Jump to content
OGrow

Handleliste mm

Recommended Posts

OGrow

Jo, bra temp, men det var 400w

Til syvende og sist må du bare prøve deg fram selv :) Syns godt du kan gå for den løsningen du tenkte på, med cooltuben kobla til utsuget med kullfilteret, og så justere etter hvert, f.eks hvis du ser at tempen kommer over 30 i sommer når det blir varmt så kjøper du egen vifte til cooltuben og har den i eget kretsløp slik jeg beskrev. Verre er det ikke, ingen dømmer prosjektet ditt til helvette liksom ;)

Optimalt opplegg får komme etterhvert..

Men jeg forstår jo at temperatur er viktig så jeg får gå ned til 400w som Welate.

Ganske kjølig på sommeren nordpå, men det kan jo komme ei bølge :)

KOCMOHABT

Jeg syns du skal gå for 600w, ikke begynn å feige ut nå!!! :D Nordpå med 12 varmegrader midt på sommeren så burde det gå eeenda bedre enn her hos oss i sør hvor det blir sånn 30 grader innendørs uten aircondition!

Du bør ikke la deg skremme ned til 400w, slik som skogtrollet sa, det er stor forskjell mellom 600w og 1000w, og det er selvfølgelig stor forskjell også mellom 400w og 600w. Mye bedre resultat under 600w, er ikke uten grunn at 400 anbefales for vekststadiet!

Edit: ja, temperatur er viktig, men mye viktigere å få noe skikkelig digg å røyke! Selv med 30 grader i skapet ditt så tror jeg de vil trives myye bedre med 30 grader under 600w enn under 400w og 25 grader. Temperaturen MÅ ikke være optimal, og den varierer også i løpet av de 12 timene lyset er på. Mange velger å stille inn timeren sånn at lyset er på om natta, og av om dagen når det er varmest, og det er fornuftig.

Edited by KOCMOHABT

pollen

Hva om jeg dytter luft istedenfor å suge? Håper det kan være nok..

Har liksom ei smertegrense på rundt 7000kr til første grow så jeg kan ikke bare smelle til med store vifter, store kullfiltre, digital ballast etc :(

Det kan bli morsomt å hente fullt dyrkeutstyr på posten ja ;)

Jeg har aldrig hatt problemer med hoy temp. paa125 RVK vifta mi som jeg bruker til cool tubene mine . Hvorfor ????? P.g.a. at jeg ' dytter ' lufta gjennom tubene istedet for aa suge all den varme lufta gjennom vifta . Er vel bare sunn fornuft ,,, lol

KOCMOHABT

Hvis det funker må jeg bare si tusen takk for infoen, noen ganger tar man feil og da er det bra å få høre fra noen som har prøvd, ja du har rett, hvis den dytter luft like fort som den suger så er det helt logisk at det er best :)

Edited by KOCMOHABT

pollen

Ja, det funker helt fint . Naa paa vinteren saa lar jeg varmlufta fra tubene gaa rett ut i grorommet , slik at jeg slipper aa bruke olje radiatoren min til aa holde tempen oppe. Om sommeren saa gaar selvsagt all varmluft fra tubene rett ut gjennom veggen . Dette virker knall , pluss penger spart i kalde tider .

KOCMOHABT

Hva ble det til da, trådstarter? Feiget du ut og kjøpte 400w?

OGrow

Neida, kommer nok til å gå for 600w med cooltube og prøve med ei slik billig rørvifte til å dytte luft :)

Skal flytte om 2mnd så jeg kan ikke starte opp før jeg finner ny leilighet.

Så i mellomtiden får man vingle mellom hva man skal dyrke (auto el fem), hvordan dyrke dem (scrog eller kun LST) og hvordan man best får tak i frø osv.

Mister litt motet når folk stempler meg som idiot her, men det går vel bra til slutt.

Edited by OGrow

KOCMOHABT

Du har da ikke blitt idiotstemplet her i denne tråden i hvertfall, er bare noen som er litt kvass i formuleringene ;) Kan jo enhver til tider være, jeg er helt Stalin hvis jeg blir gående noen dager uten å røyke, så ikke ta deg nær xD

Syns du bør prøve femifrø og droppe auto, satser på at du greier å få i stand skikkelig blomstring med 600w.

De som blomstrer av seg selv kunne vært noe i et skap med lysrør elns hvor man ikke tar det så nøye og blir happy med en femmer å røyke på til slutt, som uansett sikkert er bedre enn mye man får på gata :)

DU skal lage kvalitet ;)