Gå til innhold
KOCMOHABT

Medisinsk olje til utvortes bruk, mulig å ekstrahere med rødsprit?

Recommended Posts

KOCMOHABT

Tenkte å vise salven som ble resultat av dette:

salve.png

:)

Litt skuffende at olja har klumpa seg en del her og der, men pytt..

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Saoshyant

Har du gjort deg noen erfaringer fra dette prosjektet enda? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Dr. Fungitumb

"Nafta" er lighterbensin. Slik du fyller zippo med. Brukt det selv til ekstraksjon av salvia :)

Det er litt dyrt. Men det fordamper veldig lett, og etterlater ikke noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
JohnDeFoe

Naar/hvis man foerst bruker 3-600g med ferskt frosset trim, popcorn og/eller buds. Saa ville jeg ikke vaert gjerrig paa 1 liter med ren Isopropanol fra apoteket. Ville ikke brukt noe annet enn medisinsk godkjente produkter som er 99% rent.

Min mening er at bruker man materiale for mange hundrelapper mulig mange tusen spenn, saa er det jaevlig dumt aa spare paa kronestykkene. Alltid tenk kvalitet!

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
sunmork

Gammelt jungeluttrykk: "Spare på skillingen og la daleren gå" Mye godt vett i denne setningen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
JohnDeFoe

Samtidig med at medisin skal vaere saa rent som overhodet mulig. Selv for utvortes bruk. Olje laget paa roedsprit, vil ikke kunne kalles "medisin". Topp kvalitet er viktig. Derfor saa lang "koketid" paa kaffetrakter til slutt, saa alt loesemiddlet er fordampet. For ikke aa nevne for nte-gang om alle forhaandsregler ang. Brann/eksplosjonsfare naar man lager dette! OBS OBS!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse303

får slå en gammal og død hest igjen og minne på att ren isopropanol kan kjøpes hos kjell og company under navnet "ipaclean" fordamping skal selvfølgelig skje på "marie bain" metoden, det er bare å putte glassformen som ett lokk på en kjele med varmt vann, "koketid" på kaffetrakter høres veldig skummelt ut!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
røkring

Hei.

Jeg har benyttet Antibac: https://www.apotek1.no/produkter/antibac-instrumentdesinfeksjon-95-750ml-906129p

og laget RSO oil i vannbad på komfyren (Marie Bain?). Små mengder, 1 gram brunt og 1-2 dl Antibac, renset gjennom kaffefilter før fordampning av spriten.

Så tar jeg 2 ss cocos olje og blander godt inn. Etterpå blander jeg inn 100 gram mørk sjokolade. Lager sjokoladebiter på ca 10-20 gram og spiser 1 time før leggetid. Sover som en stein :-)

Men mulig IpaClean er bedre å bruke enn Antibac: https://www.kjell.com/no/produkter/hjem-kontor-fritid/kontorstilbehor/kjemi-spray-lim/spray-olje-isopropanol/luxorparts-ipaclean-isopropanol-250-ml-p18358

Antibac eller IpaClean?

Vil jo helst ha hjemmedyrket i honning, det føler jeg er MYE bedre medisin...

L.

Endret av laffenek

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå