet til THC (http://www.weedist.com/2012/07/tailoring-high-compounds-in-cannabis-properties-boiling-points/) noe som teoretisk skulle bety at noen e-sigger vil kunne fordampe THC.

Andre steder på nett fant jeg variasjoner av oppskrifter for å lage e-juice med THC, noe som gjorde at jeg fikk da faenmeg lyst å prøve selv. Til høyre på bildet er litt ren e-juice med smak, kjøpt her til lands så den er uten nikotin, bare tømte over i ei mindre flaske fordi de 10 ml flaskene som juicen kommer i er så kjekke med dryppetut. De er slik som de to til venstre, med brunt innhold, som vel taler for seg selv:

juice.png

Jeg har dampet på denne smørja nå i tre dager uten at e-siggen har gått tett, var litt redd for det liksom, men den kosta 200 kr så jeg tok risken.. Og etter hva jeg har lest går de tett selv med vanlig lovlig væske, og man må bytte ut stadig skjønner jeg.

Før jeg fyller i tanken rister jeg godt på flaska seff, for jeg vil gjerne ha med grumset i bunn :P

Merker veldig godt den samme smaken som jeg har kjent når jeg har brukt vanlig vaporizer.

Jeg er godt innrøkt egentlig etter tosifret antall år med daglig røyking, så jeg kan vel ikke si at jeg blir like fjern som av å røyke, men det kan man heller ikke forvente etter hva jeg har erfart med vanlig vapourizer til cannabis. Funker ikke for meg å DAMPE på volcano hvis jeg er innrøkt på å RØYKE i hvertfall.. men har redusert røykinga veldig nå disse dagene, kun røkt en mornings og en nattings og ellers bare e-siggen med smørja mi.

-Hvordan lage slik brun gugge til e-sigg?

Jeg har lest flere oppskrifter på hvordan man kan lage og jeg har bare prøvd 1 måte hittil.

Tok ei tom 40 ml flaske, fra polet, sånn minibar-størrelse som har vært whiskey eller vodka i.

Fylte opp flaska med veldig ren sprit, og droppa oppi en bit av den mest sticky hasjen jeg har.

Ristet litt i løpet av kvelden og så at det løste seg opp. Neste dag var hele den brune biten løst opp helt og lå som et lite lag med grums på bunnen.

Deretter brukte jeg en sprøyte med en liten akvarieslange i stedet for nål, til å forsiktig dra ut nesten all spriten fra flaska uten å få med noe av "grumset".

Første gang jeg laget, gadd jeg ikke gå på kjøkkenet engang :P Grumset av sprit og hasj(hasj-olje?) i bunnen av spritflaska helte jeg over i ei stor spiseskje og blanda i litt e-juice og varma med lighter og rørte rundt med ei helt ren nål. Fulgte ikke med på hvor lenge engang.

Resultatet er det som er i flaska med oransje kork til venstre. Væska er brun og når den har stått lenge og jeg lyser gjennom med lommelykt ser jeg at det er grums på bunnen, og jeg VET ikke om det grumset er godsaker eller om det egentlig burde filtreres bort. Tenkte kanskje at det var for kort tid å bare varme opp i en spiseskje, alt ble ikke løst opp tydeligvis.

Så den andre gangen jeg laget så tok jeg meg bedre tid og brukte vannbad, altså tok blandingen av hasj-sprit/e-juice oppi et lite shotglass og satte shotglasset i en liten kasserolle med liten mengde kokende vann og lot det stå og koke 10 min. mens jeg rørte av og til. Etterpå brukte jeg sprøyte og tok det over i e-juiceflaska igjen. Resultatet denne gangen ble veldig likt, og med sånn grums i bunnen når den står i ro lenge, men jeg tror jeg fikk løst opp MER.

-Konklusjon(?)

Jeg vet faktisk ikke enda om jeg "lurer" meg selv og bare kjenner smaken av den hasjen, eller om det også fordampes THC. Vanlig vapourizer har jeg prøvd flere ganger og vært mindre imponert, for jeg får selvsagt i meg mye mer og blir mye mer fjern av å røyke vanlig med forbrenning. Man blir alltid mye mer fjern av å røyke enn å dampe, etter min erfaring.

Har lyst å kjøpe en enda større e-sigg med nøyaktig temperaturkontroll osv men det er dyrt og kanskje ikke hensiktsmessig. Har lyst å prøve å lage en blanding til, bare droppe hele leddet med sprit, og heller varme opp juicen med hasj i og bruke lang tid, for å unngå rester i sluttproduktet, for jeg har lest at det også går an.

Til slutt vil jeg bare si at jeg har ikke postet noe på norcan på veldig mange år, så jeg er litt spent på hvordan det går å bidra med noe igjen, og håper ikke alle leser denne fortellingen og bare bjeffer at cannabis i e-sigg er umulig, for det ER mulig, men ikke like effektivt som å røyke vanlig joint :)

KOCMOHABT
Har lyst å kjøpe en enda større e-sigg med nøyaktig temperaturkontroll osv men det er dyrt og kanskje ikke hensiktsmessig.

Oppdatering: I ettermiddag dro jeg innom en av byens fine headshops hvor de har forskjellig utstyr.

Kom hjem med en dings som heter Eleaf iStick og stor fordampertank av merket Smok:

eleaf.png

:D

Denne er nok laget for å dampe e-juice, men har, som man kan se, temperaturkontroll og digitalt display med temperatur og annen info ;)

Da jeg så at den gikk opp til 315 grader tenkte jeg at det måtte være verdt pengene:

display.png

Fikk prøve den i butikken med bare væske med smak, og jeg kunne ikke gå derifra uten seff :P

Veldig bra trekk i den, og da jeg hadde tempen på max smakte det til og med litt svidd!

Det hjalp med noen flere trekk og justeringer, har den på 40w og 200 grader celsius nå.

Kjenner meg passe fjern nå også og angrer ikke på kjøpet.

Den funka nok mye bedre enn sånn penne-aktig modell ;) (som jeg viste i den første posten)

Skal prøve å lage en blanding e-juice og hasj i morgen, altså uten å løse opp i sprit først,

og kan naturligvis poste en ny oppdatering om resultatet hvis noen vil vite hvordan det gikk..

Saoshyant

Hvis du lager rosin, bho, qwet eller annen olje/konsentrat så kan du blande den ut med EJ mix.

Da får du en veske som er helt lik vanlig e-sigg juice. EJ mix var den eneste som taklet både syntetiske og organsiske oljer uten fare for at det skulle skille seg når jeg prøvde ut detta.

Var ikke noe for meg da det ble litt for pinglete :P Men har mange venner og bekjente som ikke har så stort forbruk og synes dette er en perfekt måte å dosere på.

Saoshyant

Denne er også fin.

mFASl7z.png

Vved 200c som du nevner får du med deg det meste bortsett fra CBC, da må du opp på 220c :)

KOCMOHABT

Hehe :P ja jeg har lest også om EJ mix. Har du fått tak i denne her til lands eller bestilt fra utlandet?

Jeg har bare tenkt enklest mulig, og kan hende hasj ikke vil løse seg opp i bare sånn vanlig e-juice.

I butikken hvor jeg var i dag, spurte jeg om de hadde sånn juice uten noe smakstilsetninger, men det hadde de ikke.

Men den de har er 60% VG og 40% PG.

Den tabellen du viste til var fin, men merk ordet "combustion" (forbrenning). Da er det ikke lenger vaping og usunt for lunger ;)

edit: kan hende jeg misforsto, at tabellen sier forbrenning starter ved 451 grader :$

Hvis du så linken min i første post, så viste den tabellen der "boiling point" altså når stoffet fordamper, ikke når det brenner.

Edited by KOCMOHABT

Saoshyant

Alt som står i den tabellen er oppgitt i farnheit, så du kan dele det på ca 2.

451f er forbrenning ja, og du trenger ikke gå så høyt som du ser for å dampe godsakene. Går du til 428f (220c) så får du med deg absolutt alle cannabioder.

Har ikke prøvd de VG og PG mixene selv, men problemet er vel at cannabis oljen kan skille seg fra løsningen og ligge som små dråper på topp av juicen.

Det er dette visst nok EJ mix er den eneste løsningen som fikser (iallefall for 1-2 år siden). Jeg kjøpte min via ebay.

Siden sist post har jeg lagd min første rosin olje, herregud så enkelt :) Burde gjort det for lenge sia.

Nå skal den straks dampes på min vape :D

Edited by Saoshyant

KOCMOHABT

Hm ja jeg syns jeg kjenner brent smak når jeg har den på 220 grader :\ Skal holde meg under tror jeg..

Jeg får dessverre ikke sett videoene. Bruker du en egen vapourizer ment for canna eller?

Har laget BHO av weed da jeg dyrka, men kan ikke si jeg har hørt om rosin olje :)

Hvis det kan lages av hasj så er jeg vel nødt å prøve det etter hvert :P Har du noe link til det?

KOCMOHABT

Jeg har IKKE prøvd det å løse opp hasj i bare e-juice, slik jeg sa jeg ville, men har eksperimentert litt mer med å løse opp i alkohol.

Denne gangen brukte jeg ca. < 10 ml sprit (som allerede har vært brukt til å løse opp, kasta jo ikke spriten fra de to forrige forsøkene :P )

Jeg løste opp 1 gram hasj i spriten oppi ei sånn lita minibar-flaske slik som tidligere, varmet flaska under varmt vann fra springen mens jeg rista som f* til alt var løst opp og så jevnt og fint ut.

Satte flaska i kokende vannbad uten kork på og lot alkoholen fordampe, fulgte ikke med på hvor mye tid, bare så at det boblet lenge og så ble det litt seigere og til slutt færre bobler. Jeg tilsatte 10 ml e-juice og fortsatte med vannbad en times tid.

Til slutt filtrerte jeg smørja i 38 microns duken til en gammel bubblebag. Ble en ørliten bit igjen ca. 0,2 gram, som ikke løste seg opp og jeg mistenker at det er plantemateriale egentlig.

Det ble en mye renere væske uten grums på bunnen selv etter å ha stått i flere timer, og smaker veldig bra :)

Håper jeg unngår at e-siggen går tett så fort nå hehe.

KOCMOHABT

Jeg begynte å lese om sativex og det minnet om.. akkurat det jeg har laga her xD Bare at jeg fordamper ut alkoholen seff..

Regner med at i sativex er alkoholen vesentlig for at virkestoffene skal lettere trekke inn gjennom hudoverflaten?

http://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-sativex-gw-pharma-ltd-579258

Sativex består tydeligvis av cannabisolje oppløst i alkohol, og andre tilsetningsstoffer er peppermynteolje og propylenglykol..

Mengden virkestoff er sykt lite da, var 27 mg THC og 25 mg CBD per milliliter, altså 52 mg virkestoff per milliliter av væsken.

Kan jo ikke si det er laboratoriekvalitet akkurat på den greia jeg laga til e-sigg, men jeg har hvertfall prøvd å være nøye med tallene. Laget en ny dose i dag hvor jeg ekstraherte olje, ved å først løse opp 3,1 gram hasj i ca. 6-7 ml etanol, og brukte 38-mikrons filter til å få skilt ut plantematerialet.

Ved å tørke og veie plantematerialet som ble skilt ut er det mulig å vite ~nøyaktig hvor mye som ble løst opp i alkoholen. Det var 1,1 gram plantemateriale som ble skilt ut, som sier meg at det var 2 gram som ble løst opp i alkoholen.

Jeg brukte samme metode som før, altså jeg tilsatte 5 ml e-juice uten nikotin i blandingen med alkohol/hasjolje, og kokte dette med vannbad for å koke ut alkoholen fra blandinga, etter en halvtime slutta det å boble, men jeg kokte litt ekstra for sikkerhet skyld og silte blandingen i 38 mikron filter igjen og helte det over i 10 ml e-juiceflaske.

Det er altså ~2000 mg "virkestoff" i flaska, delt på 10 ml blir ~200mg per milliliter, imot sativex sine usle ~50mg per milliliter.

Har lyst å prøve å få enda mer per milliliter, men må se først om den nåværende konsentrasjonen vil gjøre så e-siggen går tett.. Nå bruker jeg kun eleaf og atta-tanken til dette (avbildet i post nr.2 her i tråden) og jeg vil ikke anbefale noen å kjøre hasj-olje inn i sin e-sigarett hvis de ikke har ekstra coils på lur, for det går tett og det blir brent smak etter hvert :P Anbefaler andre som prøver dette å bruke så finmasket filter som mulig, gjerne 25 mikron hvis du har tid til å filtrere så nøye. Av det jeg har skrevet tidligere i tråden om at det ikke legger seg grums på bunnen - det gjør det, men tar lengre tid før det legger seg på bunn. Må riste på flaska seff.

Ellers..Jeg har ikke klart å slutte helt med røyking, det er jo så jævlig deilig... Men har ikke røkt ren sigarett nå på ganske lenge. Det har blitt noen jointer med tobakk fra sigaretter, men har prøvd å stille nikotinbehovet med vanlig e-sigg, i første omgang klarte jeg meg overraskende lenge før jeg "sprakk" og begynte å røyke jointer igjen :) (Overrasket meg selv, trodde ikke jeg skulle klare å gå i flere dager uten å røyke)